Gå til innhold

Er det noen som har gått i hi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har blitt mye mer isolert, selv om jeg var ensom i utgangspunktet, men har ikke gått i hi nei. Unngår kjøpesenter og slikt da. Venter på mer vår så jeg kan kutte ut bussen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller lever du som før dette viruset kom?

Anonymkode: b62cd...f31

Har vært noe hjemmekontor og jobben har ikke åpnet igjen ennå, kjedelig. Så det er ikke helt som før nei. Privat er det egentlig ikke så stor forskjell, vi er ikke så mye sammen med andre, men nå er det enda mindre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er ganske stor forandring. Litt deilig at det ikke er fritidsaktiviteter hver bidige kveld, men også kjedelig. Selv om jeg er introvert savner jeg å sitte rundt lunsjbordet med andre. Jeg savner også og dra på kafé eller pub, trene med andre enn familien, delta i løp, gå på konsert etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det omtrent som normalt. Det er ikke noe hundetrening og det ser egentlig litt mørkt ut for stevner i år. For meg er ikke stevner veldig viktig, men jeg hadde tenkt å få den ene hunden opp i eliten i løpet av året og det får jeg ikke om det ikke blir noen stevner. Men vi kan fikse det neste år. Da kan det jo hende vi er nærmere startklare i eliten også. Jeg savner ingenting. Handler hver 14. dag istedenfor hver uke som jeg gjorde før. Har funnet ut at det på mange måter egentlig er litt smart for da sparer jeg jo tid. Jeg møter to andre personer, kun ute og med god avstand til hverandre. Det holder lenge for meg. Det er mer enn nok som burde vært gjort i hagen, huset må males i løpet av sommeren, skogen må granskes nøyere, snart starter ku-krigen, hunder skal trenes og jeg har lært meg å strikke, så færre turer i butikken og spare 1,5 t på å reise til og fra treninga, går helt fint. Jeg har mer enn nok å drive på med. Jeg syns egentlig smitteverntiltak passer meg fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmekontor,  og er jo dermed litt i hi. I går var første gang på 5 uker at mannen og jeg var sammen med et vennepar (ute på tur noen timer). Utrolig koselig!!! 

Er på en måte litt lei av isolering,  men jeg synes også det er litt fint å bare være sammen med den lille flokken min.

Savner å gi foreldrene mine klem. Får heldigvis klemmer selv av mann og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, Trine skrev:

Her er det omtrent som normalt. Det er ikke noe hundetrening og det ser egentlig litt mørkt ut for stevner i år. For meg er ikke stevner veldig viktig, men jeg hadde tenkt å få den ene hunden opp i eliten i løpet av året og det får jeg ikke om det ikke blir noen stevner. Men vi kan fikse det neste år. Da kan det jo hende vi er nærmere startklare i eliten også. Jeg savner ingenting. Handler hver 14. dag istedenfor hver uke som jeg gjorde før. Har funnet ut at det på mange måter egentlig er litt smart for da sparer jeg jo tid. Jeg møter to andre personer, kun ute og med god avstand til hverandre. Det holder lenge for meg. Det er mer enn nok som burde vært gjort i hagen, huset må males i løpet av sommeren, skogen må granskes nøyere, snart starter ku-krigen, hunder skal trenes og jeg har lært meg å strikke, så færre turer i butikken og spare 1,5 t på å reise til og fra treninga, går helt fint. Jeg har mer enn nok å drive på med. Jeg syns egentlig smitteverntiltak passer meg fint 😊

ku-krigen?

Anonymkode: ed23d...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ku-krigen?

Anonymkode: ed23d...784

Er det ikke bare å gå rundt kyrne langt til side for der de står 

Anonymkode: ed23d...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare å gå rundt kyrne langt til side for der de står 

Anonymkode: ed23d...784

Ikke når man har hund. Da bør man helst ikke bli oppdaget av kuene. De er ofte ikke så begeistret for hunder og kan lett finne på å gå til angrep. Ku-krig er bare for at jeg skal se det komiske i det slik at jeg ikke henger meg opp i at det egentlig er ganske skummelt. Det gjelder å stikke av fra fienden, når man ikke har noe å beskytte seg med 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, Trine skrev:

Ikke når man har hund. Da bør man helst ikke bli oppdaget av kuene. De er ofte ikke så begeistret for hunder og kan lett finne på å gå til angrep. Ku-krig er bare for at jeg skal se det komiske i det slik at jeg ikke henger meg opp i at det egentlig er ganske skummelt. Det gjelder å stikke av fra fienden, når man ikke har noe å beskytte seg med 😅

Ha, ha :lol: tror det bare er du på dol som må gå i ku-krig titt og ofte 

Anonymkode: ed23d...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lever jo ikke som før... Handling er ikke som før. Kan ikke bruke lekeapparater på lekeplassen (nei, det er ikke JEG som skal bruke det), kan ikke besøke familie, ikke dra dit jeg vil dra, ikke feire bursdager, ingenting.

Føler meg fengslet, hater det. Hater verden akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha, ha :lol: tror det bare er du på dol som må gå i ku-krig titt og ofte 

Anonymkode: ed23d...784

Du skal ikke se bort i fra det 😁 Jeg er sikkert den på dol med de mest interessante skogsturene også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre flere som har kommet i den krigen de siste årene. Det finnes tre (fire) dyr i Norge som dreper mennesker så godt som hvert år:

Naut (kyr), hunder, bier og veps. Naut, særlig i flokk, skal en ikke spøke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kupton skrev:

Det er dessverre flere som har kommet i den krigen de siste årene. Det finnes tre (fire) dyr i Norge som dreper mennesker så godt som hvert år:

Naut (kyr), hunder, bier og veps. Naut, særlig i flokk, skal en ikke spøke med.

Jeg trodde jeg var lur da jeg bestemte meg for å google bort den påførte frykten for kyr. Det første som kom opp var om en jogger som hadde gått rolig forbi en ku-flokk. Da han var forbi, snudde den ene kua seg og stanget han ut i grøfta og inn i en fjellvegg. Det var i en av de skogene jeg pleier gå tur. Jeg går ikke der om sommeren, for jeg har hørt flere snakke om gale kyr der. Aggressive kyr skal egentlig settes på innmark, men det skjer jo ikke. De andre kyrene her, er relativt vant med hunder, men jeg tenker ikke teste hvor nære jeg kan gå. Sau er forøvrig ikke helt trygge de heller. De har kanskje ikke drept noen, men de har skadet endel. De oppleves likevel langt mer håndterbare enn kyr.

Jeg har aldri blitt skadet av andre dyr enn mine egne (i den grad et blåmerke eller et par dråper blod kan kalles skade), derimot har jeg blitt ganske hardt skadet av både en stein og en kvist (av alle ting). Jeg har vært nære ved å fly med hodet først i en steinhard snøhaug (landet heldigvis rett ved siden av og kjørte hodet ned i puddersnø). Og jeg har fått harepest av å drikke vann på fjellet. Da ble jeg faktisk skikkelig dårlig. Jeg er ikke redd steiner, kvister, snø eller vann av den grunn, ikke mine egne hunder heller. Men det er klart, en stein slår én gang, også er den ferdig med det. Ei ku stanger ikke nødvendigvis bare én gang.

I 2017 skrev Dagsavisen at 8 personer var drept av hund de siste 20 åra, så de dreper ikke årlig i Norge. Men de står helt klart for mange skader. Veps/bier dreper flest. Det skyldes allergi. Kyr tar flest bønder. Noen kyr er aggressive, noen mennesker er stokk dumme og legger opp til et angrep uten å forstå det selv. Jeg satser på at med den respekten jeg har for dyr, skal jeg nok overleve denne sommeren også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går alltid på den andre siden av vannet når det er kyr ;) så kan de nesten voksne okskalvene stå der og snøfte og sparke med frambeina for seg selv  

Anonymkode: ed23d...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2020 den 9.23, Trine skrev:

Her er det omtrent som normalt. Det er ikke noe hundetrening og det ser egentlig litt mørkt ut for stevner i år. For meg er ikke stevner veldig viktig, men jeg hadde tenkt å få den ene hunden opp i eliten i løpet av året og det får jeg ikke om det ikke blir noen stevner. Men vi kan fikse det neste år. Da kan det jo hende vi er nærmere startklare i eliten også. Jeg savner ingenting. Handler hver 14. dag istedenfor hver uke som jeg gjorde før. Har funnet ut at det på mange måter egentlig er litt smart for da sparer jeg jo tid. Jeg møter to andre personer, kun ute og med god avstand til hverandre. Det holder lenge for meg. Det er mer enn nok som burde vært gjort i hagen, huset må males i løpet av sommeren, skogen må granskes nøyere, snart starter ku-krigen, hunder skal trenes og jeg har lært meg å strikke, så færre turer i butikken og spare 1,5 t på å reise til og fra treninga, går helt fint. Jeg har mer enn nok å drive på med. Jeg syns egentlig smitteverntiltak passer meg fint 😊

Jeg humret litt av denne ku-krigen din, men så leste jeg nedover i tråden at dette var jo slettes ikke noe å spøke med... du må være forsiktig!

Jeg har lite erfaring med denne typen "kriger", men i mine yngre dager veltet jeg et par kuer som sto å sov. Rop om du trenger instruksjonshefte! ;- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, XbellaX skrev:

Jeg har lite erfaring med denne typen "kriger", men i mine yngre dager veltet jeg et par kuer som sto å sov. Rop om du trenger instruksjonshefte! ;- ) 

Hvorfor i all verden gjorde du det? 😦

Anonymkode: ed2cc...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2020 den 22.17, XbellaX skrev:

Jeg humret litt av denne ku-krigen din, men så leste jeg nedover i tråden at dette var jo slettes ikke noe å spøke med... du må være forsiktig!

Jeg har lite erfaring med denne typen "kriger", men i mine yngre dager veltet jeg et par kuer som sto å sov. Rop om du trenger instruksjonshefte! ;- ) 

Nei nei, det er absolutt ikke noe å spøke med, eller, jo, man må spøke litt for å komme seg ut på nytt etter å ha skimtet et ku-hode rundt svingen og fått dratt med seg to bikkjer inn i skauen og ute av syne for flokken. Jeg tar det seriøst når jeg er i situasjonen, og det er mye "svarte faen, jævla ku, Nei! vi skal da vel for faen ikke gjete dem, drit i å dra så inn i helvete mot disse beista. Skjønner dere ikke at de tar dere?" Også tenker jeg at jeg kanskje burde hatt veskehund, som jeg bare kunne stappet under genseren når jeg så kyr. Men den tanken slår jeg fort fra meg 😂 Når jeg kommer hjem, må jeg gjøre turen om til noe komisk, som folk kan le av, slik at jeg ikke får fullstendig angst. Jeg hadde det da jeg fikk trykket inn i hodet hvor farlig disse dyra er når man har hund. Etterhvert har jeg funnet ut at det er mye folk anser som farlig, som ikke er farlig i mitt hode. Så kanskje det faktisk går an å gå i skogen selv om det er kyr der, hvis jeg bare passer litt ekstra godt på.

Denne typen kriger går hovedsaklig ut på å prøve å lokalisere fienden på avstand. Skille mellom lyden av fi og lyden av får. Og sørge for å ha så god avstand til fi, at man ikke blir ringet inn av ti 600 kg's beist. Jeg tror ikke jeg skal gå bort og velte dem 😂 Hvordan gjør man egentlig det? Her tror jeg de ligger og sover. De ligger ihvertfall relativt ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...