Gå til innhold

Kan man ha mild PTSD og er dette det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mamma er ikke sammen med eksen lenger, men han bodde med oss i mange år mens jeg voks opp. Jeg likte alltid stillheten hjemme når jeg var alene. 
Hørte ofte på musikk og skvatt ofte fordi han plutselig kunne stå bak meg i døra. Han kunne le og si han har stått der lenge. Jeg gikk ofte og så i vinduene om han kom hjem fordi jeg hatet å gjøre yoga osv mens jeg hørte på musikk og han plutselig bare stod der. Han har også sett på meg fra utenfor huset gjennom vinduet. Hvis han banket på og jeg ikke hørte det pga musikk. Slik følte jeg at jeg aldri fikk slappet av. Rommet hjalp ikke heller for han kunne plutselig hamre på døra. 
Nå er det korona og jeg valgte å være hjemme der det er større plass, og rakk ikke å flytte og få meg ny jobb før korona. Hadde jeg likevel fått jobben hadde jeg ikke hatt jobb nå og jeg hadde sitter en trang leilighet. 
Jeg hører på musikk mens jeg er hjemme alene, men går fremdeles og ser i vinduene osv. Tar jeg av musikken og mediterer så blir jeg stresset så fort jeg hører en bil....

Anonymkode: 591dd...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er lurt å forsøke skille mellom kjipe opplevelser og traumer, det er noe vårt samfunn glemmer i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mamma er ikke sammen med eksen lenger, men han bodde med oss i mange år mens jeg voks opp. Jeg likte alltid stillheten hjemme når jeg var alene. 
Hørte ofte på musikk og skvatt ofte fordi han plutselig kunne stå bak meg i døra. Han kunne le og si han har stått der lenge. Jeg gikk ofte og så i vinduene om han kom hjem fordi jeg hatet å gjøre yoga osv mens jeg hørte på musikk og han plutselig bare stod der. Han har også sett på meg fra utenfor huset gjennom vinduet. Hvis han banket på og jeg ikke hørte det pga musikk. Slik følte jeg at jeg aldri fikk slappet av. Rommet hjalp ikke heller for han kunne plutselig hamre på døra. 
Nå er det korona og jeg valgte å være hjemme der det er større plass, og rakk ikke å flytte og få meg ny jobb før korona. Hadde jeg likevel fått jobben hadde jeg ikke hatt jobb nå og jeg hadde sitter en trang leilighet. 
Jeg hører på musikk mens jeg er hjemme alene, men går fremdeles og ser i vinduene osv. Tar jeg av musikken og mediterer så blir jeg stresset så fort jeg hører en bil....

Anonymkode: 591dd...9bc

Har vedkommende utsatt deg for noe seksuelt mot din vilje eller vært voldelig? Truet deg eller lignende? Hvis ikke så er det nok ikke PTSD du sliter med. 

Anonymkode: 3b793...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...