Gå til innhold

Betennelse/infeksjon i langfingeren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har en datter på 9 år som har vondt i langfingeren på venstrehånda. Hun er hoven på tuppen på venstre side av fingeren, det er rødt med en sånn gul flekk. Det ser ut som en betennelse eller en bakterieinfeksjon eller noe. Jenta mi beskriver smerten som sviende og dunkende. Noen her som er lege og kan fortelle hva dette her er for noe? Er det noe krem eller medisiner eller noe som kan lindre smerten og få betennelsen eller infeksjonen til å gå fortere over? Jeg har forresten tatt et bilde av den hovne fingeren hennes slik at dere vet hvordan det ser ut:

IMG_0277_Cropped.jpg

Anonymkode: f7791...1c1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454428-betennelseinfeksjon-i-langfingeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er ikke noen lege, men det ser ut som en byll er på vei til å danne seg. Bør ta en tur til legen for enten å snitte den opp hvis det er en pussbyll, eller få antibiotika hvis det er en betennelse som ikke kapsler seg inn.

Anonymkode: 389ca...f5f

Hvis det hadde vært min finger hadde jeg sterilisert en nål ved å brenne den på tuppen, stukket hull og klemt ut pusset. Og renset godt og satt på plaster etterpå. Det gjør vel for vondt til at du får klemme hull på den? Sprekker gjerne mot kanten øverst på neglen etter min erfaring. Den bankende smerten vil gi seg når dere får bort pusset. 

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har en datter på 9 år som har vondt i langfingeren på venstrehånda. Hun er hoven på tuppen på venstre side av fingeren, det er rødt med en sånn gul flekk. Det ser ut som en betennelse eller en bakterieinfeksjon eller noe. Jenta mi beskriver smerten som sviende og dunkende. Noen her som er lege og kan fortelle hva dette her er for noe? Er det noe krem eller medisiner eller noe som kan lindre smerten og få betennelsen eller infeksjonen til å gå fortere over? Jeg har forresten tatt et bilde av den hovne fingeren hennes slik at dere vet hvordan det ser ut:

IMG_0277_Cropped.jpg

Hun kan sitte med fingeren i varmt grønnsåpevann tre ganger for dag. Klem ut betennelsen/det gule (du kan bare trykke med litt papir på siden mot neglen så kommer det nok ut). Ellers så betennelsen ganske kraftig ut så ville vurdert lege om det ikke blir bedre. 

Anonymkode: d895f...236

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IMG_0277_Cropped.jpg

https://www.felleskatalogen.no/medisin/sykdom/verkefinger

Les særlig det som står om barn nederst i teksten. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...