Gå til innhold

Mislykket egen hårklipp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har klippet meg selv de to siste årene av flere grunner: økonomi (forsøker å spare penger på det), og også fordi jeg liker å ikke få noen kommentarer om hvilke lengde jeg bør ha av frisøren. Jeg liker å ha skulderlengde. Frisørene prater som oftest om at jeg kler å ha hår langt nedover. Jeg synes håret blir veldig tungt og vanskelig da. Og etter flere misslykkede frisørtimer tok jeg fatt i saksa og klippet selv. 

Folk sier at de ikke kan se forskjell på egenklipp og frisørklipp på meg. Og de sier at jeg får det bra til. Lengden er også fin sier de. 

I dag skulle jeg forsøke å klippe luggen litt kortere enn resten og det ble skikkelig dumt synes jeg. Nå er luggen ned til haken og ser litt snodig ut i forhold til at resten er ned på skuldrene. Lengdeforskjell.  Hva ville du gjort For å rette det opp ? Jeg vil ikke gå til frisør å klippe mer av...  

Noen som har tips? Har du forsøkt å klippe håret ditt før ? Eller klipper du håret ditt selv eller hos frisør ? Føler meg galen som våger å klippe håret mitt selv i en alder av 40. 

Anonymkode: 7d094...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har klippet meg selv de to siste årene av flere grunner: økonomi (forsøker å spare penger på det), og også fordi jeg liker å ikke få noen kommentarer om hvilke lengde jeg bør ha av frisøren. Jeg liker å ha skulderlengde. Frisørene prater som oftest om at jeg kler å ha hår langt nedover. Jeg synes håret blir veldig tungt og vanskelig da. Og etter flere misslykkede frisørtimer tok jeg fatt i saksa og klippet selv. 

Jeg skjønner ikke at du ikke bare sier ifra om hvordan du vil ha det. Om de foreslår noe annet sier du bare at det har du forsøkt og det ble veldig tungt så du vil ha skulderlangt. (men skjønner selvsagt behovet for å spare penger)

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk sier at de ikke kan se forskjell på egenklipp og frisørklipp på meg. Og de sier at jeg får det bra til. Lengden er også fin sier de. 

I dag skulle jeg forsøke å klippe luggen litt kortere enn resten og det ble skikkelig dumt synes jeg. Nå er luggen ned til haken og ser litt snodig ut i forhold til at resten er ned på skuldrene. Lengdeforskjell.  Hva ville du gjort For å rette det opp ? Jeg vil ikke gå til frisør å klippe mer av...  

Noen som har tips? Har du forsøkt å klippe håret ditt før ? Eller klipper du håret ditt selv eller hos frisør ? Føler meg galen som våger å klippe håret mitt selv i en alder av 40. 

Anonymkode: 7d094...378

Lugg til haken kan vel knapt kalles lugg, men det an jo være fint det uansett med litt ulik lengde 🙂 Kan du ikke klippe vanlig lugg da. Til øyebrynene eller noe slik?

Anonymkode: d9143...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at du ikke bare sier ifra om hvordan du vil ha det. Om de foreslår noe annet sier du bare at det har du forsøkt og det ble veldig tungt så du vil ha skulderlangt. (men skjønner selvsagt behovet for å spare penger)

 

Lugg til haken kan vel knapt kalles lugg, men det an jo være fint det uansett med litt ulik lengde 🙂 Kan du ikke klippe vanlig lugg da. Til øyebrynene eller noe slik?

Anonymkode: d9143...238

Jeg gjør det for å spare penger. Mulig jeg bare skal la det vokse litt og heller klippe det hos frisør neste gang. Kan også gå til frisøren å be de bare rette litt på klippen men er redd for å få kortere hår.  

Anonymkode: 7d094...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag skulle jeg forsøke å klippe luggen litt kortere enn resten og det ble skikkelig dumt synes jeg. Lengdeforskjell.  Hva ville du gjort For å rette det opp ? Jeg vil ikke gå til frisør å klippe mer av...  

Ventet til det vokste ut og kunne klippe det slik jeg selv ønsket igjen.Mulig det ville gått mer stylingprodukt i en periode for å få det til å se nogenlunde ut, men pytt, dét ville jeg overlevd :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Kayia skrev:

Ventet til det vokste ut og kunne klippe det slik jeg selv ønsket igjen.Mulig det ville gått mer stylingprodukt i en periode for å få det til å se nogenlunde ut, men pytt, dét ville jeg overlevd :D 

Ja er nok best å vente til det vokser ut slik at jeg kan få klippet det slik jeg ønsker det igjen  :D

Anonymkode: 7d094...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klipper meg selv fra tid til annen. Jeg har gratis frisør, men hun bor et stykke unna. Og nå, som jeg skulle klipt meg i januar, men så plutselig var det mars og corona, og luesesongen er på hell og luggen rakk nesten til haka, og jeg trodde jeg skulle bli gal. Da klipte jeg meg selv. Jeg har kort hår da. Det klippes dels med maskin og dels med saks. Forøvrig er jeg 39 år og ser ingenting galent med å klippe seg selv i en alder av 40. Du kan prøve å skrå luggen (forutsatt at du har sideskill). Da blir så klart noe av den kortere, men om du skrår slik at det går en "strek" fra det korteste til det lengste, glir luggen mer inn i i resten. Vet ikke om den forklaringa var mulig å forstå. en annen mulighet er å sette håret i strkk 😁 Eller gå med caps 😂 Det gjør jeg for tiden, for jeg har funnet ut at jeg skal finne ut om jeg har begynt å få grå hår 😂 Det ser ikke så bra ut når det innerste er lysere enn det ytterste, men samtidig prøver jeg å ikke skamklippe meg selv 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tips? Har du forsøkt å klippe håret ditt før ? Eller klipper du håret ditt selv eller hos frisør ? Føler meg galen som våger å klippe håret mitt selv i en alder av 40. 

Anonymkode: 7d094...378

Luggen klipper jeg selv, ellers har jeg gått til frisøren et par ganger i året, har langt hår. Nå har datra mi klippet meg, både luggen og resten av håret - ble så fint at. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...