Gå til innhold

Overgangsalder....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei kvinne på 49 år. Har ikke merket noen tegn til overgangsalder ennå.. Er det "normalt"? Når er det vanlig å komme i overgangsalderen? Må si at jeg gruer meg.. 😞 

Anonymkode: db070...4a3

Jeg blir snart 52 år og har hatt litt hetetokter i noen år og de siste par årene har mensen blitt litt uregelmessig på den måten at den kommer noen dager for tidlig eller for sent + at den har blitt mye kortere og mer sparsommelig. Det er slett ikke alle som opplever overgangsalderen som ekstrem altså, ikke gå rundt og gru deg til det - ta det som det kommer. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454509-overgangsalder/#findComment-3969962
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er svært varierende. Når jeg var 49 ,hadde jeg ingen tegn. Da jeg fylte 50, merket jeg at det begynte å bli korterere mellom hver menstruasjon. Så kom en periode hvor det kunne gå lenger tid mellom hver menstruasjon. 

Nå er jeg straks 54 og har fortsatt menstruasjon, men det er sjelden nå. Gynekologen min mener jeg kom sent i overgangsalderen. 

Merker at svettetoktene begynner å bli hyppigere nå, men vil ikke si det er noe problem utenom enkelte netter. Har også en del luft i magen/ fisfull. 

Jeg føler meg i god form og har tro på at trening og kosthold hjelper mot det meste, også overgangsplager. 

Ps. Kom på en ting til som egentlig er litt privat, men pytt pytt 😀

Ting har endret seg i det siste. Jeg trenger litt glidemiddel før samleie, noe som ikke var nødvendig før. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454509-overgangsalder/#findComment-3969971
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...