Gå til innhold

blur plaget på chat av ungdommer og usynlighet på insta og fb og i Levi Jensen live..


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

hver gang jeg skreiv noe inn i den livesendinga til Levi Jensen (offentlig profil som forkynner evangeliet og skal frelse Norge), så skal de som chatter samle seg mot meg, og terpe på gramatikken min, eller be meg holde kjeft eller krangle med meg om noe selvom jeg bare er hyggelig og spør Levi og ikke de i chatten, om ting om Jesus. Levi svarer meg aldri, men jeg ble bedt for en gang jeg ringte inn live, om at coronaen måtte ta slutt så jeg kunne få jobbe igjen i mai. jeg svarer dem frekkt om de er frekke, og ber dem la være å plage meg. de svarer med alt feil jeg skriver og at jeg må lære meg å skrive og å telle og begynne på skolen igjen. etter dette så har jeg blitt flere ganger oppringt av gemmelige numre og blitt tullet med og de sier autist til meg (tror det er fordi jeg skrev at jeg har autisne på instagram profilen min. jeg har fjerna tlf nummeret mitt der nå.  dette er barn og ungdom som gjør. er dette fordi autister blir sett på som null verdt på sosiale medier? bør jeg egentlig vurdere å slutte å oppholde meg på facebook/instagram og tiktok? så er det som om jeg ikke blir sett, når jeg er i sånne medier. jeg skriver fine ord og smilefjes men likevel så blir jeg ikke sett, selvom mange andre er i den livesendinga og chatter. er det fordi jeg er annerledes? ikke engang radioresepsonen bryr seg om meldingene mine, de ber kvinner sende inn men de leser bare omtrendt opp purre kjepp og de andre gjenngangerne og noen andre kvinner.. (men jeg fikk vertfall klem av Steinar Sagen under siste innspillingen av Ukens vinner i Oslo på nrk da. det var helt rått :) ). men utenom det, er det sån at autister uten særlig mengde med venner eller følgere på sosiale medier, blur blokkert eller sett ned på fordi de har autisme? 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at du lett kan bli sett ned på om du viser at du er annerledes og innrømmer det i tillegg. Det er ikke alltid det er en fordel å være åpen om hva du strever med til alle. De nærmeste bør selvsagt få vite det, men deretter bør du bli litt selektiv over hvem som får vite hva.

Ungdommer er usikre - på seg selv og hvordan de skal oppføre seg mot andre i sin søken på sin egen identitet. Det husker jeg fra min egen ungdomstid. De er usikre på det som er annerledes. Det som er annerledes kan lett være fremmed og skummelt. I møte med det skumle og fremmede kan de få en litt umoden oppførsel som det du beskriver her, med å komme med bemerkninger til deg. Voksne kan gjerne velge å overse/ignorere deg. Det er lettere å late som om det man er usikker på hvordan man skal forholde seg til ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
44 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg tror at du lett kan bli sett ned på om du viser at du er annerledes og innrømmer det i tillegg. Det er ikke alltid det er en fordel å være åpen om hva du strever med til alle. De nærmeste bør selvsagt få vite det, men deretter bør du bli litt selektiv over hvem som får vite hva.

Ungdommer er usikre - på seg selv og hvordan de skal oppføre seg mot andre i sin søken på sin egen identitet. Det husker jeg fra min egen ungdomstid. De er usikre på det som er annerledes. Det som er annerledes kan lett være fremmed og skummelt. I møte med det skumle og fremmede kan de få en litt umoden oppførsel som det du beskriver her, med å komme med bemerkninger til deg. Voksne kan gjerne velge å overse/ignorere deg. Det er lettere å late som om det man er usikker på hvordan man skal forholde seg til ikke finnes.

ok. takk for god forklaring. da skal jeg slette autismeinfoen fra profilene mine. hviss de er usikkre, hvorfor tør de da å ringe meg på hemmelig nummer å tulle med at jeg er autist og snakker babyspråk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
50 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. takk for god forklaring. da skal jeg slette autismeinfoen fra profilene mine. hviss de er usikkre, hvorfor tør de da å ringe meg på hemmelig nummer å tulle med at jeg er autist og snakker babyspråk? 

Noen er bare frekke drittsekker, ikke usikre...

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

hviss de er usikkre, hvorfor tør de da å ringe meg på hemmelig nummer å tulle med at jeg er autist og snakker babyspråk? 

Jeg tenker at dette sier mer noe om de fremfor deg. Men jeg tenker at en slik umoden oppførsel også kan være tegn på usikkerhet, men også rett og slett drittsekker som Stjernestøv var inne på.

Det beste du kan gjøre for å få de til å slutte, er å ignorere de. La være å ta telefonen om du mistenker det er en slik oppringning eller legge på uten å si noe med en gang du oppdager at det er de. Så fort de ikke får noen ønsket eller det de tenker er en artig respons på det de holder på med, blir det kjedelig å ringe til deg. Hadde det vært meg, hadde jeg vurdert om det var nødvendig å ha telefonnummeret synlig på profilen. Om telefonnummeret ikke er tilgjengelig, gjør det terskelen litt høyere med om de må søke det opp i telefonkatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...