Gå til innhold

Forsinket menstrasjon pga. mye smertestillende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har de siste ukene tatt en del smertestillende. I samråd med lege såklart. Jeg har en nerve i klem og sterke smerter i beinet og foten. Jeg har de siste årene hatt passe regelmessig menstrasjon 24-26 dager de siste tre årene. Disse årene har jeg loggført. Men nå er den over 10 dager forsinket. Det var rundt den dagen jeg forventet å få den jeg så antydning til en ørliten prikk med blod men det var det. Jeg har forskjellige symptomer når det kommer til menstrasjon. Denne gangen var jeg oppblåst når jeg trodde jeg skulle komme.  (Graviditet er 245% utelukket.) Smertestillende jeg har tatt er paracet 1 g, voltaren 50 mg og tramadol 50 mg. Jeg har ikke tatt mer enn en tramadol i løpet av 24 timer. Jeg prøvde også å ta paracet og voltaren som en kur da dette stod at jeg kunne gjøre etter jeg var på akuttmottaket når disse sterke smertene startet. Denne kuren sluttet jeg med etter 3 dager da det ikke hjalp så mye fordi det er på natten jeg har de sterkeste smertene og ville heller ta det når jeg har smerter. Så spørsmålet mitt er om smertestillende eller noe annet kan ha påvirket syklusen min? Jeg har i tillegg sovet veldig dårlig og vært veldig utafor pga dette.

Anonymkode: f7755...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har de siste ukene tatt en del smertestillende. I samråd med lege såklart. Jeg har en nerve i klem og sterke smerter i beinet og foten. Jeg har de siste årene hatt passe regelmessig menstrasjon 24-26 dager de siste tre årene. Disse årene har jeg loggført. Men nå er den over 10 dager forsinket. Det var rundt den dagen jeg forventet å få den jeg så antydning til en ørliten prikk med blod men det var det. Jeg har forskjellige symptomer når det kommer til menstrasjon. Denne gangen var jeg oppblåst når jeg trodde jeg skulle komme.  (Graviditet er 245% utelukket.) Smertestillende jeg har tatt er paracet 1 g, voltaren 50 mg og tramadol 50 mg. Jeg har ikke tatt mer enn en tramadol i løpet av 24 timer. Jeg prøvde også å ta paracet og voltaren som en kur da dette stod at jeg kunne gjøre etter jeg var på akuttmottaket når disse sterke smertene startet. Denne kuren sluttet jeg med etter 3 dager da det ikke hjalp så mye fordi det er på natten jeg har de sterkeste smertene og ville heller ta det når jeg har smerter. Så spørsmålet mitt er om smertestillende eller noe annet kan ha påvirket syklusen min? Jeg har i tillegg sovet veldig dårlig og vært veldig utafor pga dette.

Anonymkode: f7755...cd2

Nå er det dessverre ingen lege eller gynekolog som svarer her inne lenger. Hvor gammel er du? Om du er 45+ kan det jo hende kroppen er på vei inn i overgangsalderen og da kan slikt skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå er det dessverre ingen lege eller gynekolog som svarer her inne lenger. Hvor gammel er du? Om du er 45+ kan det jo hende kroppen er på vei inn i overgangsalderen og da kan slikt skje.

Jeg er 29

Anonymkode: f7755...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 29

Anonymkode: f7755...cd2

Hvis du er engstelig så tar du kontakt med legen i morgen, ellers ser du det bare an litt med mindre du har smerter, feber, illeluktende utflod eller føler deg veldig uvel. Regner med du har lest pakningsvedleggene for å sjekke om blødningsforstyrrelser en en registrert bivirkning?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har de siste ukene tatt en del smertestillende. I samråd med lege såklart. Jeg har en nerve i klem og sterke smerter i beinet og foten. Jeg har de siste årene hatt passe regelmessig menstrasjon 24-26 dager de siste tre årene. Disse årene har jeg loggført. Men nå er den over 10 dager forsinket. Det var rundt den dagen jeg forventet å få den jeg så antydning til en ørliten prikk med blod men det var det. Jeg har forskjellige symptomer når det kommer til menstrasjon. Denne gangen var jeg oppblåst når jeg trodde jeg skulle komme.  (Graviditet er 245% utelukket.) Smertestillende jeg har tatt er paracet 1 g, voltaren 50 mg og tramadol 50 mg. Jeg har ikke tatt mer enn en tramadol i løpet av 24 timer. Jeg prøvde også å ta paracet og voltaren som en kur da dette stod at jeg kunne gjøre etter jeg var på akuttmottaket når disse sterke smertene startet. Denne kuren sluttet jeg med etter 3 dager da det ikke hjalp så mye fordi det er på natten jeg har de sterkeste smertene og ville heller ta det når jeg har smerter. Så spørsmålet mitt er om smertestillende eller noe annet kan ha påvirket syklusen min? Jeg har i tillegg sovet veldig dårlig og vært veldig utafor pga dette.

Anonymkode: f7755...cd2

Sterke smerter og dårlig søvn er den mest sannsynligvis forklaringen på at du ikke fikk menstruasjonen denne gangen. Dette er ganske vanlig i slike situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...