Gå til innhold

Diagnose. Lei av at nevrotypikere skal påprakke hva vi kan og ikke!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere med diagnoser som er lei av å høre hva de kan og ikke kan fordi de har en diagnose? Nå sikter jeg til diagnoser som kan være ganske usynlige. Feks ADhd eller autismespekter. Jeg har faktisk ikke hatt så store problemer med selve diagnosen. Men det er helt til du bare er litt annerledes enn andre enten du er for «lite» eller for «mye». Så skal liksom folk bestemme dine forutsetninger. Og hører du ikke på dette er du ATROGANT! Da tror du at du er mye bedre enn dem osv. Synd for de. Da er jeg arrogant. Liker meg bedre som bedre enn andre enn å tvinge meg under dem. 

Anonymkode: cf892...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere med diagnoser som er lei av å høre hva de kan og ikke kan fordi de har en diagnose? Nå sikter jeg til diagnoser som kan være ganske usynlige. Feks ADhd eller autismespekter. Jeg har faktisk ikke hatt så store problemer med selve diagnosen. Men det er helt til du bare er litt annerledes enn andre enten du er for «lite» eller for «mye». Så skal liksom folk bestemme dine forutsetninger. Og hører du ikke på dette er du ATROGANT! Da tror du at du er mye bedre enn dem osv. Synd for de. Da er jeg arrogant. Liker meg bedre som bedre enn andre enn å tvinge meg under dem. 

Anonymkode: cf892...112

for mange er en diagnose til stor hjelp fordi de gir også en del viktige rettigheter, men jeg skjønner godt at diagnoser også kan være innskrenkende. Det er vondt å bli stigmatisert.

Anonymkode: fef4b...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er drit lei denne identitetspolikkten, dem mot oss, nevrotypikere vs autister, osv.

Anonymkode: 0811c...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er drit lei denne identitetspolikkten, dem mot oss, nevrotypikere vs autister, osv.

Anonymkode: 0811c...e48

Nå må de gi dem. Hilsen CIS gutt, som også er nevrotypiker. Og nevrotiker, og heterofil. Og PK.

Anonymkode: 339d8...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er drit lei denne identitetspolikkten, dem mot oss, nevrotypikere vs autister, osv.

Anonymkode: 0811c...e48

Det er litt dette jeg, Ts, sikter til. Jeg har diagnoser, men følte faktisk ikke de var et problem før folk måtte kommentere alt som var «feil». 
Men særlig her i Norge (kan ikke snakke for andre land) er vi veldig fokuserte på å inkludere så alle. Men det gjør vi ikke. Det virker mer bare som det er om å gjøre å ha et problem slik at du skal få rettigheter. Tv programmer om psykiske problemer osv. «Hei jeg heter Lars og jeg har Autisme» «keg heter Fredrik og har borderline» «jeg heter Kine og har adhd» «jeg heter Silje og har depresjon» osv. 
«Og her er jeg pga diagnosen». 
 

jeg tror det er mange som ville fått diagnoser, men de har ikke vært så uheldige med omgivelsene. 

Anonymkode: cf892...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må de gi dem. Hilsen CIS gutt, som også er nevrotypiker. Og nevrotiker, og heterofil. Og PK.

Anonymkode: 339d8...551

Duverden.

Anonymkode: 0811c...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...