Gå til innhold

Har dere gått lei av å snakke om KORONAVIRUSET !?!? :) Ny viktig info


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes det er rart at ingen har nevnt dette https://nypost.com/2020/04/23/2-7-million-new-yorkers-may-have-been-exposed-to-coronavirus-study/ New York utførte 3000 antibody tester med "relativt" tilfeldige utvalg

Funnene tilsier at 21.2% av new york city, en by med 8.4 millioner innbyggere har hatt viruset. New york city hevder også å ha 16411 døde av årsaker som er bekreftet eller antatt være Coronaviruset.  https://www1.nyc.gov/site/doh/covid/covid-19-data.page 

21.2% av 8.4 millioner er 1'674'000 mennesker som antas smittet. Da kan en sammenligne antall døde med antall smittede, 16411/1674000 = 0.98% av de som ble smittet har dødd, så langt, men det er også noe etterslep mtp at folk som dør gjerne gjør det lang tid etter å ha blitt smittet. 

Det nevnes også at svarte og brune folk i større grad har fått viruset, noe som kan forklare hvorfor disse gruppene har hatt flere dødsfall i forhold til befolkningsandel, var mange ville spekulasjoner om årsaken til det.

 

*Tar forbehold om feil :) 

Anonymkode: f0910...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan jo legge til, de bruker jo forskjellige tall overalt, men om en bare tar med "bekreftede" dødsfall blir det i NYC  11544 / 1674000 =  0.68% 

Anonymkode: f0910...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fortsatt veldig mange mennesker. Det er ikke noe nytt att dødsraten sannsynlig ligger rundt 1%...

 

Synes ikke dette var noen grunn til å "slappe av".

Anonymkode: 431db...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slappet av fra før, eneste er at jeg er redd for å måtte isolere meg helt. Akkurat nå "overlever" jeg av å komme meg ut i frisk luft, se andre folk selv om jeg ikke prater med de og en og annen tur på matbutikken. 

I forhold til dødstall så blir det jo mer tydelig hvor liten sjanse det er for å dø av det. Det kan jo være til trøst for de som er oppriktig redde. Hvis redslen for det går å rasjonaliseres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...