Gå til innhold

Trygdeoppgjøret utsatt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, kupton skrev:

Jeg tror ingen, hverken arbeidstakere eller trygdede, skal ha forhåpninger om økt lønn/trygd i årets oppgjør. Det finnes ikke noe økt overskudd å fordele. 

Hadde vi hatt f.eks Euro ville jeg vært enig med deg, men du må huske at lønnstagere allerede har tatt 15% kutt i kjøpekraften til inntekt (og evt formue om de har sparepenger i kroner) (Oljefondet er like stort idag som 1.januar 2020 i kroner). Å gå fra f.eks -15% til -13%, er ikke helt urealistisk eller idiotisk nødvendigvis, pyskologisk kan det nok være bra også

Men spiller liten rolle, det som spiller en rolle er at når krisen er over, håper jeg vi (og helst resten av verden...) begynner å sette opp rentene, og da kraftig opp, for dette systemet minner om et pyramidespill. Hvorfor ikke ta gigantisk risiko når verdens myndigheter beiler deg ut om det går i dass, mens du får profitten om det går riktig vei. Og på toppen får du låne pengene til å ta risikoen gratis. Alt for å unngå "nedgangstider" til evig tid. Så alt av resurser vil gå til de som tar høyest risiko mens "de andre" betaler regningen når ting går dårlig, forskjellene vil øke, folk vil stemme på noe Venezuela greier til slutt, og alt går i dass tror jeg.

Men vi får se hva som skjer, trolig vil ingen høre på meg :) 

Anonymkode: b7aff...79f

Annonse

AnonymBruker
På Saturday, April 11, 2020 den 7.20, kupton skrev:

Jeg tror ingen, hverken arbeidstakere eller trygdede, skal ha forhåpninger om økt lønn/trygd i årets oppgjør. Det finnes ikke noe økt overskudd å fordele. 

Jeg tror det blir økt, men mindre enn foregående år. 

Anonymkode: fdbab...22c

AnonymBruker
På 11.4.2020 den 7.20, kupton skrev:

Jeg har en årsinntekt på 430.000 

Jeg satte 460.000 på skattekortet mitt. En må jo plusse på feriepengene på de 430 (men det utgjør ikke så mange tusen). 

Hvis det ikke blir lønnsoppgjør kan jeg vel sette ned trekket til 440?

Anonymkode: 078df...113

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...