Gå til innhold

Infertilitet eller helt normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange ganger må man ha sex for å kunne bli gravid? Vi har prøvd 3 ganger uten kondom, men ingen tegn til graviditet. 

Betyr dette at jeg er infertil? Ikke kan få barn?

Anonymkode: 36c01...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger må man ha sex for å kunne bli gravid? Vi har prøvd 3 ganger uten kondom, men ingen tegn til graviditet. 

Betyr dette at jeg er infertil? Ikke kan få barn?

Anonymkode: 36c01...e1c

Det er vanlig å prøve i ett år før man oppsøker hjelp. (6 mnd om du er en «eldre prøver») 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at et par som ønsker barn, har sex uten prevensjon flere ganger per uke i flere måneder før det klaffer. Noen blir imidlertid gravide på første forsøk eller i løpet av kun noen uker. Kvinnen kan kun bli gravid i dagene rundt eggløsning. Eggløsningen skjer som regel  ca 10 dager før mensen starter.

Det er altså ingenting som tyder på at dere ikke kan få barn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger må man ha sex for å kunne bli gravid? Vi har prøvd 3 ganger uten kondom, men ingen tegn til graviditet. 

Betyr dette at jeg er infertil? Ikke kan få barn?

Anonymkode: 36c01...e1c

Kvinnen må ha eggløsning i løpet av de første dagene etter sameiet, det er ikke mange dagene i mnd det er mulig å bli gravid. Eggløsning har man normalt 14 dager før mensen første dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Vi ønsker barn. Vi forsøker maks 2 ganger i måneden. Har forsøkt i nesten 2 år uten å lykkes. Tror det er kun maks 3 ganger vi har hatt sex innenfor de dagene som jeg kan ha hatt eggløsning.  Tror at vi forsøker så altfor lite og derfor så har det ikke vært lett å lykkes. 

Anonymkode: 8b612...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.4.2020 den 9.18, Lillemus skrev:

Kvinnen må ha eggløsning i løpet av de første dagene etter sameiet, det er ikke mange dagene i mnd det er mulig å bli gravid. Eggløsning har man normalt 14 dager før mensen første dag.

Tror det er kun et fåtalls dager man kan bli gravid. Når man forsøker kun 2 til 3 ganger i måneden og dersom det havner litt utenfor eggløsning så kan det være svaret på at man ikke lykkes tror jeg  

Anonymkode: 8b612...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ønsker barn. Vi forsøker maks 2 ganger i måneden. Har forsøkt i nesten 2 år uten å lykkes. Tror det er kun maks 3 ganger vi har hatt sex innenfor de dagene som jeg kan ha hatt eggløsning.  Tror at vi forsøker så altfor lite og derfor så har det ikke vært lett å lykkes. 

Anonymkode: 8b612...71b

Det høres ut som om dere har lite sex til å prøve å bli gravide. Spesielt med tanke på at dere tydeligvis ikke passer på å gjøre det rundt eggløsning. 

Jeg ville prøvd er å ha vesentlig mer sex før jeg oppsøkte hjelp, eller i tillegg til å oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Gargamel skrev:

Det høres ut som om dere har lite sex til å prøve å bli gravide. Spesielt med tanke på at dere tydeligvis ikke passer på å gjøre det rundt eggløsning. 

Jeg ville prøvd er å ha vesentlig mer sex før jeg oppsøkte hjelp, eller i tillegg til å oppsøke hjelp.

Vi venter på at Norge skal åpne igjen, slik at vi kan ta IVF i utlandet. Men jeg mener at vi har hatt altfor lite sex til å i det hele tatt ha hatt sjansen til å lykkes selv om vi har "prøvd" i 2 år. Kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har hatt sex nær uka som eggløsning finner sted i, og jeg tror det er maks 3 ganger i løpet av de 2 årene. Og da har det gjerne vært kun en gang i uka rundt når jeg tror at jeg kanskje hadde eggløsning. Mener at det ikke er rart at vi ikke har lykkes. Jeg ville hatt sex oftere, men han har nok med maks 2 ganger i måneden. 

Anonymkode: 8b612...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker da jeg fikk mine to barn, så hadde vi vel sex annenhver dag. Og med sex annenhver dag så er det nok mer vanlig å lykkes i løpet av 2 år ihvertfall, tror jeg. 

Anonymkode: 8b612...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi venter på at Norge skal åpne igjen, slik at vi kan ta IVF i utlandet. Men jeg mener at vi har hatt altfor lite sex til å i det hele tatt ha hatt sjansen til å lykkes selv om vi har "prøvd" i 2 år. Kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har hatt sex nær uka som eggløsning finner sted i, og jeg tror det er maks 3 ganger i løpet av de 2 årene. Og da har det gjerne vært kun en gang i uka rundt når jeg tror at jeg kanskje hadde eggløsning. Mener at det ikke er rart at vi ikke har lykkes. Jeg ville hatt sex oftere, men han har nok med maks 2 ganger i måneden. 

Anonymkode: 8b612...71b

Jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi venter på at Norge skal åpne igjen, slik at vi kan ta IVF i utlandet. Men jeg mener at vi har hatt altfor lite sex til å i det hele tatt ha hatt sjansen til å lykkes selv om vi har "prøvd" i 2 år. Kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har hatt sex nær uka som eggløsning finner sted i, og jeg tror det er maks 3 ganger i løpet av de 2 årene. Og da har det gjerne vært kun en gang i uka rundt når jeg tror at jeg kanskje hadde eggløsning. Mener at det ikke er rart at vi ikke har lykkes. Jeg ville hatt sex oftere, men han har nok med maks 2 ganger i måneden. 

Anonymkode: 8b612...71b

Men du er ikke Trådstarter? På det første innlegget ditt trodde jeg du var TS, men ser at du er en annen. Rart å ville betale masse for IVF når dere ikke har prøvd ordentlig selv - men det er jo mye som ikke følger vanlige mønster hos dere...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.4.2020 den 3.37, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger må man ha sex for å kunne bli gravid? Vi har prøvd 3 ganger uten kondom, men ingen tegn til graviditet. 

Betyr dette at jeg er infertil? Ikke kan få barn?

Anonymkode: 36c01...e1c

Er det kun i en måned dere prøvde så lite?  

Anonymkode: 8b612...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ønsker barn. Vi forsøker maks 2 ganger i måneden. Har forsøkt i nesten 2 år uten å lykkes. Tror det er kun maks 3 ganger vi har hatt sex innenfor de dagene som jeg kan ha hatt eggløsning.  Tror at vi forsøker så altfor lite og derfor så har det ikke vært lett å lykkes. 

Anonymkode: 8b612...71b

Jeg synes du burde starte en egen tråd, det blir lett forvirring med to anonyme med liknende problemstilling. Men altså, du har selvfølgelig rett. Dere har i realiteten ikke prøvd.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville hatt sex oftere, men han har nok med maks 2 ganger i måneden. 

Altså - hvis man vi ha barn og er over de mest fruktbare årene, er man nesten nødt til å la kalenderen og barneønsket overstyre sexlysten til en viss grad. Jeg hadde krevd en veeeldig god forklaring på hvorfor partneren min ønsket seg barn med meg, men ikke ville ha sex med meg. 

I lys av det jeg tror er dine tidligere innlegg, vil jeg fraråde hele barneprosjektet, uansett metode, men det raker ikke meg. Jeg har imidlertid litt erfaring med å bli gravid i godt voksen alder. Kort fortalt: Det kan man så absolutt bli, men selvfølgelig ikke uten å ha sex når sjansen er der. I Norge nytter det ikke å satse på storken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, laban skrev:

I lys av det jeg tror er dine tidligere innlegg, vil jeg fraråde hele barneprosjektet, uansett metode, men det raker ikke meg. Jeg har imidlertid litt erfaring med å bli gravid i godt voksen alder. Kort fortalt: Det kan man så absolutt bli, men selvfølgelig ikke uten å ha sex når sjansen er der. I Norge nytter det ikke å satse på storken. 

Enig i det du skriver. 
 

Var det på den naturlige måten for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...