Gå til innhold

Ossen veit man om det er negative symptomer pga tidligere psykose eller depresjon man har?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når man gikk med ubehandlet psykose over flere år i svært ung alder...

Hvordan vet jeg om de symptomene jeg har med isolasjon, tristhet, giddaløshet, intiativløshet, manglende motivasjon, apatisk, manglende kroppsspråk, manglende interesse og manglende motivasjon er negative symptomer som jeg fortsatt har pga psykosen som jeg hadde for flere år siden (og kanskje fortsatt har hvis det går Ann å være litt psykotisk? Jeg er fortsatt paranoid) eller om det er depresjon?

Anonymkode: c7ae9...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tristheten er jo ikke ett negativt symptom. De andre kan være det. Der er også noe som heter post psykotisk depresjon. Jeg har mange negative schizofreni symptomer men jeg er ikke trist. Trist er vel noe som tyder på affektiv komponent. Men jeg er en vanlig bruker, så mine ord er ikke fasit. Bare det jeg har lest.

Anonymkode: efc01...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...