Gå til innhold

«Avhegig» av å bæsje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Beklager, men ja. Jeg blir «rastløs» om jeg ikke må på do eller har noe å få ut. Er det slik bulemitikere har det? Bare andre veien? 
 

Anonymkode: 63373...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Såpass ja. Vi har alle vårt.

Anonymkode: 16f29...964

Men det er noe med det å få tømt seg.. 😕 kanskje jeg har bulemi uten å vite? Men nå kjøper ikke jeg avføringsmiddel og mye mat for å ha det ut igjen da

Anonymkode: 63373...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er noe med det å få tømt seg.. 😕 kanskje jeg har bulemi uten å vite? Men nå kjøper ikke jeg avføringsmiddel og mye mat for å ha det ut igjen da

Anonymkode: 63373...977

Hvordan er ditt forhold til mat/ kroppsfasong? Høres ut som bulimi eller tvangstanker. 

Anonymkode: a09a0...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bulemi gjelder ikke bare de som kaster opp. Avhengighet av avføringsmidler og eller tvangstrene av seg kaloriinntak er også former for bulemi. Så mulig teorien din er rett.

Når det er sagt så utskilles det faktisk dopamin av å bæsje. Jeg tuller ikke nå. Og alt som skaper dopamin og dermed altså trigger belønningssenteret inhjernen, kan være en grad av avhengighetsskapende. Å bæsje stimulerer altså belønningssenteret og det motsatte skjer om du er forstoppet. Noen blir mer i ulage enn andre. Selv blir jeg svært lett trøtt, kvalm og utmattet av å være litt forstoppet. Så dette er nok ikke unormalt.
 

Heller ikke det å stille slike sære problemstillinger i dol. Du er bare en av gjengen🤪

Anonymkode: 98386...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det høres ut som bulimi når det verken er overspising eller kjøp av avføringsmidler å gjøre. Å ha behov for å få tømt seg er noe vi alle har, og det gir en viss nytelse å få gjort nettopp det. Det er et grunnleggende behov. 

Jeg skal ikke si bastant at du IKKE har bulimi, men det er noe i det å ikke sykliggjøre alt. Hvis du har emosjonelle problemer rundt mat, kropp, behov for å kvitte deg/rense deg for å regulere følelser så kan det være lurt å kontakte fastlege. Hvis du bare liker å få tømt deg fordi det er godt å bli kvitt og at du føler deg lettere i kroppen slik alle gjør så er det ikke noe galt i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bulemi gjelder ikke bare de som kaster opp. Avhengighet av avføringsmidler og eller tvangstrene av seg kaloriinntak er også former for bulemi. Så mulig teorien din er rett.

Når det er sagt så utskilles det faktisk dopamin av å bæsje. Jeg tuller ikke nå. Og alt som skaper dopamin og dermed altså trigger belønningssenteret inhjernen, kan være en grad av avhengighetsskapende. Å bæsje stimulerer altså belønningssenteret og det motsatte skjer om du er forstoppet. Noen blir mer i ulage enn andre. Selv blir jeg svært lett trøtt, kvalm og utmattet av å være litt forstoppet. Så dette er nok ikke unormalt.
 

Heller ikke det å stille slike sære problemstillinger i dol. Du er bare en av gjengen🤪

Anonymkode: 98386...3d5

Jeg må jo få det ut et sted. Men jeg elsket å starte dagen med snus og kaffe før, for da gikk det rett på do 😛 men nå sluttet med snus så systemet har gått noe treigere i det siste. Men jeg blir ikke dårlig av det. Derimot så trener jeg mer. Men jeg har ikke lenger følt at jeg må bæsje slik som før. Og det skjedde bare plutselig med alderen. 
Jeg slet med forstoppelse som unge. Jeg kunne gå 1 uke!! Jeg var redd for å gå på do rett og slett. Redd for å falle nedi, for vannet der + et traume fra da jeg var veldig liten (kom en høy lyd da jeg trakk ned som egentlig ikke var doen men jeg trodde det da).

Men jeg har slitt med forstoppelse mye. Måtte bruke klyster som barn. Aldri slitt i voksen alder. Ikke tenårene heller. Men for å beskrive det slik, jeg kjenner at kroppen må tømmes, men ikke på samme måte. Det er som om bæsjen bare har blitt mindre eller sier ifra tidligere. Er det det at jeg lever på sunnere mat? Spiste jo kaker og snop som yngre. Eller er det at fordøyelsessystemet har tæret litt på åra og ikke lenger klarer å holde det inne så lenge? 🤪 er i 20- åra

Anonymkode: 63373...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...