Gå til innhold

Bare menn til finalen i Dataforeningens kodekonkurranse - må det kvotering til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finaledeltakerne i årets Rosing Coding Challenge er nå klare. 15 menn står igjen blant de 180 påmeldte deltakerne, hvorav rundt 10 prosent var kvinner.

Må det kvotering til for at kvinnene skal kunne hevde seg? Kjør debatt!

https://www.digi.no/artikler/bare-menn-til-finalen-i-dataforeningens-kodekonkurranse/490350

Anonymkode: 39809...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjør debatt!

 

Først vil jeg høre hva du mener :) 

Anonymkode: cd276...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Først vil jeg høre hva du mener :) 

Anonymkode: cd276...739

Jeg er motstander av kvotering, av prinsipp.

Så sånn er det.

Anonymkode: 39809...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Skal vi begynne å kvotere inn kvinner i skiløp for menn? Det synes jeg høres ut som en god ide. Også kan vi begynne å kvotere menn inn i fødestuene. Att det ikke gjøres menn for att menn skal kunne føde, det finner jeg grovt sexistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Worrisome Plenty skrev:

Skal vi begynne å kvotere inn kvinner i skiløp for menn? Det synes jeg høres ut som en god ide. Også kan vi begynne å kvotere menn inn i fødestuene. Att det ikke gjøres menn for att menn skal kunne føde, det finner jeg grovt sexistisk.

I sykepleieutd kvoteres menn inn

Anonymkode: cd276...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I sykepleieutd kvoteres menn inn

Anonymkode: cd276...739

Jo det vet jeg. Jeg bare fleiper uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DexterMorgan
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finaledeltakerne i årets Rosing Coding Challenge er nå klare. 15 menn står igjen blant de 180 påmeldte deltakerne, hvorav rundt 10 prosent var kvinner.

Anonymkode: 39809...18a

Hvis jeg tok 180 menn og malte 18 tilfeldig utvalgte av dem rosa i ansiktet, og så ble de 15 beste mennene valgt, så er det fortsatt 18% sannsynlighet for at ingen med rosa ansikt ble valgt. Betyr det at vi må kvotere folk med rosa maling i ansiktet i topp 15. Nei statistisk sett er dette relativt normalt utfall og vi kan dermed ikke si noe særlig på bakgrunn av dette angående om kvinnene trenger "handicap" poeng etc for å kunne konkurrere med guttene

........................ men

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må det kvotering til for at kvinnene skal kunne hevde seg? Kjør debatt!

Anonymkode: 39809...18a

Ja forskningen tilsier at gutter (i snitt) er mer interessert i systemer/ting i snitt mens jenter er mer interessert i nære relasjoner/mennesker, det fører til at utvalget å velge de beste blant for konkurranser om "ting/systemer/data", blir mye større hos guttene, og de på toppen vil derfor "alltid" være gutter.  Så må det kvotering til for å unngå dette, ja, eventuelt genmanipulering da, om du foretrekker det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først vil jeg høre hva du mener :) 

Anonymkode: cd276...739

Nå har du hørt hans mening, så spytt ut ! :) 

(Er det noe anti-"kjør debatt" kampanje på gang?? 🤨)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, DexterMorgan skrev:

Nå har du hørt hans mening, så spytt ut ! :) 

(Er det noe anti-"kjør debatt" kampanje på gang?? 🤨)

Neida, begynner bare å bli lei av "kjør debatt" om alt som er uten å si et kvekk selv ;) 

Anonymkode: cd276...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, begynner bare å bli lei av "kjør debatt" om alt som er uten å si et kvekk selv ;) 

Anonymkode: cd276...739

Dette er stikk i strid mot vanlig internett debatt. På flere Facebook grupper jeg er, er det vanligst å komme  med en påstand, og ikke følge opp tråden. Spesielt i saker der man skal påvirke andre i religiøs eller politisk retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Dette er stikk i strid mot vanlig internett debatt. På flere Facebook grupper jeg er, er det vanligst å komme  med en påstand, og ikke følge opp tråden. Spesielt i saker der man skal påvirke andre i religiøs eller politisk retning.

lol :) 

Anonymkode: cd276...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å peke ut finalister eller vinnere i en konkurranse på andre kriterier enn de som konkurransen handler om, enten det er kjønn eller skonummer eller fødselsvekt, har ingenting med kvoteringen vi bruker her i landet å gjøre. 

Vi kårer f.eks. ikke norgesmesterne i 100 m sprint, 800 m hekk eller super-G på idealtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...