Gå til innhold

Smaksforstyrrelser av medisin


Fionys

Anbefalte innlegg

Etter å ha begynt med en ny medisin (Wellbutrin) så smaker alt rart og dårlig, det eneste som smaker som det skal er vann. Jeg har brukt denne medisin i litt over en måned nå. Vil denne bivirkningen gå over? Har også fått en del andre bivirkninger, men denne er en av de mest plagsomme. Sliter med dårlig appetitt så det gjør ikke akkurat saken bedre at alt smaker dårlig nå. Har noen vært borti dette og har noen erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg var borti det da jeg skulle prøve å slutte med røyk i sin tid. Røyken smakte ikke som var poenget. 

Anonymkode: 3d8ef...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Fionys skrev:

Etter å ha begynt med en ny medisin (Wellbutrin) så smaker alt rart og dårlig, det eneste som smaker som det skal er vann. Jeg har brukt denne medisin i litt over en måned nå. Vil denne bivirkningen gå over? Har også fått en del andre bivirkninger, men denne er en av de mest plagsomme. Sliter med dårlig appetitt så det gjør ikke akkurat saken bedre at alt smaker dårlig nå. Har noen vært borti dette og har noen erfaringer? 

Ja, jeg har erfart dette med to andre legemidler. Det gikk dessverre ikke over. 

Anonymkode: 79771...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg var borti det da jeg skulle prøve å slutte med røyk i sin tid. Røyken smakte ikke som var poenget. 

Anonymkode: 3d8ef...b49

Røyk smaker heller ikke så godt nå.

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har erfart dette med to andre legemidler. Det gikk dessverre ikke over. 

Anonymkode: 79771...9c8

Kjenner jeg min flaks rett så blir det vel til at jeg må slutte med den medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fionys skrev:

Røyk smaker heller ikke så godt nå.

Wellbutrin og Zyban har samme virkestoff, og sistnevnte brukes ved røykeslutt, så akkurat den effekten tror jeg er veldig vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...