Gjest Bonzibuddy Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei ! I snart over 2 år har jeg gått å slitt med et utslett eller form for elveblest som kommer stortsett over hele kroppen min når kroppen kommer i kontakt med svette. Det skal ikke mere til enn at jeg går hjem fra byen før utslettet er et fakum. Huden blir veldig rød flere steder og hundrevis av prikker dekker kroppen. For et og et halvt år siden oppsøkte jeg en hudlege for å finne en løsning på problemet, legen mente dette måtte være en form for elveblest og gå meg allergi piller på ressept. Pillene tok jeg i ca 2 mnd. uten og merke resultat, så jeg dro tilbake til legen og forklarte de triste nyhetene. Legen ga meg da gratis tilgang til Lysbehandling i lyskabbinet med UVB/UVA stråling som jeg tok ca. 10 minutter om dagen i et halvt år uten å heller merke noe bedring. Etter dette var det ingenting mer hudlegen kunne gjøre for meg annet en å la meg fortsette med lysbehanndlingen hvis jeg selv hadde lyst, han annbefalte meg også å oppsøke en homopat for vidre behandling. Her i dag kunne jeg sikkert gjort hva som helst for å slippe denne plagen, for det hindrer meg i å trene og å være med på andre fysiske fritids aktiviteter som krever litt slit. Hadde noen kunne funnet en løsning på problemet mitt hadde jeg vært evig takknemlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45472-svette-allergi-elveblest/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Kjære Bonzibuddy Det er skrevet mye om Kronisk urtikaria eller elveblest her i spalten tidligere. Dessverre er det lite som kan gjøres annet enn ev. å prøve en annen type antihistamin. Trøsten er at dette er en tilstand som like plutselig som den kom kan bli borte igjen. Du kan eventuelt snakke med legen din om å prøve en av de nyere antihistaminene og en annen enn den du gikk på tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45472-svette-allergi-elveblest/#findComment-172155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.