Gå til innhold

Sur pga Trondheimstur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det samme om igjen og om igjen. Og Trondheim er bare en norsk stor bygd. 

Anonymkode: e9fcb...b66

Vel, akkurat det er jeg ikke enig i. Har selv aldri vært i Trondheim,  men det jeg ser og hører fra andre, så er det en flott by. Kommer nok til å dra dit en dag, bare for å oppleve byen

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme om igjen og om igjen. Og Trondheim er bare en norsk stor bygd. 

En stor bygd med ca 150000 innbyggere. Kan godt invitere deg på en guida tur hvis vi er i byen på samme tid. Bor ikke der nå. Men det var en utmerket by å vokse opp i. :)

AnonymBruker
4 minutter siden, emilie321 skrev:

Vel, akkurat det er jeg ikke enig i. Har selv aldri vært i Trondheim,  men det jeg ser og hører fra andre, så er det en flott by. Kommer nok til å dra dit en dag, bare for å oppleve byen

Den har det du trenger. Men liker ikke byen. Det er liksom ingen by. Bare noe folk skryter av. Men det er stort sett bygdefolk. 

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er redd for å arve kjedsomheten. Det er så lite ambisiøst å bare ende med å feriere i små norske byer

Kjedsomhet og ambisjoner går ikke i arv. Du kan velge å leve annerledes enn dem om du vil, og første skritt er å flytte fokus, slutte å kritisere deres valg og prioriteringer, og heller konsentrere deg om dine egne valg og prioriteringer. Som Lillemus sier, vil du reise - jobb og spar. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er redd for å arve kjedsomheten. Det er så lite ambisiøst å bare ende med å feriere i små norske byer

Man arver ikke foreldrenes ferievaner, men det hender man får andre interesser som voksen med familie, enn man hadde som tenåring. Dessuten har dette med økonomisk prioritering å gjøre. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er redd vi senere ikke skal ha råd til å reise til utlandet, fordi det går seg hardt utover økonomien til alle det her.

Da kan du foreslå det, på en voksen, ansvarlig måte. Si at du har veldig lyst på den USA-turen de har snakket om iblant, og at du er redd for at den aldri skal bli noe av pga. økonomi eller andre hensyn. Legg det fram uten å sutre eller klage, og få fram at du vet det koster mye å reise. Så spør du om de vil bli med på å ta billigferie i år og evt. så mange år det trengs, for å sette av penger til en skikkelig utenlandsferie, mens det ennå er tid før du slutter å feriere med dem. Men da må du ikke furte over å være hjemme eller på telttur eller noe annet billig i ferien, hvis de blir med på ideen din.

Og hvis det er som du frykter - at den USA-ferien egentlig bare er en drøm - så forteller de deg kanskje det. Da har du i det minste fått svar og kan ønske deg penger til en "reisekasse" når du fyller 18.  

Det nytter ikke å komme med tilbakemeldinger til TS. Dette er samme person som skriver om det å ha Asperger syndrom hele tiden. Som ikke tar til seg noen tilbakemeldinger, som er nedlatende mot de som prøver på det og som kontinuerlig kritiserer sine foreldre og spesielt sin mor. Som har hang up på at hun er fra ei lita bygd som ikke er på kartet osv. Det er umulig å nå inn til henne til tross for at både jeg og mange andre har prøvd i minst ett år. Jeg for min del er herved ferdig med å bruke tid på dette. TS er ikke under 18. Hun er 28. 

4 timer siden, Lurven skrev:

En stor bygd med ca 150000 innbyggere. Kan godt invitere deg på en guida tur hvis vi er i byen på samme tid. Bor ikke der nå. Men det var en utmerket by å vokse opp i. :)

Nå er du beskjeden, pr. januar 2020 var det 205.163 innbyggere i Trondheim! :D 

AnonymBruker
6 timer siden, Glitter skrev:

Det nytter ikke å komme med tilbakemeldinger til TS. Dette er samme person som skriver om det å ha Asperger syndrom hele tiden. Som ikke tar til seg noen tilbakemeldinger, som er nedlatende mot de som prøver på det og som kontinuerlig kritiserer sine foreldre og spesielt sin mor. Som har hang up på at hun er fra ei lita bygd som ikke er på kartet osv. Det er umulig å nå inn til henne til tross for at både jeg og mange andre har prøvd i minst ett år. Jeg for min del er herved ferdig med å bruke tid på dette. TS er ikke under 18. Hun er 28. 

Da tror jeg at jeg skjønner hvem du mener. Jeg har også flere ganger forsøkt å hjelpe. Sannsynligvis er hun også vårt lille troll her inne som pleier å lire av seg ufine ting. Veldig umoden til å være 28. Men hun kan ikke skylde på diagnosen synes jeg, hvis ikke hun tilhører de få med diagnosen som har null evne til empati. Det kan jo virke sånn når hun snakker om foreldrene sine på den måten hun gjør, og i tillegg er så til de grader frekk og stygg med andre her. 

Anonymkode: 36131...a9e

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg at jeg skjønner hvem du mener. Jeg har også flere ganger forsøkt å hjelpe. Sannsynligvis er hun også vårt lille troll her inne som pleier å lire av seg ufine ting. Veldig umoden til å være 28. Men hun kan ikke skylde på diagnosen synes jeg, hvis ikke hun tilhører de få med diagnosen som har null evne til empati. Det kan jo virke sånn når hun snakker om foreldrene sine på den måten hun gjør, og i tillegg er så til de grader frekk og stygg med andre her. 

Anonymkode: 36131...a9e

Nei jeg skriver kun i egne tråder. Stygt om meg selv først og fremst. 
jeg er ikke den her som sitter og skriver stygt til andre i deres tråder.

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg skriver kun i egne tråder. Stygt om meg selv først og fremst. 
jeg er ikke den her som sitter og skriver stygt til andre i deres tråder.

Men hvorfor er du redd for at dere ikke har råd til utenlandstur et annet år av å dra til Trondheim når den ene forelderen din er velstående? Du trenger da ikke dra til Trondheim hvis du er redd for din egen lommebok.

Anonymkode: 86740...777

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...