Gå til innhold

Narkose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om kroppsfunksjoner som mens, urin og avføring fremdeles holdes gående i respirator?

Anonymkode: 21e0a...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om kroppsfunksjoner som mens, urin og avføring fremdeles holdes gående i respirator?

Anonymkode: 21e0a...40a

Jeg vet i hvert fall at urin gjør det. Jeg har ligget i respirator i 3 døgn og da fungerte nyrene mine som normalt med kateter. Jeg tror det er normalt å bli overvåket av en person kontinuerlig når man ligger i respirator - det gjorde i hvert fall jeg - for å følge med på hjerteslag, puls, oksygenmetning i blodet, at nyrer fungerer, tømme urinpose osv. Jeg måtte veldig raskt tømme tarmen etter oppvåkning - så jeg tror også det systemet fungerer mens man ligger i respirator.

PS: Ser at overskriften din er "Narkose", men jeg leste innlegget og der bruker du ordet "respirator" og jeg la litt andre begreper i svaret mitt som du ser, men kroppsfunksjonene fungerer som normalt under narkosen også når du får pustehjelp der. Kroppen lever jo normalt og tror jo bare den sover, så ingen av kroppsfunksjonene opphører. Mulig litt mindre produksjon av urin siden det er en dyp søvn? Det er jeg litt usikker på.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, men da jeg var bevisstløs i et par dager i februar og etter det så og si kun sov og dessuten spiste veldig lite så var urinoroduksjon normal, men så vidt jeg kan huske så trengte jeg ikke å tømme tarmen, men nå trodde jeg selv at jeg kun var på sykehuset i en dag framfor 5 som jeg faktisk var og husker således lite av oppholdet. Så mulig jeg tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste om en dame i sta som ble gravid og fødte mens hun var i koma, så de kroppslige funksjoner går nok sin gang. I dette tilfellet var det en sykepleier som hadde voldtatt henne mens hun lå i koma...

Anonymkode: 21e0a...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste om en dame i sta som ble gravid og fødte mens hun var i koma, så de kroppslige funksjoner går nok sin gang. I dette tilfellet var det en sykepleier som hadde voldtatt henne mens hun lå i koma...

Anonymkode: 21e0a...40a

Har lest akkurat samme historie, tror det var i USA. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, emilie321 skrev:

Har lest akkurat samme historie, tror det var i USA. 

 

Vanvittig sykt! 😡

Anonymkode: 21e0a...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...