Gå til innhold

Lei av jobben min men må beholde den


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så lei jobben og en sjef som følger med på enhver ting man gjør. Men jeg håper at jeg finner glede igjen med jobben. Viktig å ha det bra på jobb. Blir dere lei av og til ? Hvordan holder dere gnisten oppe i slike perioder? 

Anonymkode: 90eb2...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror ikke det finnes en sjel som ikke blir dørgende lei iblant :) 

Anonymkode: 45e95...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei jobben og en sjef som følger med på enhver ting man gjør. Men jeg håper at jeg finner glede igjen med jobben. Viktig å ha det bra på jobb. Blir dere lei av og til ? Hvordan holder dere gnisten oppe i slike perioder? 

Anonymkode: 90eb2...e36

Gjennom å snakke med venninner jeg stoler på og vet er konstruktive, identifisere hva som kan snu situasjonen sammen med dem, og gjennomføre tiltak jeg tror på. Jeg har nylig gjort dette etter en periode hvor det har vært mer ugreit enn greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det finnes en sjel som ikke blir dørgende lei iblant :) 

Anonymkode: 45e95...dbf

Ja er dørgende lei. Men snart er det sommerferie heldigvis. En trøst. :D

8 minutter siden, Kayia skrev:

Gjennom å snakke med venninner jeg stoler på og vet er konstruktive, identifisere hva som kan snu situasjonen sammen med dem, og gjennomføre tiltak jeg tror på. Jeg har nylig gjort dette etter en periode hvor det har vært mer ugreit enn greit. 

Gjør samme oppgaver hver dag. Noen av oppgavene er helt ok mens noen er så ufattelig langtekkelige og kjedelige. 

Anonymkode: 90eb2...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjør samme oppgaver hver dag. Noen av oppgavene er helt ok mens noen er så ufattelig langtekkelige og kjedelige. 

Anonymkode: 90eb2...e36

Sånn er det i alle jobber. Noe må man gjøre fordi man bare må, mens andre ting er artigere og mer givende. For meg er administrativt rutinearbeid mindre lystbetont, så jeg velger å ta unna en stor mengde enkelte dager slik at jeg slipper å gå å prokastinere og "bære med meg" at jeg bare mååå gjøre det snaaart. Det blir jeg bare mer lei av nemlig.

Hva - av det du kan påvirke - kunne du tenkt deg å endre? Er det noe du kan legge opp på en annen måte feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei jobben og en sjef som følger med på enhver ting man gjør. Men jeg håper at jeg finner glede igjen med jobben. Viktig å ha det bra på jobb. Blir dere lei av og til ? Hvordan holder dere gnisten oppe i slike perioder? 

Anonymkode: 90eb2...e36

Du spør på feil dag 😂En dag hvor jeg nesten holder på å spy av jobben 😠 Sorry ! Jeg har akkurat klappen sammen jobbpc og ferdig med hjemmekontor for i dag. 

Egentlig var jeg ferdig 18.00, men etter middagen og en gåtur, tok jeg frem jobben igjen. 

Det som irriterer meg nå er at sjefen ikke spør oss om vi vil jobbe overtid, for når vi ikke blir spurt/beordret får vi heller ikke betalt. Derfor jobber jeg mye gratis. 

Men når mailboksen vokser, vokser og vokser og man begynner å miste oversikten over det man holder på med, fordi telefonen ringer så tett at det er umulig å ta unna annet på dagtid , så må jeg bare få gjort ting på kvelden , rett og slett for å rydde opp i eget hode og gi med selv fred. Hvis ikke, får jeg pusteproblemer og fluer som danser forran øynene. 

Huffa meg, nei denne tiden er hektisk hvert eneste år , men nå er det ekstra mye. 

Trøsten er at bedriften jeg jobber i går så det griner. Corona har ikke virket negativt inn på noen som helt måte. Tvert i mot, så jeg blir ikke arbeidsledig med det første :)

Det er deilig å ha en trygg jobb tross alt og vite at jeg sllipper økonomiske bekymringer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei jobben og en sjef som følger med på enhver ting man gjør. Men jeg håper at jeg finner glede igjen med jobben. Viktig å ha det bra på jobb. Blir dere lei av og til ? Hvordan holder dere gnisten oppe i slike perioder? 

Anonymkode: 90eb2...e36

Jeg blir lei av og til, men er stort sett veldig glad i jobben min. Det er både permisjoner og oppsigelser nå. Jeg personlig har mer enn nok å gjøre og føler meg trygg, men alle har ansvar for å skaffe oppdrag til de som ligger tynt an. 

Jeg skjønner at det er veldig tøft å holde ut når man er på kant med sjefen. Normalt ville jeg sagt du burde sette alt inn på å bytte jobb, men akkurat nå gjelder det nok å holde ut og stille på jobb.

Det er veldig vanlig i Norge at folk blir sykemeldt i sånne konflikter, men jeg tror du er ganske tøff når det gjelder å holde ut vanskelige ting. Du får bruke den, styrken, holde og heller søke støtte hos noen som er på din side, enten det er familie, venner, kolleger eller samboer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Alle kan nok bli lei innimellom. For meg kan det hjelpe å fortelle meg selv hvorfor det er viktig at akkurat denne oppgaven blir gjort.

De siste ukene er det flere av mine mest givende oppgaver som har blitt avlyst pga smittevernregler. Kjipt, men sånn er det. Jeg har da i stedet måtte gjøre andre ting, og noe av dette er ikke fryktelig spennende, men jeg ser helt klart nødvendigheten i at det blir gjort.

I medarbeidersamtale med lederen din bør dere jo snakke om dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei jobben og en sjef som følger med på enhver ting man gjør. Men jeg håper at jeg finner glede igjen med jobben. Viktig å ha det bra på jobb. Blir dere lei av og til ? Hvordan holder dere gnisten oppe i slike perioder? 

Anonymkode: 90eb2...e36

Som flere andre sier så gjelder nok oss alle innimellom, meg også. :) Men nå som vi har begynt å åpne opp igjen så får vi mengder av positive tilbakemeldinger med hvor mye folk har savnet oss og folk er så takknemlige og glade at man kan ikke annet enn å bli rørt og glad - og litt stolt! :) Men heldigvis har jeg gjennom årene blitt glad i min nærmeste sjef, vi er 5 stk på min avdeling og det er han som har det overordnede ansvaret, men vi føler det alle som om vi spiller på lag og er likeverdige - han stoler fullt og helt på at vi klarer oss, at vi tar de riktige avgjørelsene i hverdagen uten ham og gir oss det ansvaret vi vil ha. Topp fyr! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jobben er nok et helvete for de fleste. Sånn er livet.

Anonymkode: eb557...40b

Er du der igjen. Koser deg med trygdecola'n din og regner med at vi misunner deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jobben er nok et helvete for de fleste. Sånn er livet.

Jeg er helt sikker på at akkurat de siste to månedene har svært mange blitt minnet på at de egentlig setter svært stor pris på jobben sin og hverdagsrutinene sine.

Selv om man kan stønne over jobben i stressfylte perioder og tenke unevnelige tanker om barna når de våkner kl.0530 på søndager, betyr ikke det at man egentlig ønsker at de(n) forsvant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har i disse koronatider vært svært glad for at jeg er renholder selv om jobben kan være drittkjedelig. Jeg har en av de sikreste jobbene og dermed sikker inntekt. 

Anonymkode: bb2c6...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
24 minutter siden, Lillemus skrev:

Er du der igjen. Koser deg med trygdecola'n din og regner med at vi misunner deg?

Stygt å gjøre narr av de trygdede med små gleder.

Anonymkode: eb557...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, laban skrev:

Jeg er helt sikker på at akkurat de siste to månedene har svært mange blitt minnet på at de egentlig setter svært stor pris på jobben sin og hverdagsrutinene sine.

Selv om man kan stønne over jobben i stressfylte perioder og tenke unevnelige tanker om barna når de våkner kl.0530 på søndager, betyr ikke det at man egentlig ønsker at de(n) forsvant. 

Jeg har aldri jobbet, det er bare dette inntrykket jeg sitter igjen med.

Anonymkode: eb557...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stygt å gjøre narr av de trygdede med små gleder.

Anonymkode: eb557...40b

Akkurat det har vedkommende jeg sikter til utmerket godt klart på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...