Gå til innhold

Uføre ut i arbeid?


Gjest Naana47

Anbefalte innlegg

Gjest Naana47

Er det noen her som har kommet seg i arbeid selv om de har eller har hatt uføretrygd? 

Jeg har vært ute av arbeidslivet en stund pga psykiske lidelser, men har så smått begynt å trene på å være i arbeidslivet ved en vernet bedrift. Jeg begynte med to dager, og hadde en stund også vekselvis to og tre dager i uka. Etter at de nå åpnet arbeidsstedet igjen etter Corona-krisen, har jeg fått fast tre dager i uka. Jeg har en god følelse på at jeg vil klare det, og jeg begynner å glede meg litt til å søke ordinært arbeid. Kanskje er jeg klar etter sommeren? Håper mitt er at jeg kan bli så stabil og frisk at jeg kan si ifra meg trygden og forsørge meg selv. 

Men jeg bekymrer meg også en del, for jeg er redd ingen vil ansette meg noe sted. Det spørs jo hvilke typer jobb jeg søker, antagelig.

Noen tips til hvordan komme seg ut i arbeidslivet igjen? Lønner det seg å få hjelp fra nav eller andre instanser, eller er det bare til å kjøre på og søke jobber på egenhånd? Noen som har erfaring med det?

Endret av Naana47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...