Gå til innhold

Betennelse/infeksjon i langfingeren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har en datter på 9 år som har vondt i langfingeren på venstrehånda. Hun er hoven på tuppen på venstre side av fingeren, det er rødt med en sånn gul flekk. Det ser ut som en betennelse eller en bakterieinfeksjon eller noe. Jenta mi beskriver smerten som sviende og dunkende. Noen her som er lege og kan fortelle hva dette her er for noe? Er det noe krem eller medisiner eller noe som kan lindre smerten og få betennelsen eller infeksjonen til å gå fortere over? Jeg har forresten tatt et bilde av den hovne fingeren hennes slik at dere vet hvordan det ser ut:

IMG_0277_Cropped.jpg

Anonymkode: f7791...1c1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454428-betennelseinfeksjon-i-langfingeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er ikke noen lege, men det ser ut som en byll er på vei til å danne seg. Bør ta en tur til legen for enten å snitte den opp hvis det er en pussbyll, eller få antibiotika hvis det er en betennelse som ikke kapsler seg inn.

Anonymkode: 389ca...f5f

Hvis det hadde vært min finger hadde jeg sterilisert en nål ved å brenne den på tuppen, stukket hull og klemt ut pusset. Og renset godt og satt på plaster etterpå. Det gjør vel for vondt til at du får klemme hull på den? Sprekker gjerne mot kanten øverst på neglen etter min erfaring. Den bankende smerten vil gi seg når dere får bort pusset. 

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev: