Gå til innhold

Kjæresten har lyst på trekant, jeg vil absolutt ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg (mann, 25) og kjæresten min har nå vært sammen i litt over ett år. Hun er den første kjæresten jeg virkelig har kunnet sagt at jeg elsker, og det samme har hun sagt om meg. Vi har det veldig fint sammen og vi har vært flinke på holde en god kommunikasjon på ting som har dukket opp. Uansett...

Forleden dag snakket vi om å prøve å spice opp sexlivet vårt, og hun spurte om jeg hadde noen spesiell fantasi jeg ville prøve, noe jeg ikke kunne svare noe spesifikt på. Jeg er absolutt åpen for å utforske nye ting seksuelt, men har ikke noen spesifikk fantasi, er egentlig åpen for det meste (så lenge det kun er oss to!). Når jeg spurte om hun hadde noe i tankene svarte hun at hun kunne vært åpen for en trekant, men at hun var usikker på om hun hadde klart å se meg med en annen jente. Videre sa hun at det kunne heller ikke være en gutt fordi hun trodde jeg ikke hadde lyst til det (noe jeg absolutt ikke har). Når hun luftet dette for meg ble jeg veldig paff og fikk mange negative tanker og følelser om det hele. Jeg ble plutselig veldig usikker på vårt seksuelle forhold ettersom det viser seg at hennes syn på det å ligge med noen andre er veldig ulikt mitt syn. Jeg ser på vår intimitet som noe veldig personlig og følsomt, og kunne derfor aldri tenke meg å hatt sex med noen andre uansett omstendighet. Jeg trodde kanskje hun følte det samme, men tydeligvis ikke. I tillegg virket det som hun ikke hadde lyst å trekant med en ekstra jente, men at hun var åpen for en ekstra gutt. Tanken på at hun kunne tenke seg å ha sex med en annen gutt gjør meg nesten uvel, og jeg føler meg veldig usikker på grunn av dette.

Jeg føler meg på en måte teit som blir så påvirket av dette, men samtidig klarer jeg ikke å skyve følelsene mine til side. Når hun fortalte om det føltes det som en kald bøtte over forholdet vårt, og jeg har ikke klart å føle det samme om forholdet vårt siden. Jeg skal selvsagt snakke ut om dette med henne, men ønsker gjerne å lufte tankene mine her også. Overreagerer jeg? Hvordan skal jeg klare å se forbi følelsene mine?

Anonymkode: f74fd...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det er helt ok at du reagerer. Når du ikke føler at dette er noe for deg så vær tydelig på det. Fordi om hun kan tenne på det eller gå å tenke på det så betyr ikke det at det er noe hun vil gjøre umiddelbart. Vi mennesker tenner på mye vi aldri gjør. Snakk sammen, vær ærlig på hva du føler.

Anonymkode: a68c2...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg (mann, 25) og kjæresten min har nå vært sammen i litt over ett år. Hun er den første kjæresten jeg virkelig har kunnet sagt at jeg elsker, og det samme har hun sagt om meg. Vi har det veldig fint sammen og vi har vært flinke på holde en god kommunikasjon på ting som har dukket opp. Uansett...

Forleden dag snakket vi om å prøve å spice opp sexlivet vårt, og hun spurte om jeg hadde noen spesiell fantasi jeg ville prøve, noe jeg ikke kunne svare noe spesifikt på. Jeg er absolutt åpen for å utforske nye ting seksuelt, men har ikke noen spesifikk fantasi, er egentlig åpen for det meste (så lenge det kun er oss to!). Når jeg spurte om hun hadde noe i tankene svarte hun at hun kunne vært åpen for en trekant, men at hun var usikker på om hun hadde klart å se meg med en annen jente. Videre sa hun at det kunne heller ikke være en gutt fordi hun trodde jeg ikke hadde lyst til det (noe jeg absolutt ikke har). Når hun luftet dette for meg ble jeg veldig paff og fikk mange negative tanker og følelser om det hele. Jeg ble plutselig veldig usikker på vårt seksuelle forhold ettersom det viser seg at hennes syn på det å ligge med noen andre er veldig ulikt mitt syn. Jeg ser på vår intimitet som noe veldig personlig og følsomt, og kunne derfor aldri tenke meg å hatt sex med noen andre uansett omstendighet. Jeg trodde kanskje hun følte det samme, men tydeligvis ikke. I tillegg virket det som hun ikke hadde lyst å trekant med en ekstra jente, men at hun var åpen for en ekstra gutt. Tanken på at hun kunne tenke seg å ha sex med en annen gutt gjør meg nesten uvel, og jeg føler meg veldig usikker på grunn av dette.

Jeg føler meg på en måte teit som blir så påvirket av dette, men samtidig klarer jeg ikke å skyve følelsene mine til side. Når hun fortalte om det føltes det som en kald bøtte over forholdet vårt, og jeg har ikke klart å føle det samme om forholdet vårt siden. Jeg skal selvsagt snakke ut om dette med henne, men ønsker gjerne å lufte tankene mine her også. Overreagerer jeg? Hvordan skal jeg klare å se forbi følelsene mine?

Anonymkode: f74fd...75a

Her er det vel så enkelt at hvis den ene ikke vil, er det ikke aktuelt. sex bygger på komunikasjon, tillitt og respekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lurven skrev:

Her er det vel så enkelt at hvis den ene ikke vil, er det ikke aktuelt. sex bygger på komunikasjon, tillitt og respekt.

 

Joda det er sant, og det kommer jo ikke til å skje. Problemet mitt er bare at jeg ble veldig overrasket over vårt ulike syn på vår intimitet og seksualitet. 

Anonymkode: f74fd...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg på en måte teit som blir så påvirket av dette, men samtidig klarer jeg ikke å skyve følelsene mine til side. Når hun fortalte om det føltes det som en kald bøtte over forholdet vårt, og jeg har ikke klart å føle det samme om forholdet vårt siden. Jeg skal selvsagt snakke ut om dette med henne, men ønsker gjerne å lufte tankene mine her også. Overreagerer jeg? Hvordan skal jeg klare å se forbi følelsene mine?

Anonymkode: f74fd...75a

Det er helt forståelig at du reagerer på dette, men jeg synes kanskje du blåser det litt ut av proporsjoner? For jeg antar det ikke akkurat var sånn at "jeg kunne tenke meg en trekant med deg og Kåre!" liksom? Det må jo være lov til å lufte ønsker selv om man kanskje egentlig vet at det ikke blir noe av, like mye som du har lov til å si at du ikke er interessert i det hun foreslår.

At hun fantaserer om trekant, og kanskje til og med med en mann til, er på ingen måte ensbetydende med at hun ikke elsker deg eller ikke tenner på deg lengre! Jeg vil heller si at det er flott at hun er så trygg på deg at hun tør si dette. :) 

Jeg synes selvfølgelig ikke du skal gå på akkord med deg selv og bli med på noe du ikke vil og du må snakke med henne om dette - uten å anklage henne for noe som helst eller bli sutrete og sånt, det er skikkelig avtennende! Vær rolig, trygg og voksen og si at du elsker henne og at du gjerne er med på å utforske og utviklet sexlivet deres, men at for deg så holder det med dere to - at for deg er sex noe fint mellom to som elsker hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville overhodet ikke hatt trekant, men kunne sikkert uttalt at hvis jeg måtte, så måtte det blitt med en mann ekstra. Hadde det vært noe bedre om hun sa at det kunne vært med et hunkjønn isteden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg skjønner reaksjonen din, men foreslår at du legger det bak deg.

Det høres mest ut som om hun delte en fantasi uten å ha en klar tanke om å sette det ut i livet. Hun var ikke klar for en jente, og antok at du ikke ville ha en ekstra gutt. Da skjer det ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du overreagerer. Slik jeg leser det, fortalte hun bare om en fantasi hun har. Og det å dele fantasier kan også være en måte å spice opp sexlivet på. Noen kan også fantasere om håndjern og det å bli bundet fast, uten at de kunne tenke seg å prøve det i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...