Gå til innhold

Dritt medisiner


Fionys

Anbefalte innlegg

Hvorfor må jeg få alle slags rare bivirkninger av medisinene jeg prøver? Er det slik at enkelte bare er mer utsatte for bivirkninger? For en liten stund siden startet jeg med Wellbutrin, men har fått veldig mange bivirkninger så jeg mest sannsynlig må slutte med den. Har lyst til å gi opp alle disse medisinene, men har en psykiater som forstår meg og som gjør en stor innsats for å finne riktig medisin for meg. Tro om det er jeg eller psykiater som gir opp først. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
7 minutter siden, Fionys skrev:

Hvorfor må jeg få alle slags rare bivirkninger av medisinene jeg prøver? Er det slik at enkelte bare er mer utsatte for bivirkninger? For en liten stund siden startet jeg med Wellbutrin, men har fått veldig mange bivirkninger så jeg mest sannsynlig må slutte med den. Har lyst til å gi opp alle disse medisinene, men har en psykiater som forstår meg og som gjør en stor innsats for å finne riktig medisin for meg. Tro om det er jeg eller psykiater som gir opp først. 

 

Hvis du trenger det må du jo bare fortsette å prøve ut medisiner, tror alle får noen bivirkninger. Jeg tror jeg har blitt så vant til mine og psykiatrien sier jo det ikke er bivirkninger men det er det, stive muskler f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvis du trenger det må du jo bare fortsette å prøve ut medisiner, tror alle får noen bivirkninger. Jeg tror jeg har blitt så vant til mine og psykiatrien sier jo det ikke er bivirkninger men det er det, stive muskler f.eks. 

Alle får noen bivirkninger, men jeg får veldig mange. Det går ikke å bli vant med alle mine uansett hvor mye jeg prøver. Tror jeg i hvertfall har 10 forskjellige bivirkninger. 

15 minutter siden, ISW skrev:

Jeg mistenkte at du hadde startet med Wellbutrin, ref tidligere korrespondanse. 

Ja det har jeg og alle trodde det skulle komme noe positivt ut av det, men det skjedde dessverre ikke. Mange, mange bivirkninger. Munntørrhet, svette, dårlig appetitt, smaksforstryrreser, søvnforstyrrelser, rastløs, uro, irritasjon, skjelving og rykninger. Det var de jeg husket akkurat nå. Akkurat nå er det største problemet at jeg skjelver veldig mye over hele kroppen, og spesielt mye på hendene. Det er så ille at jeg ikke klarer å treffe en skrue hvis jeg skal skru noe, må bruke begge hendene for å treffe skruen.

Har forresten prøvd å være litt mindre uhyggelig etter sist. Fikk også kommentarer på det fra et par venner like etter at jeg fikk det fra deg. Så nå er jeg obs på det så da kan jeg gjøre noe med saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
12 minutter siden, Fionys skrev:

Munntørrhet, svette, dårlig appetitt, smaksforstryrreser, søvnforstyrrelser, rastløs, uro, irritasjon, skjelving og rykninger.

Jeg tror vedkommende tenkte mer på irritabilitet og sinne som bivirkninger, men det er mulig jeg tar feil. Jeg tålte i alle fall ikke Wellbutrin fordi jeg fikk så lav terskel for irritasjon og sinne. Kjente meg ikke selv igjen, så sluttet rimelig kjapt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fionys skrev:

Hvorfor må jeg få alle slags rare bivirkninger av medisinene jeg prøver? Er det slik at enkelte bare er mer utsatte for bivirkninger? For en liten stund siden startet jeg med Wellbutrin, men har fått veldig mange bivirkninger så jeg mest sannsynlig må slutte med den. Har lyst til å gi opp alle disse medisinene, men har en psykiater som forstår meg og som gjør en stor innsats for å finne riktig medisin for meg. Tro om det er jeg eller psykiater som gir opp først. 

 

Det er mulig jeg blander deg med en annen, men har ikke du hatt en god del runder med medisiner? Hva slags samtaleterapi får du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naana47 skrev:

Jeg tror vedkommende tenkte mer på irritabilitet og sinne som bivirkninger, men det er mulig jeg tar feil. Jeg tålte i alle fall ikke Wellbutrin fordi jeg fikk så lav terskel for irritasjon og sinne. Kjente meg ikke selv igjen, så sluttet rimelig kjapt. 

Ja jeg vet hva det var snakk om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, XbellaX skrev:

Det er mulig jeg blander deg med en annen, men har ikke du hatt en god del runder med medisiner? Hva slags samtaleterapi får du?

Jeg vil ikke si jeg har hatt en god del rundt med medisin. Holder fremdeles på å finne riktig medisin, men det tar tid. Vet ikke helt hva det du mener med en god del runder. 

Av behandling har jeg hatt stabiliseringskurs, traumeterapi, emdr. Behandling hos psykologen ble avsluttet sist sommer, så nå er det bare medisinutprøving hos psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Jeg vil ikke si jeg har hatt en god del rundt med medisin. Holder fremdeles på å finne riktig medisin, men det tar tid. Vet ikke helt hva det du mener med en god del runder. 

Av behandling har jeg hatt stabiliseringskurs, traumeterapi, emdr. Behandling hos psykologen ble avsluttet sist sommer, så nå er det bare medisinutprøving hos psykiater

Det jeg mente er at du har forsøkt i lengre tid å finne noe som kan fungere for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fionys skrev:

Alle får noen bivirkninger, men jeg får veldig mange. Det går ikke å bli vant med alle mine uansett hvor mye jeg prøver. Tror jeg i hvertfall har 10 forskjellige bivirkninger. 

Ja det har jeg og alle trodde det skulle komme noe positivt ut av det, men det skjedde dessverre ikke. Mange, mange bivirkninger. Munntørrhet, svette, dårlig appetitt, smaksforstryrreser, søvnforstyrrelser, rastløs, uro, irritasjon, skjelving og rykninger. Det var de jeg husket akkurat nå. Akkurat nå er det største problemet at jeg skjelver veldig mye over hele kroppen, og spesielt mye på hendene. Det er så ille at jeg ikke klarer å treffe en skrue hvis jeg skal skru noe, må bruke begge hendene for å treffe skruen.

Har forresten prøvd å være litt mindre uhyggelig etter sist. Fikk også kommentarer på det fra et par venner like etter at jeg fikk det fra deg. Så nå er jeg obs på det så da kan jeg gjøre noe med saken. 

Jeg også ble raskere sint på Wellbutrin. Jeg er virkelig ikke en sint person, men kunne eksplodere av sinne hvis mamma sa noe feil (vi hadde et anspent forhold til hverandre akkurat da, så jeg ble lett irritert, men med Wellbutrin gikk det fra irritert til forbanna). Også fikk jeg angst av den. 

Jeg får ikke så masse bivirkninger av medisiner generelt, men jeg også har prøvd mye som har hatt liten til ingen effekt. Venter spent på om Lamictal vil funke også er det å evt supplere med et nytt antidepressiva. Huff. 

Men har du virkning også eller bare bivirkninger? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Marye skrev:

Jeg får også utålererbare bivirkninger av alle medisinene, Særlig rastløse bein om natten

Ja!!! Så vanskelig å sove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, XbellaX skrev:

Det jeg mente er at du har forsøkt i lengre tid å finne noe som kan fungere for deg.

Ja jeg har forsøkt i lengre tid å finne noe som kan fungere på meg. Det tar jo kjempe lang tid for man må først trappe opp på medisin, se om den funker over en periode, for så å trappe ned. Så det tar veldig lang tid og man må ha veldig god tålmodighet.

59 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg også ble raskere sint på Wellbutrin. Jeg er virkelig ikke en sint person, men kunne eksplodere av sinne hvis mamma sa noe feil (vi hadde et anspent forhold til hverandre akkurat da, så jeg ble lett irritert, men med Wellbutrin gikk det fra irritert til forbanna). Også fikk jeg angst av den. 

Jeg får ikke så masse bivirkninger av medisiner generelt, men jeg også har prøvd mye som har hatt liten til ingen effekt. Venter spent på om Lamictal vil funke også er det å evt supplere med et nytt antidepressiva. Huff. 

Men har du virkning også eller bare bivirkninger? 

Nå synes jeg ikke at jeg er så veldig irritert og sint for tida, men det kommer an på øyet som ser det. Jeg har for noen år siden slette med at jeg var veldig, veldig sint, ukontrollert sinne. Heldigvis gikk det stort sett bare utover meg selv.

Jeg har litt virkninger av Litium, men kan ikke stå på så høy dose som ønsket pga. bivirkninger og da får jeg mindre virkning også. Lamictal har jeg også litt virkning av, men kan ikke gå opp i dose. 

Wellbutrin ser ut til å være en katastrofe.

 

56 minutter siden, Marye skrev:

Jeg får også utålererbare bivirkninger av alle medisinene, Særlig rastløse bein om natten

 

29 minutter siden, usikker skrev:

Ja!!! Så vanskelig å sove

Heldigvis har jeg lite plager på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fionys skrev:

 

Nå synes jeg ikke at jeg er så veldig irritert og sint for tida, men det kommer an på øyet som ser det. Jeg har for noen år siden slette med at jeg var veldig, veldig sint, ukontrollert sinne. Heldigvis gikk det stort sett bare utover meg selv.

 

Okei da misforstod jeg. Trodde du mente at du hadde irritasjon som bivirkning, men det er kanskje det at noen har oppfattet det slik? I hvert fall bra du ikke kjenner på slikt sinne du kjente på før. Det er jo ikke noe godt. 

Håper du finner noe som vil fungere for deg etter hvert. Min mor har veldig stor tro på ketamin nesespray som depresjonsbehandling. Hun snakker regelmessig med ene behandleren jeg har og prøver å få det "godkjent" at jeg kan få den. Men foreløpig må man søke om registreringsfritak for å få den, men det er mulig. Den har vist seg å ha gode resultater hos de som har prøvd en hel masse uten hell. Jeg mener å huske det blant annet er depresjoner du sliter med. Har litt dårlig hukommelse og av og til blander jeg brukere  men det kan jo være noe å tenke på hvis det ikke går det du står på nå. Jeg tror i hvert fall at jeg har mer nytte av å teste ut ketamin framfor enda et nytt antidepressiva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har irritasjon som bivirkning, men ser det ikke så godt selv for det er ikke så ille enda. 

Ja jeg sliter med depresjon, bp2 og ptsd. Tror min psykiater har en plan for hva som skal skje videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Fionys skrev:

Jeg vil ikke si jeg har hatt en god del rundt med medisin. Holder fremdeles på å finne riktig medisin, men det tar tid. Vet ikke helt hva det du mener med en god del runder. 

Av behandling har jeg hatt stabiliseringskurs, traumeterapi, emdr. Behandling hos psykologen ble avsluttet sist sommer, så nå er det bare medisinutprøving hos psykiater

Hadde du noe utbytte av emdr?

Anonymkode: 1f548...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fionys skrev:

Nå synes jeg ikke at jeg er så veldig irritert og sint for tida, men det kommer an på øyet som ser det. Jeg har for noen år siden slette med at jeg var veldig, veldig sint, ukontrollert sinne. Heldigvis gikk det stort sett bare utover meg selv.

Men du vet sikkert at sinne og irritasjon også er en typisk traumereaksjon innen f.eks. PTSD?

Jeg ble veldig lett irritert og sint før for bagateller som helt typisk traumereaksjon slik jeg tolket det, og i mitt tilfelle gikk det også kun utover meg selv, men dette har blitt helt fraværende etter at jeg startet på Topimax. Litt merkelig, for det står egentlig at Topimax kan føre til økt aggresjon og irritabilitet, men bivirkninger og virkninger er ikke alltid til å forstå seg på...

Men veldig synd at du fikk så mange bivirkninger av Wellbutrin også. Du er jo utrolig uheldig synes jeg. Jeg måtte smile litt her da jeg leste setningen din der du undret om det var du eller psykiateren som kom til å gi opp først. Jeg håper ikke du gir deg med det første i hvert fall. Vær tålmodig - en dag... Jeg var lei som deg og forsøkte medisin etter medisin, da innen epilepsi som jeg har fortalt deg før, og en dag etter 7 år med utprøving, fant vi den riktige medisinen. Jeg håper at jeg kan få stå på denne medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du noe utbytte av emdr?

Anonymkode: 1f548...074

Ja jeg hadde litt utbytte av emdr, men ikke som ønsket. Til og begynne med så var det en ganske god framgang, men så stagnerte det helt og da ble behandlingen sluttet. 

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Men du vet sikkert at sinne og irritasjon også er en typisk traumereaksjon innen f.eks. PTSD?

Jeg ble veldig lett irritert og sint før for bagateller som helt typisk traumereaksjon slik jeg tolket det, og i mitt tilfelle gikk det også kun utover meg selv, men dette har blitt helt fraværende etter at jeg startet på Topimax. Litt merkelig, for det står egentlig at Topimax kan føre til økt aggresjon og irritabilitet, men bivirkninger og virkninger er ikke alltid til å forstå seg på...

Men veldig synd at du fikk så mange bivirkninger av Wellbutrin også. Du er jo utrolig uheldig synes jeg. Jeg måtte smile litt her da jeg leste setningen din der du undret om det var du eller psykiateren som kom til å gi opp først. Jeg håper ikke du gir deg med det første i hvert fall. Vær tålmodig - en dag... Jeg var lei som deg og forsøkte medisin etter medisin, da innen epilepsi som jeg har fortalt deg før, og en dag etter 7 år med utprøving, fant vi den riktige medisinen. Jeg håper at jeg kan få stå på denne medisinen.

Ja jeg vet at sinne og irritasjon er typiske traumereaksjoner, har lært mye om det. Jeg vet ca. hva som utløser sinne og irritasjon pga. traume. Det føles også ut som en annen type sinne og irritasjon enn det jeg har nå. Føler meg egentlig ikke så veldig sint og irritert nå, men jeg er mer kranglete, kverulerende og provoserende

Har vel styrt med disse medisinene i nesten 5 år. Har hatt et par små pauser fra medisin i mellom bytte av de forskjellige medisinene. Akkurat nå er jeg veldig lite positivt innstilt til medisiner og har mest lyst til å slutte med de, men jeg får holde ut litt til selv med alle bivirkningene. Egentlig er jeg ikke positivt innstilt til noe for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...