Gå til innhold

sene eller nerve i klem?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

jeg har sånne prikking i venstre fot sån at det gjør vondt å gå. det kjennes som om fronten på foten på venstre fot, har for lite blodtilførsel. det er ekkelt. er det nerver i klem? jeg har prøvd å tøye ut men det kommer og går den prikkingen og ørheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en nerve i nakken/halsen i klem en gang trolig pga. overanspenthet. Da fikk jeg samme symptomer som når man har blodpropp ved at jeg helt dovnet bort og ble følelsesløs i hånden. Jeg lurte på hva i all verden legen min drev med når jeg kom inn på kontoret hans med spørsmål om det kunne være blodpropp og han begynner å vri og vrenge på hodet mitt og spørre om jeg kjenner det samme. Har du samme følelse i alle posisjoner du har foten? Går du ev. på medisiner som kan gi en slik bivirkning? Jeg går på en medisin som enkelte ganger gir meg prikkinger i hendene som føles akkurat som når du får for lite blodtilførsel i en kroppsdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
7 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg hadde en nerve i nakken/halsen i klem en gang trolig pga. overanspenthet. Da fikk jeg samme symptomer som når man har blodpropp ved at jeg helt dovnet bort og ble følelsesløs i hånden. Jeg lurte på hva i all verden legen min drev med når jeg kom inn på kontoret hans med spørsmål om det kunne være blodpropp og han begynner å vri og vrenge på hodet mitt og spørre om jeg kjenner det samme. Har du samme følelse i alle posisjoner du har foten? Går du ev. på medisiner som kan gi en slik bivirkning? Jeg går på en medisin som enkelte ganger gir meg prikkinger i hendene som føles akkurat som når du får for lite blodtilførsel i en kroppsdel.

jeg har det i hele venstre foten og det kommer og går. jeg har veldig stive myskler i makke og rygg, sån at jeg får et slags trykk i hodet om jeg strekker opp ryggen. trykket legger seg på venstre hodefront. og etter jeg har massert meg selv, hebder det at jeg får ekstreme ekstrasystoler i hjertet. jeg går på fluoxetin mot angst. 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig. Jeg vurderte å spørre her i dag jeg også om ca samme problem. Jeg får sånn lett prikking/dovning i høyre fot som kommer og går. Det startet for 2-3 dager siden. Jeg er jo i en prosess med å trene opp kroppen igjen så lurte på om jeg har fått en nerve i klem i den forbindelse. Funderte på om det kunne være isjas-nerven. 

Det er liksom ikke ille nok til at jeg ser vits i å oppsøke legen, men jeg lurer jo på hva det er for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
19 minutter siden, Glitter skrev:

Så merkelig. Jeg vurderte å spørre her i dag jeg også om ca samme problem. Jeg får sånn lett prikking/dovning i høyre fot som kommer og går. Det startet for 2-3 dager siden. Jeg er jo i en prosess med å trene opp kroppen igjen så lurte på om jeg har fått en nerve i klem i den forbindelse. Funderte på om det kunne være isjas-nerven. 

Det er liksom ikke ille nok til at jeg ser vits i å oppsøke legen, men jeg lurer jo på hva det er for noe. 

får du også uregelmessig hjertebank om du har prøvd å løsne opp i musklene også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

får du også uregelmessig hjertebank om du har prøvd å løsne opp i musklene også? 

Ikke som jeg har merket. Følte jeg ble litt tung i pusten, men tror det bare er fordi jeg kjente etter. Det jeg merker er at jeg har en slags trykkfølelse på øvre del, av høyre side på leggen. Men det kan jo være helt tilfeldig. Når man begynner å kjenne etter slik jeg (og du?) nå gjør, så er det typisk at symptomene øker også tolker man det til at det har forverret seg. Det kan jo være forverring også, men det er vanskelig å skille om det bare er det økte fokuset på det eller om det faktisk har utviklet seg. Sånn er det for meg i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
6 minutter siden, Glitter skrev:

Ikke som jeg har merket. Følte jeg ble litt tung i pusten, men tror det bare er fordi jeg kjente etter. Det jeg merker er at jeg har en slags trykkfølelse på øvre del, av høyre side på leggen. Men det kan jo være helt tilfeldig. Når man begynner å kjenne etter slik jeg (og du?) nå gjør, så er det typisk at symptomene øker også tolker man det til at det har forverret seg. Det kan jo være forverring også, men det er vanskelig å skille om det bare er det økte fokuset på det eller om det faktisk har utviklet seg. Sånn er det for meg i alle fall. 

ok. jeg kjenner ikke etter før jeg opplever ubehagene. da kjenner jeg bare etter om jeg blir bedre i foten mens jeg tøyer den att og fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

ok. jeg kjenner ikke etter før jeg opplever ubehagene. da kjenner jeg bare etter om jeg blir bedre i foten mens jeg tøyer den att og fram. 

Jeg kjenner heller ikke etter når jeg ikke kjenner noe, men når jeg kjenner det så kjenner jeg ekstra etter. Haha. Morsom setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...