Gå til innhold

Dere som går på DPS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Visste dere at alle sekretærene får vite hva du og behandler har snakket om? At behandleren forteller sekretærene hva de skal skrive i journalen din?

Anonymkode: 3bc27...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste dere at alle sekretærene får vite hva du og behandler har snakket om? At behandleren forteller sekretærene hva de skal skrive i journalen din?

Anonymkode: 3bc27...150

Det er ikke helt slik det foregår. Dersom behandleren ikke selv skriver journalen, så lager vedkommende en lydfil med hva som skal stå i din journal, og så skriver en av sekretærene det inn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.... behandleren forteller sekretærene hva de skal skrive i journalen din?

Anonymkode: 3bc27...150

 

5 minutter siden, frosken skrev:

... lager vedkommende en lydfil med hva som skal stå i din journal, og så skriver en av sekretærene det inn.  

Jeg ser egentlig ikke hva som er den store forskjellen på det dere skriver her?

Anonymkode: 27540...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet som sekretær på legekontor og der fikk jeg fullt innsyn i alle journaler og vi sekretærene skrev om det legen siterte rett i journalen til pasienten. 

Anonymkode: d8526...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg visste at noen behandlere dikterer framfor å skrive selv. Jeg er ganske sikker på at begge mine behandlere skriver selv, men jeg har hatt andre behandlere som har diktert. 

Jeg ser ikke helt hvorfor du blåser dette sånn opp og lager tråder om det på flere forum som om det er en stor, mørk sensasjonell nyhet som alle bør opplyses om. Det er helt vanlig og sekretærene har like mye taushetsplikt som alle andre. 

Det er også vanlig at behandler tar opp en pasients problemstilling (uten å nevne navn) i behandlingsmøte på DPS hvis hn føler behov for veiledning. 

Mine behandlere har også hatt ikke-anonymserte møter med leder på DPS, overlege og avdelingsleder på DPS døgnpost uten meg. Jeg var informert om møtet, men bortsett fra et kort notat så vet jeg ikke hva de sa om meg. 

Men jeg har tillit til dem alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg ser egentlig ikke hva som er den store forskjellen på det dere skriver her?

Anonymkode: 27540...b5e

Etter min oppfatning er det en forskjell på at "at alle sekretærene får vite hva du og behandler har snakket om? At behandleren forteller sekretærene hva de skal skrive i journalen din?" og det at behandleren dikterer og _en_ sekretær skriver det dikterte inn i den enkelte journal.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, frosken skrev:

Etter min oppfatning er det en forskjell på at "at alle sekretærene får vite hva du og behandler har snakket om? At behandleren forteller sekretærene hva de skal skrive i journalen din?" og det at behandleren dikterer og _en_ sekretær skriver det dikterte inn i den enkelte journal.  

Er det den samme sekretæren som skriver det dikterte hver gang? 

Anonymkode: 27540...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del vet jeg at DPS hadde behandlingsmøter der behandler la frem situasjon og problemstillinger, og drøftet blandt annet mulige diagnoser og intervensjoner(?) med noen faste andre. Jeg traff en av de andre sammen med behandler ved ett par anledninger. 

Anonymkode: 27540...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det den samme sekretæren som skriver det dikterte hver gang? 

Anonymkode: 27540...b5e

Der jeg jobbet var vi flere sekretærer som rullerte på å skrive, labarbeid og skranketjeneste. Derfor var det tilfeldig hvem som fikk innsyn i akkurat den pasienten den dagen.

Anonymkode: d8526...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Visste dere at alle sekretærene får vite hva du og behandler har snakket om? At behandleren forteller sekretærene hva de skal skrive i journalen din?

Anonymkode: 3bc27...150

og så?dersom behandler skulle gjort alt arbeidet selv ville vedkommende måtte redusert arbeidsmengden (antallet pasienter) betraktelig

Anonymkode: 1587c...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og så?dersom behandler skulle gjort alt arbeidet selv ville vedkommende måtte redusert arbeidsmengden (antallet pasienter) betraktelig

Anonymkode: 1587c...417

Jeg hadde ikke likt det hvis jeg ikke visste om det fra dag 1, og er glad for at jeg ble fortalt om hvordan de jobber, da var det helt uproblematisk. Er sikker på jeg ville følt det som et tillitsbrudd hvis ikke. Hvorfor blir ikke sånt normalt sett gitt informasjon om? 

Anonymkode: 27540...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt det hvis jeg ikke visste om det fra dag 1, og er glad for at jeg ble fortalt om hvordan de jobber, da var det helt uproblematisk. Er sikker på jeg ville følt det som et tillitsbrudd hvis ikke. Hvorfor blir ikke sånt normalt sett gitt informasjon om? 

Anonymkode: 27540...b5e

Fordi det er en selvfølge

Anonymkode: 1587c...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt det hvis jeg ikke visste om det fra dag 1, og er glad for at jeg ble fortalt om hvordan de jobber, da var det helt uproblematisk. Er sikker på jeg ville følt det som et tillitsbrudd hvis ikke. Hvorfor blir ikke sånt normalt sett gitt informasjon om? 

Anonymkode: 27540...b5e

Jeg tror ikke sekretærene bryr seg om oss pasienter, livene våre og hva vi tar opp i timene med terapeutene våre og legger stor innsats i å skille ulike pasienter fra hverandre for å kunne "følge" en pasients utvikling. Så interessant tror jeg i hvert fall ikke at mitt liv kan være. Nå går ikke jeg på DPS og vet ikke om sekretærene gjør denne formen for arbeid der jeg går. Det er dessuten viktig å huske på at sekretærene har en like strengt håndhevet taushetsplikt som terapeutene. De kan ikke gå og diskutere journalnotatet med en kollega i kaffepausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg tror ikke sekretærene bryr seg om oss pasienter, livene våre og hva vi tar opp i timene med terapeutene våre og legger stor innsats i å skille ulike pasienter fra hverandre for å kunne "følge" en pasients utvikling. Så interessant tror jeg i hvert fall ikke at mitt liv kan være. Nå går ikke jeg på DPS og vet ikke om sekretærene gjør denne formen for arbeid der jeg går. Det er dessuten viktig å huske på at sekretærene har en like strengt håndhevet taushetsplikt som terapeutene. De kan ikke gå og diskutere journalnotatet med en kollega i kaffepausen.

Ja, og nettopp derfor var det selvfølgelig helt greit siden jeg visste det. Null problem. 

Anonymkode: 27540...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
17 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg tror ikke sekretærene bryr seg om oss pasienter, livene våre og hva vi tar opp i timene med terapeutene våre og legger stor innsats i å skille ulike pasienter fra hverandre for å kunne "følge" en pasients utvikling. Så interessant tror jeg i hvert fall ikke at mitt liv kan være. Nå går ikke jeg på DPS og vet ikke om sekretærene gjør denne formen for arbeid der jeg går. Det er dessuten viktig å huske på at sekretærene har en like strengt håndhevet taushetsplikt som terapeutene. De kan ikke gå og diskutere journalnotatet med en kollega i kaffepausen.

De har ikke tid til det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...