Gå til innhold

Om antidepressiva


 cilie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

54 minutter siden, kupton skrev:

Innsovning: Remeron

Angst: SSRI/SNRI

Takk! - Men leste det som det skulle finnes noen slag spesielt egnet for «depresjon med innsovingsvansker og angst i tillegg» -altså et kinderegg; mot depresjon, innsovingsvansker og angst. Men ser at det står «og eller». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, cilie skrev:

Takk! - Men leste det som det skulle finnes noen slag spesielt egnet for «depresjon med innsovingsvansker og angst i tillegg» -altså et kinderegg; mot depresjon, innsovingsvansker og angst. Men ser at det står «og eller». 

Ritalin! Fungerte akkurat slik på meg.

Før medisinering så sovnet jeg ikke før et par timer i senga. Hele tiden jeg sovnet våknet jeg opp igjen av angst. Svette og hjertebank. Sovnet igjen og våknet av at jeg var stresset. 

Fra den dagen jeg startet sov jeg sammenhengde om natten. 

Anonymkode: 8403f...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Takk! - Men leste det som det skulle finnes noen slag spesielt egnet for «depresjon med innsovingsvansker og angst i tillegg» -altså et kinderegg; mot depresjon, innsovingsvansker og angst. Men ser at det står «og eller». 

Remeron kan være Kinderegget du ønsker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ritalin! Fungerte akkurat slik på meg.

Før medisinering så sovnet jeg ikke før et par timer i senga. Hele tiden jeg sovnet våknet jeg opp igjen av angst. Svette og hjertebank. Sovnet igjen og våknet av at jeg var stresset. 

Fra den dagen jeg startet sov jeg sammenhengde om natten. 

Anonymkode: 8403f...ff4

Hvis en i tillegg har ADHD, kan Ritalin være tingen. Men ikke uten ADHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, kupton skrev:

Hvis en i tillegg har ADHD, kan Ritalin være tingen. Men ikke uten ADHD.

ADD da... det er egentlig hva jeg har. Har vi en annerledes hjerne enn andre? Jeg har også Dystymi. Men den har kommet fordi jeg har følt meg for mye i fengsel. Ting har vært for kjedelig. Men nå er det ikke det. 
Ritalin var antidepressiva på 60-tallet. Mulig den kan funke slik fremdeles. 
 

Anonymkode: 8403f...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kupton skrev:

Remeron kan være Kinderegget du ønsker deg.

Takk, men det er vel den jeg hadde vært mest redd for å prøve mtp vekt. Tror kanskje pillen jeg trenger heter «natur, trening, grønnsaker, noen justeringer i privatlivet, evnen til sunn resignasjon og aksept av å bli eldre» kombinert med en sjelden bruk av b-prep😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ritalin! Fungerte akkurat slik på meg.

Før medisinering så sovnet jeg ikke før et par timer i senga. Hele tiden jeg sovnet våknet jeg opp igjen av angst. Svette og hjertebank. Sovnet igjen og våknet av at jeg var stresset. 

Fra den dagen jeg startet sov jeg sammenhengde om natten. 

Anonymkode: 8403f...ff4

Godt du fant noe som fungerer! Har aldri tenkt tanken på ADHD for eget vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, cilie skrev:

Godt du fant noe som fungerer! Har aldri tenkt tanken på ADHD for eget vedkommende. 

Eget vedkommende? Du har ikke ADHD mener du? Jeg tenker at vi med adhd ikke er så forskjellige fra dere andre. Og hvilke leger som utreder deg har kanskje noe å si. Noen er mer strenge med utredning? Mye mulig jeg hadde reagert likt om jeg ikke hadde det. 
Ritalin var antidepressiva før. 

Anonymkode: 8403f...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eget vedkommende? Du har ikke ADHD mener du? Jeg tenker at vi med adhd ikke er så forskjellige fra dere andre. Og hvilke leger som utreder deg har kanskje noe å si. Noen er mer strenge med utredning? Mye mulig jeg hadde reagert likt om jeg ikke hadde det. 
Ritalin var antidepressiva før. 

Anonymkode: 8403f...ff4

Jeg har ikke ADHD, nei. Kunne imidlertid trengt «futt og energi» men også god søvn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har ikke ADHD, nei. Kunne imidlertid trengt «futt og energi» men også god søvn...

Slik Ritalin var på meg den første uka :) 

nå er det Aduvanz, bare at i motsetning til å legge meg og sove fordi klokka sier sengetid, så er jeg faktisk veldig trett når jeg legger meg nå

Anonymkode: 8403f...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...