Gå til innhold

Høy lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hørte noen diskutere lønn på bussen.  Den ene syntes 650 000 kr. var veldig høyt og den andre syntes ikke det var noe særlig.

Selv synes jeg 650000 er bra lønn, i hvert fall sammenlignet med hva jeg tjener.

Anonymkode: 82ed6...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte noen diskutere lønn på bussen.  Den ene syntes 650 000 kr. var veldig høyt og den andre syntes ikke det var noe særlig.

Selv synes jeg 650000 er bra lønn, i hvert fall sammenlignet med hva jeg tjener.

Anonymkode: 82ed6...719

Det er en pen lønn. Men ikke VELDIG høy.

Anonymkode: 940ce...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte noen diskutere lønn på bussen.  Den ene syntes 650 000 kr. var veldig høyt og den andre syntes ikke det var noe særlig.

Selv synes jeg 650000 er bra lønn, i hvert fall sammenlignet med hva jeg tjener.

Anonymkode: 82ed6...719

Jeg har en god del mindre enn det, men klarer meg helt fint. :) 650.000,- er ikke veldig høyt, men bra synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper vennene mine tjener fra i overkant av 350 000 til i underkant av tre millioner i året. Det siste synes jeg i utgangspunktet er perverst mye nesten uavhengig av stilling. 

Lønn varierer med utdannelse, ansiennitet, sektor, bransje, og kjøpekraften varierer betraktelig avhengig av hvor man er bosatt. Hva som utgjør "god lønn" er dermed relativt relativt 😉 Jeg synes personlig 650 000 er en god lønn. 

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte noen diskutere lønn på bussen.  Den ene syntes 650 000 kr. var veldig høyt og den andre syntes ikke det var noe særlig.

Selv synes jeg 650000 er bra lønn, i hvert fall sammenlignet med hva jeg tjener.

Anonymkode: 82ed6...719

Hvor bra det er kommer vel an på både utdannelse, stilling, bransje med mer. I det store bildet er det vel litt over gjennomsnittet og regnes vel derfor som bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mer enn hva jeg noen gang kunne tjent i mitt yrke hadde jeg kunnet jobbe 100%. Så i min verden er det veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Glitter skrev:

Det er mye mer enn hva jeg noen gang kunne tjent i mitt yrke hadde jeg kunnet jobbe 100%. Så i min verden er det veldig bra. 

Jeg tjener en god del mindre, samboeren tjener mer enn det, men han har ikke så voldsomt mye mer enn meg utbetalt faktisk for han betaler temmelig mye i skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er vant med 350.000 - 450.000 i året, og synes 650.000 er masse !

Anonymkode: fa5b1...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2020 den 22.16, Lillemus skrev:

Jeg tjener en god del mindre, samboeren tjener mer enn det, men han har ikke så voldsomt mye mer enn meg utbetalt faktisk for han betaler temmelig mye i skatt.

Skal man ikke betale bare rundt 36% i skatt uansett inntekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tjener 270 000 kr i året. Så å tjene 650 000 kr i året er veldig bra lønn synes jeg. Det er jo over det dobbelte av hva jeg tjener. 

Anonymkode: 394ab...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Skal man ikke betale bare rundt 36% i skatt uansett inntekt? 

Når man tjener over en viss sum kommer det til noe som heter trinnskatt (tidl. Toppskatt) så han betaler prosentvis mer i skatt enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Når man tjener over en viss sum kommer det til noe som heter trinnskatt (tidl. Toppskatt) så han betaler prosentvis mer i skatt enn meg. 

Åja, ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

Jeg vil si 650 000 er en bra lønn i Norge i dag i forhold til snittet. Men det som har noe å si er jo hvor lønna ligger i forhold til snitt i bransje, antall års utdanning, erfaring og offentlig vs. privat sektor.  Jeg tjente mer enn det da jeg var konsulent i det private, nå når jeg jobber i staten tjener jeg mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en god lønn kommer vel an på hvor lang utdanning og ansiennitet man har, og selvfølgelig hvilken bransje man er i og hvor krevende jobben er. Jeg tjener mer enn det, men synes ikke lønnen er spesielt høy. Jeg jobber mer enn de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...