Gå til innhold

En person fikk tunge hosteanfall utenfor en butikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skulle gå til en butikk. Da jeg kom nær butikken så kom det en dame ut fra butikken. Hun fikk hosteanfall. Og hostet en forferdelig tung og stygg hoste. Jeg var ca 2 meter fra personen. Hun hostet rett ut i løse luften uten å holde seg for munnen og rett mot meg også. Jeg hadde hørt rykter om at en person som jobbet på den butikken har hatt korona for ca 3 uker siden. Men tenkte ikke på at dette med hostingen kom til å skje i det området. Så det var skummelt. 

Jeg sa ingenting til hun som hostet. Jeg ble sur men gikk inn i butikken og handlet. I etterkant så er jeg engstelig. Dette er minst femte gangen at noen har hostet på meg siden koronapandemien brøt løs i norge. Men dette var den hosten som høres mest skummel ut. 

Er det stor sannsynlighet å bli smittet ute på 2 meters avstand? Noen som vet? Og for noen hensynsløse folk som går rundt å hoster uten å holde seg for munnen. 

Anonymkode: 0e530...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gå til en butikk. Da jeg kom nær butikken så kom det en dame ut fra butikken. Hun fikk hosteanfall. Og hostet en forferdelig tung og stygg hoste. Jeg var ca 2 meter fra personen. Hun hostet rett ut i løse luften uten å holde seg for munnen og rett mot meg også. Jeg hadde hørt rykter om at en person som jobbet på den butikken har hatt korona for ca 3 uker siden. Men tenkte ikke på at dette med hostingen kom til å skje i det området. Så det var skummelt. 

Jeg sa ingenting til hun som hostet. Jeg ble sur men gikk inn i butikken og handlet. I etterkant så er jeg engstelig. Dette er minst femte gangen at noen har hostet på meg siden koronapandemien brøt løs i norge. Men dette var den hosten som høres mest skummel ut. 

Er det stor sannsynlighet å bli smittet ute på 2 meters avstand? Noen som vet? Og for noen hensynsløse folk som går rundt å hoster uten å holde seg for munnen. 

Anonymkode: 0e530...8bd

Om du ikke er i risikogruppen så kan du ta det ganske med ro. De fleste blir ikke særlig syke om de skulle få covid-19. Hun som hadde så stygg hoste kan jo like godt være storrøyker og hoste pga det. De har ofte stygg hoste hele året. Men det er utrolig respektløst å ikke hoste i albuen uansett. Noen er bare uhelbredelige egoister dessverre. 

Anonymkode: ce8d1...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke er i risikogruppen så kan du ta det ganske med ro. De fleste blir ikke særlig syke om de skulle få covid-19. Hun som hadde så stygg hoste kan jo like godt være storrøyker og hoste pga det. De har ofte stygg hoste hele året. Men det er utrolig respektløst å ikke hoste i albuen uansett. Noen er bare uhelbredelige egoister dessverre. 

Anonymkode: ce8d1...6dc

Takk for svar. Ja er mulig andre årsaker. Jeg tenkte med en gang på korona fordi hosten var så dyp og stygg. Men det er en del som viser ingen respekt der ute. Og det er utrolig egoistisk og dårlig gjort. Jeg er sikker på at hun kan ha sett på meg at jeg ble sur. Hun så på meg som om hun ville se etter reaksjonen min. Men jeg sa ingenting og gikk inn i butikken. Men jeg ble rett og slett sjokket over hennes og en del andre sin adferd i disse dager. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tatt det helt med ro.

Anonymkode: 23f6b...efd

Eneste jeg kan. Jeg får håpe det går bra. Men veldig kjedelig at noen er så tankeløse egoister. 

Anonymkode: 0e530...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gå til en butikk. Da jeg kom nær butikken så kom det en dame ut fra butikken. Hun fikk hosteanfall. Og hostet en forferdelig tung og stygg hoste. Jeg var ca 2 meter fra personen. Hun hostet rett ut i løse luften uten å holde seg for munnen og rett mot meg også. Jeg hadde hørt rykter om at en person som jobbet på den butikken har hatt korona for ca 3 uker siden. Men tenkte ikke på at dette med hostingen kom til å skje i det området. Så det var skummelt. 

Jeg sa ingenting til hun som hostet. Jeg ble sur men gikk inn i butikken og handlet. I etterkant så er jeg engstelig. Dette er minst femte gangen at noen har hostet på meg siden koronapandemien brøt løs i norge. Men dette var den hosten som høres mest skummel ut. 

Er det stor sannsynlighet å bli smittet ute på 2 meters avstand? Noen som vet? Og for noen hensynsløse folk som går rundt å hoster uten å holde seg for munnen. 

Anonymkode: 0e530...8bd

Vet du, dette kunne faktisk vært meg på mandag , bortsett fra at jeg ikke hostet ut i løse luften da .  :)

Det som skjedde var dette : Jeg var på en butikk sammen med samboer. Inne på butikken, begynner jeg plutselig å hoste. ( Jeg hadde tatt en tyggis og svelgte feil ) Kjentes ut som jeg hadde et rusk i halsen og det gir seg ikke.

Jeg sier til samboer: - Guri, dette går ikke. Jeg skremmer sikkert vettet av folk. Nå tror de sikkert jeg har Corona, så jeg går en liten tur ut og hoster fra meg 😀

Det gjorde jeg og gikk inn igjen etterpå. 

Til deg : All hoste er ikke korona. 

 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det stor sannsynlighet å bli smittet ute på 2 meters avstand? Noen som vet? Og for noen hensynsløse folk som går rundt å hoster uten å holde seg for munnen. 

Anonymkode: 0e530...8bd

Nå er vel sjansen ganske liten for at vedkommende hadde korona, men at hun burde hostet i armkroken er det jo ingen tvil om.

Selv kan jeg få plutselige, kraftige hosteanfall helt uten grunn - kan være bare litt spytt som havner i vrangstrupen eller at jeg blir brått knusktørr i halsen, og da hoster jeg høyt, lenge og så kraftig at jeg brekker meg! Høres helt grusomt ut, men det er helt ufarlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte også å hoste i butikk nylig etter å ha pustet inn antibac. Når jeg da tenkte på å ikke hoste, ble det nesten umulig å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Vet du, dette kunne faktisk vært meg på mandag , bortsett fra at jeg ikke hostet ut i løse luften da .  :)

Det som skjedde var dette : Jeg var på en butikk sammen med samboer. Inne på butikken, begynner jeg plutselig å hoste. ( Jeg hadde tatt en tyggis og svelgte feil ) Kjentes ut som jeg hadde et rusk i halsen og det gir seg ikke.

Jeg sier til samboer: - Guri, dette går ikke. Jeg skremmer sikkert vettet av folk. Nå tror de sikkert jeg har Corona, så jeg går en liten tur ut og hoster fra meg 😀

Det gjorde jeg og gikk inn igjen etterpå. 

Til deg : All hoste er ikke korona. 

 

 

Men uansett hensynsløst å hoste mot folk på korte avstander uten å holde seg for munn og nese. 

Anonymkode: 0e530...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, cilie skrev:

Jeg begynte også å hoste i butikk nylig etter å ha pustet inn antibac. Når jeg da tenkte på å ikke hoste, ble det nesten umulig å la være.

Var det også umulig å holde seg for munn og nese? 

Kan være at hun forsøkte så hardt å holde seg at hun ikke fikk sjans å holde seg foran munn og nese. Men uansett: kjedelig å møte på de hoster rett mot seg i disse dager. Vet det ikke behøver å være korona. Men det er ubehagelig. Jeg regner med og håper på at jeg fortsatt er frisk. 

Anonymkode: 0e530...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det også umulig å holde seg for munn og nese? 

Nei.

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett hensynsløst å hoste mot folk på korte avstander uten å holde seg for munn og nese. 

Anonymkode: 0e530...8bd

Selvfølgelig, men at folk hoster må du tåle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Selvfølgelig, men at folk hoster må du tåle. 

Såklart men nå snakker jeg om folk som hoster nær og mot mennesker på kort avstand uten å holde seg for munn og nese. 

Anonymkode: 0e530...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...