Gå til innhold

Reise mellom steder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tror dere det er greit å reise mellom steder innen Norge i neste uke?  Jeg har flybilletter og vil gjerne bruke dem. Jeg er så lei av denne alenetilværelsen og savner familie og venner.

Anonymkode: 34054...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det handler vel ikke om hva vi tror, men om hva helsemyndighetene sier. Det er de rådene de gir som du bør forholde deg til. 

Anonymkode: 613ff...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det handler vel ikke om hva vi tror, men om hva helsemyndighetene sier. Det er de rådene de gir som du bør forholde deg til. 

Anonymkode: 613ff...5b0

Hva sier helsemyndighetene nå?  Alle kan dra til hyttene sine, og da må det bety at det er greit å dra mellom steder, eller.....?

Anonymkode: 34054...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Det er ikke å reise i seg selv som er farlig. Det er antallet mennesker du møter og avstanden til dem som betyr noe.

Jeg forstår selvfølgelig det, men jeg kan ikke reise uten å møte mennesker.  Jeg må ta fly, tog og buss og jeg skal møte familien.  Jeg styrer ikke antallet mennesker jeg møter, men jeg prøver selvfølgelig å holde avstand.

Anonymkode: 34054...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår selvfølgelig det, men jeg kan ikke reise uten å møte mennesker.  Jeg må ta fly, tog og buss og jeg skal møte familien.  Jeg styrer ikke antallet mennesker jeg møter, men jeg prøver selvfølgelig å holde avstand.

Anonymkode: 34054...c1b

Da utsetter du deg for økt risiko for smitte, og dermed også økt risiko for å smitte andre. Så må hver enkelt vurdere om en skal ta den risiko. Så er selvsagt risikoen svært ulik om dette er en tur til Oslo eller en tur til Harstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, kupton skrev:

Da utsetter du deg for økt risiko for smitte, og dermed også økt risiko for å smitte andre. Så må hver enkelt vurdere om en skal ta den risiko. Så er selvsagt risikoen svært ulik om dette er en tur til Oslo eller en tur til Harstad.

Hva er forskjellen på tur til Oslo og tur til Harstad?

Anonymkode: 34054...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Xtra skrev:

I Oslo er det 3,19 % smittede pr 1000, i Nordland er tallet 0,46 %.

 

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/

 

Det betyr at jeg har statistisk sett større fare for å bli smittet i Oslo enn i Harstad, men faren for at jeg bærer smitten med meg er den samme alle steder.  Jeg ser ingen enorm forskjell her.  Føler ikke at det er tryggere å reise til et sted fremfor et annet.

Anonymkode: 34054...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det betyr at jeg har statistisk sett større fare for å bli smittet i Oslo enn i Harstad, men faren for at jeg bærer smitten med meg er den samme alle steder.  Jeg ser ingen enorm forskjell her.  Føler ikke at det er tryggere å reise til et sted fremfor et annet.

Anonymkode: 34054...c1b

Selv har jeg levd nesten isolert og regner det for lite sannsynlig at jeg bærer smitten med meg. Jeg er imidlertid redd for å bli smittet med tanke på at jeg kan overbringe smitten til min gamle mor (og andre svake). I størst mulig grad vil jeg derfor unnlate å oppsøke steder med mye smitte. Bor i Oslo, men lever som sagt nokså isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Xtra skrev:

Selv har jeg levd nesten isolert og regner det for lite sannsynlig at jeg bærer smitten med meg. Jeg er imidlertid redd for å bli smittet med tanke på at jeg kan overbringe smitten til min gamle mor (og andre svake). I størst mulig grad vil jeg derfor unnlate å oppsøke steder med mye smitte. Bor i Oslo, men lever som sagt nokså isolert.

Jeg har levd nesten isolert (kun vært i apotek og matvarebutikk noen få ganger) i seks uker.  Min gamle mor er langt vekk fra meg og jeg møter henne ikke.  Jeg er ikke redd for å bære med meg smitte, og ikke særlig redd for å bli smittet heller.  Jeg tror jeg reiser.  Jeg hadde kjøpt flybillettene for lenge siden, og har lyst å bruke dem.

Anonymkode: 34054...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har levd nesten isolert (kun vært i apotek og matvarebutikk noen få ganger) i seks uker.  Min gamle mor er langt vekk fra meg og jeg møter henne ikke.  Jeg er ikke redd for å bære med meg smitte, og ikke særlig redd for å bli smittet heller.  Jeg tror jeg reiser.  Jeg hadde kjøpt flybillettene for lenge siden, og har lyst å bruke dem.

Anonymkode: 34054...c1b

Med tanke på smitte ville jeg vært langt mer redd for å fly enn å oppsøke Oslo eller hvilket som helst annet sted i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, Xtra skrev:

Med tanke på smitte ville jeg vært langt mer redd for å fly enn å oppsøke Oslo eller hvilket som helst annet sted i Norge.

Jeg er ikke redd for å fly.  Jeg regner med at det er god avstand i flyene.

Anonymkode: 34054...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...