Gå til innhold

Er dette forelskelse? Er det noen som kan forklare følelsen og kjenner seg igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ut av det blå begynt å tenke på ei venninne. Jeg vil ikke bli sammen med henne, det kommer bare ikke til å skje, så jeg er ikke lei meg.

Jeg ser meg selv som hetero, da jeg aldri har sett for meg å være i et forhold med en kvinne. Det er stort sett menn jeg har vært forelsket i og jeg kler meg feminint og interesserer meg for typiske jenteting.

Kanskje dette ikke er forelskelse, bare at jeg er litt tiltrukket, beundrer henne ekstra? 
Bare merker jeg blir ekstra glad av å se henne. Vi bor langt fra hverandre og koronasituasjonen gjør at vi nok ikke møtes med det første. Vi har litt kontakt på some. Vi møttes fordi vi jobbet i samme bransje, og har hatt litt det samme vanskelige livet. Derfor har vi delt en del ting. Vi forstår hverandre litt ekstra fordi vi begge har levd litt harde liv, bare forskjellige ting. I motsetning til mange av de andre vennene våres som bare har hatt vanlige forbigående problemer.

Jeg tenker plutselig på henne ekstra ofte og føler det nesten som en forelskelse. Bare ikke at jeg er sjalu slik jeg blir når jeg liker menn. 
Jeg har alltid vært redd menn. Aldri vært voldtatt eller opplevd noe som skulle føre til traumer, men slike små ting som fulle menn som går etter meg etter jobb(har jobbet i bar) eller som har møtt meg random som bare følger etter. Eller jeg har forelsket meg, og blitt såret fordi det viste seg at han prøvde seg på flere og at jeg har vært redd han bare vil ha sex.

Hun har kjæreste og det er en mann. Hun ser ikke ut som en gutt, men er ikke slik veldig femi heller. Litt Kritsen Stewart kanskje....

Jeg skammer meg litt over at jeg føler dette. Jeg har ikke problemer med at noen er lesbiske, men jeg har liksom ikke lyst å være bifil. Føler jeg er halvt mann/halvt dame da. Hvor ofte skal man få følelser for en jente før man er bi? 
mer dette i det hele tatt forelskelse?

Anonymkode: d83fe...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil si du har en liten crush på henne 🙂 Ikke driv å kategoriser om du er det ene eller det andre så tidlig. 

Anonymkode: d4659...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si du har en liten crush på henne 🙂 Ikke driv å kategoriser om du er det ene eller det andre så tidlig. 

Anonymkode: d4659...475

Men hvorfor nå? 😟 har kjent henne en stund. Aldri tenkt på henne slik. Kanskje jeg merket NOE der, men aldri tenkt på henne slik. Er det egentlig mer normalt enn vi tror? At også kvinner som ser ut som 100% hetero kan crushe i skjul på venninnene sine?

Anonymkode: d83fe...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor nå? 😟 har kjent henne en stund. Aldri tenkt på henne slik. Kanskje jeg merket NOE der, men aldri tenkt på henne slik. Er det egentlig mer normalt enn vi tror? At også kvinner som ser ut som 100% hetero kan crushe i skjul på venninnene sine?

Anonymkode: d83fe...086

Ja ! 🙂 

Anonymkode: d4659...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ut av det blå begynt å tenke på ei venninne. Jeg vil ikke bli sammen med henne, det kommer bare ikke til å skje, så jeg er ikke lei meg.

Jeg ser meg selv som hetero, da jeg aldri har sett for meg å være i et forhold med en kvinne. Det er stort sett menn jeg har vært forelsket i og jeg kler meg feminint og interesserer meg for typiske jenteting.

Kanskje dette ikke er forelskelse, bare at jeg er litt tiltrukket, beundrer henne ekstra? 
Bare merker jeg blir ekstra glad av å se henne. Vi bor langt fra hverandre og koronasituasjonen gjør at vi nok ikke møtes med det første. Vi har litt kontakt på some. Vi møttes fordi vi jobbet i samme bransje, og har hatt litt det samme vanskelige livet. Derfor har vi delt en del ting. Vi forstår hverandre litt ekstra fordi vi begge har levd litt harde liv, bare forskjellige ting. I motsetning til mange av de andre vennene våres som bare har hatt vanlige forbigående problemer.

Jeg tenker plutselig på henne ekstra ofte og føler det nesten som en forelskelse. Bare ikke at jeg er sjalu slik jeg blir når jeg liker menn. 
Jeg har alltid vært redd menn. Aldri vært voldtatt eller opplevd noe som skulle føre til traumer, men slike små ting som fulle menn som går etter meg etter jobb(har jobbet i bar) eller som har møtt meg random som bare følger etter. Eller jeg har forelsket meg, og blitt såret fordi det viste seg at han prøvde seg på flere og at jeg har vært redd han bare vil ha sex.

Hun har kjæreste og det er en mann. Hun ser ikke ut som en gutt, men er ikke slik veldig femi heller. Litt Kritsen Stewart kanskje....

Jeg skammer meg litt over at jeg føler dette. Jeg har ikke problemer med at noen er lesbiske, men jeg har liksom ikke lyst å være bifil. Føler jeg er halvt mann/halvt dame da. Hvor ofte skal man få følelser for en jente før man er bi? 
mer dette i det hele tatt forelskelse?

Anonymkode: d83fe...086

Har du seksuelle følelser og fantaserer om henne seksuelt? Svaret på det vil nok hjelpe deg til å forstå bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Naana47 skrev:

Har du seksuelle følelser og fantaserer om henne seksuelt? Svaret på det vil nok hjelpe deg til å forstå bedre. 

Ikke i nærheten av det jeg hadde om menn jeg har likt. Men bittelitt. Men blir ikke våt

Anonymkode: d83fe...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naana47
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i nærheten av det jeg hadde om menn jeg har likt. Men bittelitt. Men blir ikke våt

Anonymkode: d83fe...086

Ikke det at det er noe galt i å være lesbisk, homofil eller bifil, men jeg tror man skal være litt forsiktig med å tro at man tilhører en annen "fil" fordi man liker en av samme kjønn veldig godt. Jeg tror man lett kan få slike tanker om at en egentlig tilhører en annen "fil" pga alt som kommer fram i mediene om temaet. Det er blitt veldig normalisert, noe som jo er bra, men jeg tror det ligger en fare i det også fordi man da kan tro, eller frykte, at en er "annerledes" uten å være det. Så jeg tror det har mye å si om du føler deg seksuelt tiltrukket av henne, eller ikke. Kunne du liksom hatt lyst til å ha sex med henne? Synes du at hun er deilig og blir du kåt av å tenke på deg og henne i en seksuell relasjon? Rare spørsmål kanskje, men jeg tror de må til. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i nærheten av det jeg hadde om menn jeg har likt. Men bittelitt. Men blir ikke våt

Anonymkode: d83fe...086

Jeg svarte visst ikke på dette selv om jeg siterte det, så får gjøre et nytt forsøk. Utifra dette svaret, så tror jeg ikke at du er bifil. Men du må nesten bare se selv hvordan det utvikler seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor nå? 😟 har kjent henne en stund. Aldri tenkt på henne slik. Kanskje jeg merket NOE der, men aldri tenkt på henne slik. Er det egentlig mer normalt enn vi tror? At også kvinner som ser ut som 100% hetero kan crushe i skjul på venninnene sine?

Anonymkode: d83fe...086

begynte forøvrig slik hos meg også så du er ikke alene 🙂 det var liksom "noe"

Anonymkode: d4659...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

begynte forøvrig slik hos meg også så du er ikke alene 🙂 det var liksom "noe"

Anonymkode: d4659...475

Lurer på hva sannsynligheten er for at vedkommende føler det samme? 😅 jeg snakket til og med med henne om en forelskelse i en mann jeg var så frustrert over! Men da følte jeg ikke det jeg føler nå. 

Anonymkode: d83fe...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva sannsynligheten er for at vedkommende føler det samme? 😅 jeg snakket til og med med henne om en forelskelse i en mann jeg var så frustrert over! Men da følte jeg ikke det jeg føler nå. 

Anonymkode: d83fe...086

Hvorfor lurer du?  Vil du at dere skal innlede et forhold eller hva? Jeg ville tenkt gjennom det før jeg fortalte noe. Jeg er 50-50 usikker på om det du beskriver er forelskelse, eller om det bare er at du er glad i en venninne og beundrer henne.

Du er uansett ikke plutselig er en helt annen og mindre feminin kvinne.

Snur du deg etter damer eller menn på stranda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange blir tiltrukket av sin behandler rett og slett fordi de opplever en slags emosjonell nærhet de lengter etter. Kanskje denne venninnen gir deg noe som du savner. Dessuten har mennesker både feminine og maskuline trekk( ut fra det man tradisjonelt forbinder med maskulinitet og feminint). Kanskje det er noe ved denne venninnen sin væremåte som treffer noe hos deg som du også ønsker av en mann. Eller det kan også bare være at du har hengt deg opp i en tanke og legge for mye i dette. Det er utrolig hva tankene våre kan sette i gang. 

Anonymkode: b39d6...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen innspill rundt hva dette er for noe for deg, men vil bare oppklare en ting. Eller oppklare en typisk stereotype du kommer med. 

Lesbiske kvinner trenger overhodet ikke være maskulin i væremåte eller utseende. De kan være like feminin som alle andre og interessere seg for "jenteting" slik som mange hetro jenter gjør. Akkurat som at noen hetro kvinner har mer maskuline trekk og interesserer seg for "gutteting". Du har spissene også har du alt i mellom. Ved begge legninger og begge kjønn. 

Du er verken mer eller mindre kvinne dersom du skulle være en smule bifil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, Glitter skrev:

Har ikke noen innspill rundt hva dette er for noe for deg, men vil bare oppklare en ting. Eller oppklare en typisk stereotype du kommer med. 

Lesbiske kvinner trenger overhodet ikke være maskulin i væremåte eller utseende. De kan være like feminin som alle andre og interessere seg for "jenteting" slik som mange hetro jenter gjør. Akkurat som at noen hetro kvinner har mer maskuline trekk og interesserer seg for "gutteting". Du har spissene også har du alt i mellom. Ved begge legninger og begge kjønn. 

Du er verken mer eller mindre kvinne dersom du skulle være en smule bifil. 

Søsteren min og hennes kvinnelige samboer, er ordentlig feminine. En av eksene var mer maskulin. De kommer i alle former.

Så jeg støtter den uttalelsen.

Anonymkode: 28c01...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...