Gå til innhold

Dps vs privat.


RamonaK

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Psykolog spesialisten sa at h*n konferer med fastlege ang medisiner, så hvordan funker det da? Jeg er så utrolig forvirra... 

Joda, men sa du da at du gikk på DPS nå? Dersom det er snakk om igangsetting av medikamenter som litium og zyprexa, så har ikke psykologen kompetanse til å mene noe særlig om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, frosken skrev:

Joda, men sa du da at du gikk på DPS nå? Dersom det er snakk om igangsetting av medikamenter som litium og zyprexa, så har ikke psykologen kompetanse til å mene noe særlig om det. 

Nei, har ikke sagt noe om det. Ville begynne med blanke ark. Men h*n er jo spesialist i utredning i voksen psykiatri, så det teller vel noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, RamonaK skrev:

Nei, har ikke sagt noe om det. Ville begynne med blanke ark. Men h*n er jo spesialist i utredning i voksen psykiatri, så det teller vel noe? 

Psykologer har uansett ikke kompetanse på medisinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Psykologer har uansett ikke kompetanse på medisinering.

Nei det er sant. Men hva betyr det når det da står: utredning og behandling av psykiske diagnoser, konferer med fastlege ang medisiner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RamonaK skrev:

Ok. Hvor lang tid tar en sånn utredning, vet du det? 

Det vet jeg ikke ennå. Har kun hatt en samtale med den og skal ha 2 samtaler til før vi skal se veien videre. I mitt tilfelle var det DPS som anbefalte meg en second opinion pga utallige feil de har gjort. Avtalespesialisten sa den samarbeider med DPS, men er samtidig uavhengig og informasjon om hver enkelt pasient blir ikke utvekslet. Er forøvrig psykologspesialist jeg har samtaler med. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...