Gå til innhold

Dårlig selvtillit, bare født slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alltid tatt meg nær av kritikk, følt skyld for mye, følt jeg har mindre rett på ting. Ikke klart meg bra sosialt og heller ikke karrieremessig. Havner fort i bakgrunnen og blir oppfattet som stille selv om jeg selv føler jeg har bråket? Redd for hva andre synes.

Mens yngre halvsøster er stikk motsatt. Tar ikke til seg kritikk, selv om det irriterer vettet av andre. Er skikkelig «ikke mitt problem» person. Tenker at andre skal tenke hva hun mener, hun skal ikke bry seg med hva andre tenker. 
Tar ledelsen og blir kanskje litt for mye for enkelte. Redd for å ikke ha oppmerksomhet, tar derimot alt hun kan av plass. kritikk går jo inn på henne, på meg derimot....

Så er selvtillit noe man bare er født med? Isåfall så har jeg brukt hele livet på å bli bedre. Og angret på at jeg ikke har gjort mer ut av meg. Men går fremdeles litt i samme fella. Tenker veldig over ting fordi jeg føler at folk husker alt. Men hvorfor skal jeg bry meg? Likevel gjør jeg det. 

Anonymkode: 7a80f...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du lillesøsteren hennes? 

Anonymkode: 19481...8b3

Nei. Min yngre halvsøster står det jo. Dette skjer jo hele tiden. Det går lang tid før man får et svar så er det bare et spørmål 🤪

Anonymkode: 7a80f...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo alle født med ulike personlighetstrekk. Det er ikke slik at søsken som vokser opp i samme familie nødvendigvis har samme utgangspunkt i livet når de blir født. Så er det enkelte personlighetstrekk som øker sannsynligheten for sosiale og psykiske problemer. Også kommer selve livet da. Med hendelser, oppturer og nedturer som er med på å prege livet til den det gjelder. Totalen kan føre til at to søsken utvikler seg i helt motsatt retning. 

Jeg har en tre år eldre helsøster og en 12 år yngre halvsøster. De to er like i personlighet og har hatt lite til ingen problemer av sterk karakter i oppvekst/voksenår. Jeg derimot er ganske annerledes og har slitt siden jeg var barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, Glitter skrev:

Vi er jo alle født med ulike personlighetstrekk. Det er ikke slik at søsken som vokser opp i samme familie nødvendigvis har samme utgangspunkt i livet når de blir født. Så er det enkelte personlighetstrekk som øker sannsynligheten for sosiale og psykiske problemer. Også kommer selve livet da. Med hendelser, oppturer og nedturer som er med på å prege livet til den det gjelder. Totalen kan føre til at to søsken utvikler seg i helt motsatt retning. 

Jeg har en tre år eldre helsøster og en 12 år yngre halvsøster. De to er like i personlighet og har hatt lite til ingen problemer av sterk karakter i oppvekst/voksenår. Jeg derimot er ganske annerledes og har slitt siden jeg var barn. 

Hvorfor tror du at du sliter mer?

Anonymkode: 7a80f...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at du sliter mer?

Anonymkode: 7a80f...e09

Det er en lang historie hvorfor jeg har slitt sånn og blitt som jeg har blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Min yngre halvsøster står det jo. Dette skjer jo hele tiden. Det går lang tid før man får et svar så er det bare et spørmål 🤪

Anonymkode: 7a80f...e09

Har du tatt det opp med henne? 

Anonymkode: 19481...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...