Gå til innhold

Journalinnsyn


cathlin

Anbefalte innlegg

Jeg åpner den hersens journalen på nett og ser at et damemenneske har åpnet journalen min og at bakgrunnen for innsynet er forskning. 

Hva i herrens navn, forskning? Jeg liker ikke dette vesenet og nå skal hun forske på hva da? 

*puste rolig*

Er dette tillat? Kan jeg skrive en egen journal om henne og begynne å forske på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, cathlin skrev:

Jeg åpner den hersens journalen på nett og ser at et damemenneske har åpnet journalen min og at bakgrunnen for innsynet er forskning. 

Hva i herrens navn, forskning? Jeg liker ikke dette vesenet og nå skal hun forske på hva da? 

*puste rolig*

Er dette tillat? Kan jeg skrive en egen journal om henne og begynne å forske på henne?

Kjenner du vedkommende? Det er ikke lov til å forske på andres journaler uten samtykke. Ta å klag! 

Anonymkode: 7df1d...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du vedkommende? Det er ikke lov til å forske på andres journaler uten samtykke. Ta å klag! 

Anonymkode: 7df1d...5f0

Hvor kan man klage?

Hadde et første og siste ublidt møte med henne noen måneder bakover i tid, hvorpå hun skrev et tildels fantasifullt journalnotat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, cathlin skrev:

Hvor kan man klage?

Hadde et første og siste ublidt møte med henne noen måneder bakover i tid, hvorpå hun skrev et tildels fantasifullt journalnotat.

Fylkeslegen/ fylkesmannen?

Anonymkode: 7df1d...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at du først spør ledelsen hva dette er. Kanskje er det noe helt uskyldig. 
Helsetjenesten bruker utrolig mye arbeidstid på å behandle grunnløse klager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, kupton skrev:

Jeg anbefaler at du først spør ledelsen hva dette er. Kanskje er det noe helt uskyldig. 
Helsetjenesten bruker utrolig mye arbeidstid på å behandle grunnløse klager. 

Tror de ville spart seg en del arbeidstid på unødvendige journaloppslag. 

Nei, men kanskje jeg bare skal ta en telefon, da, hvis jeg tør. Jeg aner ikke hvem ledelsen er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, cathlin skrev:

Tror de ville spart seg en del arbeidstid på unødvendige journaloppslag. 

Nei, men kanskje jeg bare skal ta en telefon, da, hvis jeg tør. Jeg aner ikke hvem ledelsen er. 

1. Gode avdelinger arbeider mye med kvalitetsforbedring. Det krever at en evaluerer behandling og logistikk. Det igjen krever journaloppslag.

2. Du spør bare etter lederen når du kommer til sentralbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cathlin skrev:

Tror de ville spart seg en del arbeidstid på unødvendige journaloppslag. 

Nei, men kanskje jeg bare skal ta en telefon, da, hvis jeg tør. Jeg aner ikke hvem ledelsen er. 

Kan hende du bør velge dine kamper med omhu. 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2020 den 20.32, frosken skrev:

Kan hende du bør velge dine kamper med omhu. 

Sant nok. Velger å ikke bry meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...