Gå til innhold

Sove av seroquel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tok to piller 50 mg, i går kveld ca. ved nitiden.  Jeg sovnet ca tre om natta og sov i 15 timer.  Jeg sto opp på formiddagen, men segnet rett og slett om.  Kvalm, svimmel og holdt på å besvime.  Måtte rett og slett legge meg ned, og var ikke tilstede i et møte kl. 14.00, og glemte møte som var kl. 18.00 (kom plutselig på det nå).

Jeg kommer til å være oppe i hele natt og være tilstede i møter til kl. 14.00 i morgen.  Jeg ser det nå at døgnrytmen min er fullstendig ødelagt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.  Jeg satset på at jeg var blitt bra etter at jeg fikk en fin jobb og har levd normalt i tre år nå.  Å oppleve igjen netter på rad med angst og uro greier jeg ikke tanken på.  Jeg kommer aldri til å være normal igjen.

Anonymkode: 17e26...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Håper du lærte at du aldri må ta så stor dose Seroquel igjen i det minste😶 Om en ikke tar det for det den er ment til, altså ulike former for angst og psykoser. Så skal 25-50 mg holde lenge nok. Selv tar jeg 12,5-25 mg og kan til og med da få litt hangover første timene av dagen..

Anonymkode: 7c83d...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper du lærte at du aldri må ta så stor dose Seroquel igjen i det minste😶 Om en ikke tar det for det den er ment til, altså ulike former for angst og psykoser. Så skal 25-50 mg holde lenge nok. Selv tar jeg 12,5-25 mg og kan til og med da få litt hangover første timene av dagen..

Anonymkode: 7c83d...9d5

Nå forstår jeg ikke.  Legen har foreskrevet 1 - 2 tabletter om kvelden.  Det er det jeg har tatt i 3 - 4 år.  Jeg tok ingen spesiell stor dose.  Pillene er 25 mg hver og de er små og går ikke an å dele dem.  Jeg har også fått beskjed om at jeg kan øke dosen hvis jeg trenger det.

Anonymkode: 17e26...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper du lærte at du aldri må ta så stor dose Seroquel igjen i det minste😶 Om en ikke tar det for det den er ment til, altså ulike former for angst og psykoser. Så skal 25-50 mg holde lenge nok. Selv tar jeg 12,5-25 mg og kan til og med da få litt hangover første timene av dagen..

Anonymkode: 7c83d...9d5

Det er vel individuelt hvor mye en trenger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå forstår jeg ikke.  Legen har foreskrevet 1 - 2 tabletter om kvelden.  Det er det jeg har tatt i 3 - 4 år.  Jeg tok ingen spesiell stor dose.  Pillene er 25 mg hver og de er små og går ikke an å dele dem.  Jeg har også fått beskjed om at jeg kan øke dosen hvis jeg trenger det.

Anonymkode: 17e26...69c

Av de jeg vet om, som bruker seroquel til søvn, bruker fra 25-75 mg. Selv bruker jeg 100mg og kan øke til 200mg uten å konferere med legen. Bruker de primært for søvn, selv om de nok har positive virkninger på andre ting også.

For en tid tilbake så skjedde det noe som gjorde til at jeg gråt skikkelig (meget sjelden jeg gråter) og etter det så sov jeg over 11 timer. De neste dagene sov jeg nesten like mye. Jeg var litt sjokka, for jeg sover sjelden bra. Så noe kan gjøre at kroppen reagerer annerledes enn den pleier,  uten at det egentlig er noe galt.

Kan du ha vært utslitt etter å ha hatt angst og ikke ha sovna før ved 3 tiden? Kanskje kroppen trengte å ta seg inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, emilie321 skrev:

Av de jeg vet om, som bruker seroquel til søvn, bruker fra 25-75 mg. Selv bruker jeg 100mg og kan øke til 200mg uten å konferere med legen. Bruker de primært for søvn, selv om de nok har positive virkninger på andre ting også.

For en tid tilbake så skjedde det noe som gjorde til at jeg gråt skikkelig (meget sjelden jeg gråter) og etter det så sov jeg over 11 timer. De neste dagene sov jeg nesten like mye. Jeg var litt sjokka, for jeg sover sjelden bra. Så noe kan gjøre at kroppen reagerer annerledes enn den pleier,  uten at det egentlig er noe galt.

Kan du ha vært utslitt etter å ha hatt angst og ikke ha sovna før ved 3 tiden? Kanskje kroppen trengte å ta seg inn? 

Ja jeg var utslitt etter å ha prøvd å la være å ta noe i noen netter og både hadde jeg angst og spenning i kroppen av trøtthet.  Det er nok derfor jeg reagerte slik, men jeg ble skikkelig skremt av det.

Anonymkode: 17e26...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg var utslitt etter å ha prøvd å la være å ta noe i noen netter og både hadde jeg angst og spenning i kroppen av trøtthet.  Det er nok derfor jeg reagerte slik, men jeg ble skikkelig skremt av det.

Anonymkode: 17e26...69c

Da var det vel situasjonen som gjorde til at det ble sånn det ble og ikke bare at du tok seroquel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel er ikke en sovemedisin.

Hvis du har en psykisk lidelse som årsak til søvnvanskene, kan Seroquel være en god medisin for å løse begge problemstillingene. Hvis det ikke er psykisk lidelse som er årsak til søvnvanskene, finnes det mange andre medisiner som kan hjelpe. F.eks «rene» antihistaminer som Vallergan, Phenergan eller Zonat. Sistnevnte er nok den mildeste. Melatonin enten som kosttilskudd eller medisin kan også hjelpe noen.

Det er en del spesialister som mener at Seroquel skrives ut for hyppig «off label». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå forstår jeg ikke.  Legen har foreskrevet 1 - 2 tabletter om kvelden.  Det er det jeg har tatt i 3 - 4 år.  Jeg tok ingen spesiell stor dose.  Pillene er 25 mg hver og de er små og går ikke an å dele dem.  Jeg har også fått beskjed om at jeg kan øke dosen hvis jeg trenger det.

Anonymkode: 17e26...69c

Ok, du skrev at du tok to piller på 50 mg hver, så trodde du tok 100 mg til sammen. Jeg hadde sikkert hatt hangover i to døgn etter dette😅 Og slik du beskrev tilstanden din, så virket det jo som du også fikk dette og dermed ødela døgnrytmen din helt med dette. Men om du tok 25 mg x 2 og pleier å ta det til vanlig var det jo rart du ble så sløv. Kanskje andre ting som spilte inn, som lite mat, virus i kroppen etc. Da har jeg selv også opplevd å få mer hangover av samme dose.

Anonymkode: 7c83d...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, emilie321 skrev:

Det er vel individuelt hvor mye en trenger.  

Ja jeg vet, men trådstarter beskriver jo kraftig hangover av 50 mg x 2 her. Dermed anbefalte jeg mindre dose.
 

Vet også at virus i kroppen kan påvirke virkningen i stor grad. Og at kraftig stress/angst kan før til at man må ha større dose for å slå dette ned...noe som samtidig igjen kan gi kraftigere hangover som bivirkning.

Legen har sluttet å gi meg resept på Quetiapin fordi han ikke liker alle bivirkningene de kan gi. Han vil ikke stå til ansvar for dette🙈

Anonymkode: 7c83d...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, emilie321 skrev:

Av de jeg vet om, som bruker seroquel til søvn, bruker fra 25-75 mg. Selv bruker jeg 100mg og kan øke til 200mg uten å konferere med legen. Bruker de primært for søvn, selv om de nok har positive virkninger på andre ting også.

For en tid tilbake så skjedde det noe som gjorde til at jeg gråt skikkelig (meget sjelden jeg gråter) og etter det så sov jeg over 11 timer. De neste dagene sov jeg nesten like mye. Jeg var litt sjokka, for jeg sover sjelden bra. Så noe kan gjøre at kroppen reagerer annerledes enn den pleier,  uten at det egentlig er noe galt.

Kan du ha vært utslitt etter å ha hatt angst og ikke ha sovna før ved 3 tiden? Kanskje kroppen trengte å ta seg inn? 

God teori her. Kjenner meg igjen i dette i urolige perioder/episoder.

Anonymkode: 7c83d...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Marye skrev:

Skjønner ikke hvordan dere greier sove på seroquel og sånne piller

Fordi?

Anonymkode: 7c83d...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi?

Anonymkode: 7c83d...9d5

Jeg får urolige bein og ligger våken og spreller hele natta gjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, Marye skrev:

Jeg får urolige bein og ligger våken og spreller hele natta gjennom

Gjelder det alle søvndyssende piller eller bare Seroquel o.l. Vet urolig bein o.l kan være bivirkning av antipsykotika ihvertfall..

Anonymkode: 7c83d...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder det alle søvndyssende piller eller bare Seroquel o.l. Vet urolig bein o.l kan være bivirkning av antipsykotika ihvertfall..

Anonymkode: 7c83d...9d5

Alle AP og vallergan og zonat eller hva det heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I begynnelsen da jeg trappet opp seroquel ble jeg trøtt av 25 mg og sovnet momentant. Når jeg var oppe i 1000mg hadde den nesten ikke noen virkning på søvn lengre. Bare mer slik Marye beskriver, rastløse ben og ubehag.

Anonymkode: b4306...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er ikke et forsøk på å underminere din opplevelse, men: Opp til 100 mg funker Seroquel basically som en gammeldags allergimedisiner. Det er antihistamineffekten som virker søvndyssende. Over den dosen får man, så vidt jeg vet, ikke noen ytterligere søvneffekt, men derimot antidepressiv og antipsykotiske effekt. Om man kun tar det for søvn, bør man faktisk ta pauser for at den skal ha samme effekt. 

(Jeg får de bivirkningene du beskriver, når jeg øker over 100 mg.)

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...