Gå til innhold

Hadde du vært medlånstaker til noen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis noen spurte deg om å være medlånstager, en som var din venn ville du da sagt ja? Selv fikk jeg dette spørsmålet for 3 år siden jeg sa nei. Vennskapet har jeg avsluttet. Ikke pga dette men mye rot ellers. Er det noen du ville vært medlånstager for uten om ditt kjøtt og blod? Jeg følte veldig det var frekt å spørre, så inni meg ble jeg litt irritert. Mye pga att vedkommende selv hadde satt seg selv i en rotete situasjon økonomisk. Brukt mye på tull og tøys.

Anonymkode: 709c7...8b2

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis noen spurte deg om å være medlånstager, en som var din venn ville du da sagt ja? Selv fikk jeg dette spørsmålet for 3 år siden jeg sa nei. Vennskapet har jeg avsluttet. Ikke pga dette men mye rot ellers. Er det noen du ville vært medlånstager for uten om ditt kjøtt og blod? Jeg følte veldig det var frekt å spørre, så inni meg ble jeg litt irritert. Mye pga att vedkommende selv hadde satt seg selv i en rotete situasjon økonomisk. Brukt mye på tull og tøys.

Det kommer helt an på hvem som hadde spurt. Det er bare noen få jeg hadde vist den tilliten og i alle fall ikke til noen som hadde rotet bort pengene sine på tull og tøys. 

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Kun egne barn - til nøds. Enig i at det er noe man ikke bør forvente eller spørre andre om. 

Anonymkode: 7cb47...b77

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Kun egne barn - til nøds. Enig i at det er noe man ikke bør forvente eller spørre andre om. 

Anonymkode: 7cb47...b77

Det er det jeg ville gjort også. Egne barn om jeg hadde det. Hun venninden kuttet jeg kontakten med for 1 år siden når hun spurte om å låne meg til husleie. Det var ikke hovedgrunnen, men når jeg klart ba henne slutte å be meg om sånt, så var det en av grunnene til at jeg valgte å avslutte. Selv var hun veldig gjerrig, hjalp henne å flytte og fikk ikke ett glass saft en gang.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen du ville vært medlånstager for uten om ditt kjøtt og blod?

Kun familie eller andre jeg kjenner like godt som familien, og som jeg stoler på.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye pga at vedkommende selv hadde satt seg selv i en rotete situasjon økonomisk. Brukt mye på tull og tøys.

I et slikt tilfelle: Helt utelukket, enten det gjelder familie eller andre.

Annonse

Gjest Gargamel
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får risikoen, banken får rentene og vennen får pengene? Nei takk.

Hvis noen har satt seg i en sånn situasjon at de må be venner om å kausjonere stoler jeg ikke på at de klarer å betjene lånet, selv om vedkommende er ærlig og har de beste intensjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...