Gå til innhold

Spørsmål om Lamictal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har seponert Lamictal etter å ha brukt det lenge og som kan fortelle meg om eventuelle symptomer som jeg kan vente meg? 

Anonymkode: ca488...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lamictal gir ingen seponeringsbivirkninger. Men sykdommen kan selvsagt dukke opp igjen om du deponerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg seponerte Lamictal etter å ha gått på 250 mg x 2 siden 2011 og opplevde ingen fysiske symptomer ved seponering, men det er viktig med en langsom seponering for å unngå seponeringssymtomer. Jeg tror jeg seponerte med 25 mg i uken (om det ikke var langsommere). Jeg tok ikke Lamictal som stemningsstabiliserende medisin, så kan ikke uttale meg om emosjonelle bivirkninger. Jeg trappet samtidig opp på en annen epilepsimedisin parallelt med nedtrappingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
2 minutter siden, kupton skrev:

Lamictal gir ingen seponeringsbivirkninger. Men sykdommen kan selvsagt dukke opp igjen om du deponerer. 

Seponerer - ikke deponerer 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Lamictal gir ingen seponeringsbivirkninger. Men sykdommen kan selvsagt dukke opp igjen om du deponerer. 

Så godt å høre at jeg ikke kommer til å merke noe til bivirkninger! Psykiateren min har gitt meg en nedtrappingsplan. Noen mener at jeg heller bør gjøre det som deres psykiater har gitt beskjed om og det forvirrer meg. Hvordan ville du ha trappet ned fra 250 mg? 

Anonymkode: ca488...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Eva Sofie skrev:

Jeg seponerte Lamictal etter å ha gått på 250 mg x 2 siden 2011 og opplevde ingen fysiske symptomer ved seponering, men det er viktig med en langsom seponering for å unngå seponeringssymtomer. Jeg tror jeg seponerte med 25 mg i uken (om det ikke var langsommere). Jeg tok ikke Lamictal som stemningsstabiliserende medisin, så kan ikke uttale meg om emosjonelle bivirkninger. Jeg trappet samtidig opp på en annen epilepsimedisin parallelt med nedtrappingen.

Det er oppløftende lesing. Hvilke seponeringssymptomer kan jeg få hvis jeg trapper for fort ned?

Anonymkode: ca488...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er oppløftende lesing. Hvilke seponeringssymptomer kan jeg få hvis jeg trapper for fort ned?

Anonymkode: ca488...168

Har forstått det slik ut av det jeg ser at det er mest fare for tilbakefall av lidelsen som behandles enten den er bipolar eller epilepsi, men det kan også være en følelse av subjektivt ubehag. Men dette må du ta opp med en lege, for jeg tør ikke uttale meg mer om emnet.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble deprimert da jeg sluttet uten å ha annen SS, merkelig ingenting da jeg sluttet mens jeg Gikk på litium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Eva Sofie skrev:

Har forstått det slik ut av det jeg ser at det er mest fare for tilbakefall av lidelsen som behandles enten den er bipolar eller epilepsi, men det kan også være en følelse av subjektivt ubehag. Men dette må du ta opp med en lege, for jeg tør ikke uttale meg mer om emnet.

Jeg skal høre ned fastlegen min. Hun er flink, men jeg er bare usikker av natur.

Anonymkode: ca488...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Marye skrev:

Jeg ble deprimert da jeg sluttet uten å ha annen SS, merkelig ingenting da jeg sluttet mens jeg Gikk på litium

Det kommer nok av at du hadde litium i bakhånd. Den hjelper mot både manier og depresjoner. Har du god erfaring med litium?

Anonymkode: ca488...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer nok av at du hadde litium i bakhånd. Den hjelper mot både manier og depresjoner. Har du god erfaring med litium?

Anonymkode: ca488...168

Gikk på den i 15 år og så gadd jeg ikke være tørst mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Marye skrev:

Gikk på den i 15 år og så gadd jeg ikke være tørst mer

Var du stabil i de 15 årene du brukte den?

Anonymkode: ca488...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var du stabil i de 15 årene du brukte den?

Anonymkode: ca488...168

Var stabil i 6 år, på liten dose, så slurvet jeg i syden og fikk manisk psykose så doblet de dosen og jeg slurvet og gikk av og på og var ikke helt stabil men er stabil nå som jeg er av litium og på leponex. Er ikke bipolar lenger da så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Marye skrev:

Var stabil i 6 år, på liten dose, så slurvet jeg i syden og fikk manisk psykose så doblet de dosen og jeg slurvet og gikk av og på og var ikke helt stabil men er stabil nå som jeg er av litium og på leponex. Er ikke bipolar lenger da så

Det går som regel dårlig å slurve med medisinene, men det er fint at lepo ex hjelper. Hva mener du med at du ikke er bipolar lenger? Jeg trodde at det var en livstidssykdom.

Anonymkode: ca488...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går som regel dårlig å slurve med medisinene, men det er fint at lepo ex hjelper. Hva mener du med at du ikke er bipolar lenger? Jeg trodde at det var en livstidssykdom.

Anonymkode: ca488...168

Har en annen diagnose nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...