Gå til innhold

Røykere tatt ut av risikogruppen?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Det leste jeg i BT i dag, stemmer dette? Og at det var de med sykelig overvekt som var i risikogruppen,hvor høy BMI må man ha da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, Angele skrev:

BMI 35-40 er sykelig overvekt.

Ok. Da er jeg på grensen jeg da,men holder på å gå ned i vekt nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
20 minutter siden, Hodestups skrev:

trodde dt var over 40

Det stemmer det. 35 hvis man har følgesykdommer som diabetes og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 22.00, Worrisome Plenty skrev:

Det stemmer det. 35 hvis man har følgesykdommer som diabetes og lignende.

Ok. Men er det så mange som får det av "bare" en bmi på 35, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty
6 minutter siden, Hodestups skrev:

Ok. Men er det så mange som får det av "bare" en bmi på 35, da?

BMI på 35 er ganske tykk det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

BMI på 35 er ganske tykk det og. 

Det er kanskje det, jeg har ingen bildeeksempler i hodet. Men det er jo bodybuildere som blir klassifisert som veldig overvektige, selv om de er i god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Hodestups skrev:

Det er kanskje det, jeg har ingen bildeeksempler i hodet. Men det er jo bodybuildere som blir klassifisert som veldig overvektige, selv om de er i god form.

Da er det jo muskler de har. Er noe annet med fett og fett som legger seg rundt organer og presser opp mot lungene. Ikke at det nødvendigvis er sunt å være bodybuilder, kommer jo an på omfanget av det, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Da er det jo muskler de har. Er noe annet med fett og fett som legger seg rundt organer og presser opp mot lungene. Ikke at det nødvendigvis er sunt å være bodybuilder, kommer jo an på omfanget av det, men. 

Ja, men BMI blir høy. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 16.4.2020 den 13.54, stjernestøv skrev:

Det leste jeg i BT i dag, stemmer dette? Og at det var de med sykelig overvekt som var i risikogruppen,hvor høy BMI må man ha da? 

Eneste risikogruppe nå er alder over 80 og om du bor på sykehjem. Alle andre kan slappe helt av. 

Anonymkode: 1b8b5...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste risikogruppe nå er alder over 80 og om du bor på sykehjem. Alle andre kan slappe helt av. 

Anonymkode: 1b8b5...2ab

link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste risikogruppe nå er alder over 80 og om du bor på sykehjem. Alle andre kan slappe helt av. 

Anonymkode: 1b8b5...2ab

Nei det stemmer ikke helt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er mange unge med høy BMI, men svært få som unge dør av korona. Selv om BMI 35 gir høyere risiko så ser det ikke ut som om det gir direkte høy risiko.

Jeg tror jeg er mer utsatt enn @stjernestøv og @Hodestups selv om jeg er i god form. Det er noen menn i min alder som stryker med (men jeg vil ikke si risikoen er direkte høy for min del heller).

Noen mener det er noe fundamentalt med immunsystemet til menn/kvinner som gjør at vi er mye mer utsatt.

Ellers er jeg litt enig med mr/mrs ...2ab i at svært høy alder og en fot i graven er den overlegent største risikofaktoren. Snittalderen på de som dør er over 80, selv om den gruppen er en ganske liten del av befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, Gargamel skrev:

Det er mange unge med høy BMI, men svært få som unge dør av korona. Selv om BMI 35 gir høyere risiko så ser det ikke ut som om det gir direkte høy risiko.

Jeg tror jeg er mer utsatt enn @stjernestøv og @Hodestups selv om jeg er i god form. Det er noen menn i min alder som stryker med (men jeg vil ikke si risikoen er direkte høy for min del heller).

Noen mener det er noe fundamentalt med immunsystemet til menn/kvinner som gjør at vi er mye mer utsatt.

Ellers er jeg litt enig med mr/mrs ...2ab i at svært høy alder og en fot i graven er den overlegent største risikofaktoren. Snittalderen på de som dør er over 80, selv om den gruppen er en ganske liten del av befolkningen.

Bare håper mine foreldre ikke får det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...