Gå til innhold

Overtidsbetaling; hvor mange timer får jeg betalt for?

Anbefalte innlegg

Gjest dolmio

Når jeg jobber en ekstravakt på 7,5 timer og får 150 % overtidsbetaling for dette; hvor mange timer får jeg betaling for? 

Jeg får vanlig lønn også på helligdager, selv om jeg ikke jobber. Men om jeg jobber en helligdag får jeg 150 % overtid. Hvor mange ekstra timer får jeg betalt for denne dagen (jeg jobber 7,5 timer)?

Endret av dolmio

Fortsetter under...

29 minutter siden, dolmio skrev:

Når jeg jobber en ekstravakt på 7,5 timer og får 150 % overtidsbetaling for dette; hvor mange timer får jeg betaling for? 

Jeg får vanlig lønn også på helligdager, selv om jeg ikke jobber. Men om jeg jobber en helligdag får jeg 150 % overtid. Hvor mange ekstra timer får jeg betalt for denne dagen (jeg jobber 7,5 timer)?

Da bare ganger du 7,5 med 1,5 = 11,25 timer.

Gjest dolmio
7 minutter siden, Xtra skrev:

Da bare ganger du 7,5 med 1,5 = 11,25 timer.

Blir det 33,75 timer totalt? 

Hvis jeg har 200 kr timen i vanlig lønn, hvor mye lønn får jeg da? Får jeg 500 kr timen og totalt 16875 kr?

hva om jeg tar det i avspasering, da får jeg i teorien bare» 200 kr timen? Dvs 6750kr? Så jeg taper på det om jeg tar avspasering?

10 timer siden, dolmio skrev:

Blir det 33,75 timer totalt? 

Hvis jeg har 200 kr timen i vanlig lønn, hvor mye lønn får jeg da? Får jeg 500 kr timen og totalt 16875 kr?

hva om jeg tar det i avspasering, da får jeg i teorien bare» 200 kr timen? Dvs 6750kr? Så jeg taper på det om jeg tar avspasering?

Det blir 18,75 timer for en dag med 150% tillegg. Med timelønn på 200 kroner, blir det 3750 kroner. Det vanlige er at en avspasserer "time for time". Det betyr at om du tar 7,5 t avspassering, mister du 1500 kroner og sitter igjen med 2250 kroner.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...