Gå til innhold

Efexor bivirkninger


Chearap

Anbefalte innlegg

Jeg har gått et halvt år på efexor pga angst og depresjon. Bruker nå 300 mg pr dag. Syns det har meget god effekt på angsten, mye bedre enn cipralex som jeg brukte tidligere. 

Problemet er at jeg har begynt å svette mye på natta, sengetøyet er helt vått. I tillegg kjenner jeg hjerteslagene veldig godt, akkurat som hjertet løper løpsk, og det er veldig ubehagelig. 

Noen som har hatt det likedan og er det med hjerterytmen noe å bekymre seg for ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Chearap skrev:

Jeg har gått et halvt år på efexor pga angst og depresjon. Bruker nå 300 mg pr dag. Syns det har meget god effekt på angsten, mye bedre enn cipralex som jeg brukte tidligere. 

Problemet er at jeg har begynt å svette mye på natta, sengetøyet er helt vått. I tillegg kjenner jeg hjerteslagene veldig godt, akkurat som hjertet løper løpsk, og det er veldig ubehagelig. 

Noen som har hatt det likedan og er det med hjerterytmen noe å bekymre seg for ?

 

Ja jeg svette veldig på natta slik at jeg måtte skifte undertøy og noen ganger bytte på dyna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Chearap skrev:

I tillegg kjenner jeg hjerteslagene veldig godt, akkurat som hjertet løper løpsk, og det er veldig ubehagelig. 

Noen som har hatt det likedan og er det med hjerterytmen noe å bekymre seg for ?

 

Jeg hadde svært god effekt av Efexor, den antidepressive medisinen som har gitt meg best effekt, og brukte samme dose som deg, men måtte slutte pga. forlenget QT-intervall, men det kan du ikke kjenne selv på bivirkninger som ved at med at hjertet løper løpsk. Det kan kun bekreftes ved EKG. Forlenget QT-intervall er dessuten en svært sjelden bivirkning av Efexor om jeg har forstått det riktig og jeg er disponert for denne bivirkningen for andre medisiner også. Så ikke la deg skremme av det jeg sier her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...