Gå til innhold

Lørdagskveld i sofaen


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg ligger som et slakt i sofaen i kveld med et glass vin, grønnsakschips og litt godteri 😊 En fin dag, og jeg er klar for senga.

Var ute i mange timer i dag; først hos min far, vi holder på å male huset hans. Så da jeg kom hjem, var jeg med å kløyve ved et par timer. Tungt for ryggen. Det ble middag først klokka ti, så nå er vi mette og trette 😊

Ene dattera skal sove ute i skogen i natt med ei venninne! Blir spennende om de blir hele natta, eller kommer snikende hjem etterhvert 😁

I morgen skal vi gå tur i skogen med venner vi ikke har sett siden februar pga koronaen. Gleder meg 😊

Hva gjør dere andre dolere i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ut som en veldig fin dag! Godt med litt positivt påfyll. 

 

Jeg har også hatt en grei dag. Startet dagen med iskaffe noe jeg gjør hver helg. Så dro jeg på løpetur og etter det hentet vi ungene. Lagde pølse og makaronigrateng imens de spilte på Ipad og deretter dro vi ut en stund. Lekte monster blant annet. Så var det hjemmekino med lørdagsgodt og før vi visste ordet av det var det kveldsmat, stelling, lese bok og natta. Etter det har jeg bare ligget i sofaen og forundret meg over at jeg i dag ikke måtte være streng/korrigere en eneste gang(!). Med to gutter på 5 og 8 hvor eldste har ADHD så er jeg usikker på om jeg har opplevd det før. 😛

Denne dagen ble i stor kontrast til gårdagen kan man si. Fint med litt positivt også. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ryddet en god del i loftsboden min i dag. Det var utrolig tilfredsstillende å fylle den ene søppelsekken etter den andre med ting jeg ikke har bruk for. Jeg fikk hjelp av minstemann til å bære sekkene ned og stappe dem i bilen. På mandag morgen bærer det avgårde til gjenbruksstasjonen for å kaste skrotet. Jeg skal kjøpe to ruller med søppelsekker og ta meg en tur til Ikea og kjøpe kasser. Den verste delen av loftsboden er igjen, men jeg gleder meg til å sette i gang. Regner med at det blir 2-3 turer til til gjenbruksstasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, påskelilje skrev:

😊

😊

😁

😊

Hva gjør dere andre dolere i helga?

 På lørdag gikk vi en langtur samtidig som vi tok ukeshandelen for kommende uke. Gubben forsvant så ut for å hjelpe sin far med noe og jeg gjorde litt husarbeid og den 33 år gamle (!) oppvaskmaskina streiket helt så da gubben kom hjem var det rett ut for å kjøpe ny. Den står nå på kjøkkenet og vi skal installere den i dag. 

Om kvelden sydde jeg en boxer til meg selv i samme stoff som jeg nylig sydde meg sommerkjole av - man må jo matche! 😁 Resten av kvelden ble det Kompani Lauritzen og laptop og smågodt. Kos! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

 På lørdag gikk vi en langtur samtidig som vi tok ukeshandelen for kommende uke. Gubben forsvant så ut for å hjelpe sin far med noe og jeg gjorde litt husarbeid og den 33 år gamle (!) oppvaskmaskina streiket helt så da gubben kom hjem var det rett ut for å kjøpe ny. Den står nå på kjøkkenet og vi skal installere den i dag. 

Om kvelden sydde jeg en boxer til meg selv i samme stoff som jeg nylig sydde meg sommerkjole av - man må jo matche! 😁 Resten av kvelden ble det Kompani Lauritzen og laptop og smågodt. Kos! 

Høres ut som dere har et fullverdig liv. 😃

Anonymkode: d586a...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, påskelilje skrev:

Hva gjør dere andre dolere i helga?

I går var det nydelig vær her, så jeg vasket sengetøy mm. og hengte ut. Så dro jeg og kjøpte planter til en kasse. Jeg har nettopp beiset terrassen, så jeg brukte litt av den lille beis-skvetten som var igjen, på den kassa, før jeg gjorde ferdig plantingen. 

Vi har ryddet litt i kjelleren også, så jeg lette fram bruksanvisninger på noe vi skal kvitte oss med. Middagen tok vi i 20-tiden, den var restebasert. 

I dag skal vi treffe et vennepar som vi ikke har sett siden før koronaen. Vi har tenkt å ta søndagsmiddagen sammen på en nabolagsrestaurant som nettopp har åpnet igjen etter at skjenkeforbudet ble opphevet. Vi vil så gjerne den skal overleve at vi har kjøpt takeaway-pizza der to ganger mens den var stengt, selv om vi egentlig aldri gjør sånt lenger nå som vi er bare to voksne i husstanden. Restauranten har vært der i maaange år, men hatt forskjellige eiere / "driftere" og stort sett fungert som pub. Men nå har den fått litt familierestaurant-profil, noe det absolutt er behov og marked for her. Det hjelper lite at vi bare snakker positivt om den, så vi forsøker å bruke den en del også. 

Hvis været blir litt bedre, tar vi kanskje en liten tur til sjøen først. Plantene har fått masse vann i natt, nøyaktig etter værmeldingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går gjorde vi et unntak fra målet om ikke å dra i butikker på lørdager: kjøpte maling! Og måtte stå i kø utenfor, så det var bra det var deilig vær. 
 

Så en tur med hunden, før vi var i en utendørs familiebursdag (kakedag) med god avstand og antibac. 
 

Om kvelden ble det middag i sofaen og TV. 
 

i dag skal vi åpne malingsspannet foråsidetsånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
11 timer siden, morsan skrev:

I går gjorde vi et unntak fra målet om ikke å dra i butikker på lørdager: kjøpte maling! Og måtte stå i kø utenfor, så det var bra det var deilig vær. 
 

Så en tur med hunden, før vi var i en utendørs familiebursdag (kakedag) med god avstand og antibac. 
 

Om kvelden ble det middag i sofaen og TV. 
 

i dag skal vi åpne malingsspannet foråsidetsånn. 

Fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
12 timer siden, laban skrev:

I går var det nydelig vær her, så jeg vasket sengetøy mm. og hengte ut. Så dro jeg og kjøpte planter til en kasse. Jeg har nettopp beiset terrassen, så jeg brukte litt av den lille beis-skvetten som var igjen, på den kassa, før jeg gjorde ferdig plantingen. 

Vi har ryddet litt i kjelleren også, så jeg lette fram bruksanvisninger på noe vi skal kvitte oss med. Middagen tok vi i 20-tiden, den var restebasert. 

I dag skal vi treffe et vennepar som vi ikke har sett siden før koronaen. Vi har tenkt å ta søndagsmiddagen sammen på en nabolagsrestaurant som nettopp har åpnet igjen etter at skjenkeforbudet ble opphevet. Vi vil så gjerne den skal overleve at vi har kjøpt takeaway-pizza der to ganger mens den var stengt, selv om vi egentlig aldri gjør sånt lenger nå som vi er bare to voksne i husstanden. Restauranten har vært der i maaange år, men hatt forskjellige eiere / "driftere" og stort sett fungert som pub. Men nå har den fått litt familierestaurant-profil, noe det absolutt er behov og marked for her. Det hjelper lite at vi bare snakker positivt om den, så vi forsøker å bruke den en del også. 

Hvis været blir litt bedre, tar vi kanskje en liten tur til sjøen først. Plantene har fått masse vann i natt, nøyaktig etter værmeldingen. 

Fint å støtte lokale bedrifter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
15 timer siden, Lillemus skrev:

 På lørdag gikk vi en langtur samtidig som vi tok ukeshandelen for kommende uke. Gubben forsvant så ut for å hjelpe sin far med noe og jeg gjorde litt husarbeid og den 33 år gamle (!) oppvaskmaskina streiket helt så da gubben kom hjem var det rett ut for å kjøpe ny. Den står nå på kjøkkenet og vi skal installere den i dag. 

Om kvelden sydde jeg en boxer til meg selv i samme stoff som jeg nylig sydde meg sommerkjole av - man må jo matche! 😁 Resten av kvelden ble det Kompani Lauritzen og laptop og smågodt. Kos! 

Vi glemte Kompani Lauritsen - igjen! Kjipt. Men vi falt ikke til ro foran tv'en før etter halv elleve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
18 timer siden, Gondor skrev:

Jeg fikk ryddet en god del i loftsboden min i dag. Det var utrolig tilfredsstillende å fylle den ene søppelsekken etter den andre med ting jeg ikke har bruk for. Jeg fikk hjelp av minstemann til å bære sekkene ned og stappe dem i bilen. På mandag morgen bærer det avgårde til gjenbruksstasjonen for å kaste skrotet. Jeg skal kjøpe to ruller med søppelsekker og ta meg en tur til Ikea og kjøpe kasser. Den verste delen av loftsboden er igjen, men jeg gleder meg til å sette i gang. Regner med at det blir 2-3 turer til til gjenbruksstasjonen. 

Deilig å få ryddet! Vi har ryddet en god del de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
23 timer siden, Glitter skrev:

Det hørtes ut som en veldig fin dag! Godt med litt positivt påfyll. 

 

Jeg har også hatt en grei dag. Startet dagen med iskaffe noe jeg gjør hver helg. Så dro jeg på løpetur og etter det hentet vi ungene. Lagde pølse og makaronigrateng imens de spilte på Ipad og deretter dro vi ut en stund. Lekte monster blant annet. Så var det hjemmekino med lørdagsgodt og før vi visste ordet av det var det kveldsmat, stelling, lese bok og natta. Etter det har jeg bare ligget i sofaen og forundret meg over at jeg i dag ikke måtte være streng/korrigere en eneste gang(!). Med to gutter på 5 og 8 hvor eldste har ADHD så er jeg usikker på om jeg har opplevd det før. 😛

Denne dagen ble i stor kontrast til gårdagen kan man si. Fint med litt positivt også. 

Å, du må gjemme den gode dagen med guttene dine dypt inni hjertet ditt! Vet akkurat hvordan det er med barn som krever mer enn andre barn ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, påskelilje skrev:

Vi glemte Kompani Lauritsen - igjen! Kjipt. Men vi falt ikke til ro foran tv'en før etter halv elleve....

Det ligger på TV2 Sumo om du har det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, påskelilje skrev:

Vi glemte Kompani Lauritsen - igjen!

Det ser ut som om det går i reprise lørdag, rett før ukas nye episode. Ellers gikk det vel i natt, slik at du kunne tatt det opp... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 timer siden, laban skrev:

Det ser ut som om det går i reprise lørdag, rett før ukas nye episode. Ellers gikk det vel i natt, slik at du kunne tatt det opp... 

Får satse på at vi husker det til lørdag.

Tror ikke vi kan ta opp på vår tv... 

Vi bruker direkte-tv, chromecast til nrk nett-tv og netflix og f.eks youtube - ellers ingenting .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Tror ikke vi kan ta opp på vår tv... 

Hvis dere har arkivfunksjon (T-We el.l.), kan det hende programmet ligger der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lørdag igjen😀.  Jeg sitter i nattøy og har akkurat åpnet en ølboks.  I går tenkte jeg å kjøpe vin, men da jeg så køen utenfor vinbutikken gikk jeg rett inn i matvarebutikken og handlet øl mm.  Vin får jeg vente med til neste helg.  Jeg blir alene hjemme hele helgen og slik været er utenfor vinduet ser det ikke ut til at jeg kler på meg😁.  Jeg har jobbet i dag, og nå skal jeg kose meg med øl og reker.  I kveld skal jeg se på to til tre episoder av Outlander.

Anonymkode: 26d9f...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått en lang tur, handlet til i morgen, vasket huset, strikket og sittet litt ute i sola. Tenk at vi endelig har litt sol her i nord. 

Nå vil jeg egentlig bare at dagen skal være ferdig så det blir 17. Mai. Skal endelig være litt sosial, etter 8 dager med innsats for å få kostholdet tilbake på riktig spor så skal jeg kose meg med kalkunfilet med tilbehør, mine verdens beste gulrotmuffins og øl. Jeg har ventet på morgendagen i 10 dager nå, etter at jeg og vennen min avtalte å feire i lag. Så denne lørdagen har handlet om å gjøre ting klart og nå bare å få den ferdig. 😄 

Men jeg går meg nok en til tur etter hvert. Må utnytte finværet (og 6-8 grader i skyggen, det er årets varmeste dag 😛 ) mens vi har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi har kløyvd ved noen timer. Etterpå handlet jeg mat. Hadde håpet å komme tilbake til rene golv (19 åringen skulle vaske), men ytterst lite var gjort... Hun var SÅ sliten... ☹ Jeg er litt lei av slappe ungdommer for tiden som tror de bor på hotell,  snur døgnet helt opp ned og tror at alt fikser seg selv... Selv om de kan glimte til innimellom, slik eldstemann gjorde i går da han laget middag.

Nå har mannen og jeg hatt fiskesuppe med ferske reker i og et glass øl 😁 Da er det til med støvsuging,  golvvask, baking av pavlova og stryking av bunadsskjorte (kun 1 i år 😁😁😁). Hm - rekker jeg Kompani Lauritsen i dag, tro 😅?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjulpet min gamle mor i dag (dro 12 og kom hjem 17), tatt noen telefoner og laget middag. Så nå er jeg sliten og har lagt meg på sofaen.  Tenkte jeg skulle se på Kompani Lauritzen. Så var det å komme seg tidlig nok i seng da, for det blir en lang dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...