Gå til innhold

Mareritt/IS


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hadde et mareritt i natt om at IS overtok Norge,det kan jo hende de prøver på det? Ble skikkelig redd. 

Kommer ikke til å skje. 

Anonymkode: 7211c...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å skje. 

Anonymkode: 7211c...fdf

Ok. Håper du har rett, det var så realistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hadde et mareritt i natt om at IS overtok Norge,det kan jo hende de prøver på det?

Alle kupp og maktovertakelser er avlyst i overskuelig framtid av smittevernhensyn 😊

Forøvrig: Mareritt har ingenting med virkeligheten å gjøre. Noen ganger forstår man hvorfor drømmer inneholder det de gjør - man gleder seg til noe, gruer seg til noe, planlegger eller har nettopp opplevd noe som trenger seg inn i drømmen i en eller annen variant. Andre ganger er det helt absurd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Alle kupp og maktovertakelser er avlyst i overskuelig framtid av smittevernhensyn 😊

Forøvrig: Mareritt har ingenting med virkeligheten å gjøre. Noen ganger forstår man hvorfor drømmer inneholder det de gjør - man gleder seg til noe, gruer seg til noe, planlegger eller har nettopp opplevd noe som trenger seg inn i drømmen i en eller annen variant. Andre ganger er det helt absurd. 

 

Ok :) 

Det var veldig realistisk og jeg er livredd IS krigere. Har jo sett på litt serier om sånne folk, det kommer nok igjen om natten. Jalla jalla betyr "Fort fort" og alhamdulilla netyr "Takker Gud". Tenkte å lese koranen også, men vet ikke om det er så lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok :) 

Det var veldig realistisk og jeg er livredd IS krigere. Har jo sett på litt serier om sånne folk, det kommer nok igjen om natten. Jalla jalla betyr "Fort fort" og alhamdulilla netyr "Takker Gud". Tenkte å lese koranen også, men vet ikke om det er så lurt. 

Hva i alle dager skal du lese den psykopatboka for?

Anonymkode: 7211c...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager skal du lese den psykopatboka for?

Anonymkode: 7211c...fdf

Får å finne ut hvorfor de tenker som de gjør,men det blir vel ikke akkurat ufarliggjort av det. Kan bli enda reddere av det kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får å finne ut hvorfor de tenker som de gjør,men det blir vel ikke akkurat ufarliggjort av det. Kan bli enda reddere av det kanskje. 

Det kommer nok an på hvordan du tolker koranen.

Drømmer kan være realistiske selv om det bare er fantasi. Du kan jo tenke selv hvor stor sjansen er for at IS kommer til å ta over Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får å finne ut hvorfor de tenker som de gjør,men det blir vel ikke akkurat ufarliggjort av det. Kan bli enda reddere av det kanskje. 

Jeg tror (men jeg vet ikke) at det er ganske tunge saker. Les en kortfattet faktabok fra vår tid først, skrevet av en som ikke står i noen av skyttergravene, så har du litt bakgrunn før du evt. går mer i dybden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Fionys skrev:

Det kommer nok an på hvordan du tolker koranen.

Drømmer kan være realistiske selv om det bare er fantasi. Du kan jo tenke selv hvor stor sjansen er for at IS kommer til å ta over Norge. 

Vet ikke hvordan jeg kommer til å tolke den, men de tolker den jo bokstavelig. Det kan bli ineressant. 

Mener noen av dem har sagt det, at de skal ta over Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Jeg tror (men jeg vet ikke) at det er ganske tunge saker. Les en kortfattet faktabok fra vår tid først, skrevet av en som ikke står i noen av skyttergravene, så har du litt bakgrunn før du evt. går mer i dybden.

Faktabok? Hvordan kan jeg vite at det er fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Faktabok? Hvordan kan jeg vite at det er fakta?

Nå mente jeg ikke "den absolutte sannhet" når jeg skrev "fakta", men noe ikke-forkynnende, skrevet av en som har satt seg godt inn i islam uten å være sterkt troende eller intens motstander. Typen "islam for begynnere": 

Hvis det var jeg som ønsket å finne ut hvordan muslimer (husk at mange av dem ikke har noe til overs for IS) tenker, ville jeg lest én av disse først, så hadde jeg litt bakgrunn før jeg evt. prøvde meg på Koranen:

https://www.universitetsforlaget.no/hva-er-islam-1
https://www.ark.no/boker/Knut-S-Vikor-Islam-9788243003644

Det blir som hvis noen som absolutt ikke hadde peiling, spurte meg om kristendommen: Hvis vedkommende var nysgjerrig og ville forstå hvordan kristne tenker, ville jeg anbefalt annet lesestoff enn om det var en som ønsket å bli kristen. I sistnevnte tilfelle er det mer naturlig å velge Bibelen. 

Men du må selvfølgelig gjøre som du vil, jeg ville bare tipse om at jeg ikke tror Koranen er helt på begynnernivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koranen er ganske tung lesning , anbefaler samme som @laban og heller lese en mer type "fakta" bok. Ikke bekymre deg for IS , de kommer aldri til å ta over Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Tenkte å lese koranen også, men vet ikke om det er så lurt. 

Så lettpåvirkelig som du er, Stjernestøv, så vil jeg heller anbefale deg å lese noe annet altså. Har biblioteket hos deg åpnet opp for bestilling og henting? Kanskje de har noen koselige serier du kan lese i stedet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
16 minutter siden, laban skrev:

Nå mente jeg ikke "den absolutte sannhet" når jeg skrev "fakta", men noe ikke-forkynnende, skrevet av en som har satt seg godt inn i islam uten å være sterkt troende eller intens motstander. Typen "islam for begynnere": 

Hvis det var jeg som ønsket å finne ut hvordan muslimer (husk at mange av dem ikke har noe til overs for IS) tenker, ville jeg lest én av disse først, så hadde jeg litt bakgrunn før jeg evt. prøvde meg på Koranen:

https://www.universitetsforlaget.no/hva-er-islam-1
https://www.ark.no/boker/Knut-S-Vikor-Islam-9788243003644

Det blir som hvis noen som absolutt ikke hadde peiling, spurte meg om kristendommen: Hvis vedkommende var nysgjerrig og ville forstå hvordan kristne tenker, ville jeg anbefalt annet lesestoff enn om det var en som ønsket å bli kristen. I sistnevnte tilfelle er det mer naturlig å velge Bibelen. 

Men du må selvfølgelig gjøre som du vil, jeg ville bare tipse om at jeg ikke tror Koranen er helt på begynnernivå. 

Ok. Jeg har jo lest nye testamentet noen ganger, men har glemt det nå. Koranen er vel noe helt annet, men takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Hadde et mareritt i natt om at IS overtok Norge,det kan jo hende de prøver på det? Ble skikkelig redd. 

Veldig liten sjangs for at det skjer. Jobber med flere som har kommet til Norge fra områder hvor de og andre terrorister holder på, de er ganske klare på at om noe slikt skjer er de forberedt for å kjempe for Norge, for krig o.l. vil de absolutt ikke ha her oppe.

Anonymkode: e1ebd...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, RamonaK skrev:

Koranen er ganske tung lesning , anbefaler samme som @laban og heller lese en mer type "fakta" bok. Ikke bekymre deg for IS , de kommer aldri til å ta over Norge. 

OK. Jeg er nå redd dem jeg, de er jo så brutale. Det er jo muslimene også, kapper hender av folk og steiner kvinner som blir voldtatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, Lillemus skrev:

Så lettpåvirkelig som du er, Stjernestøv, så vil jeg heller anbefale deg å lese noe annet altså. Har biblioteket hos deg åpnet opp for bestilling og henting? Kanskje de har noen koselige serier du kan lese i stedet. :) 

Ja ville bare vite hvorfor de er som de er. Holder jo på med heksemesteren fremdeles jeg hver kveld, spennende den :) Vil ha flere Margit Sandemo bøker etter den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig liten sjangs for at det skjer. Jobber med flere som har kommet til Norge fra områder hvor de og andre terrorister holder på, de er ganske klare på at om noe slikt skjer er de forberedt for å kjempe for Norge, for krig o.l. vil de absolutt ikke ha her oppe.

Anonymkode: e1ebd...949

Ok. Det høres bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

OK. Jeg er nå redd dem jeg, de er jo så brutale. Det er jo muslimene også, kapper hender av folk og steiner kvinner som blir voldtatt. 

Skjønner det. Men du trenger ikke bekymre deg, de kommer ikke til å ta over Norge. Det med å kappe av hender osv gjør de også noen steder i Afrika f eks og har  har ingenting med religion å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...