Gå til innhold

Beste medisin mot ekstreme humørsvingninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er beste medisin mot humørsvingninger som kan være pga emosjonelt ustabil pf eller bipolar lidelse? Når man nesten daglig svinger fra dyyp depresjonsfølelse, til sinne/blir kranglete, lei seg osv osv. Hvordan bli stabil?

Anonymkode: 2b30c...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å finne årsaken til dette er noe man burde prøvd, men det virker ikke som engang legevitenskap kan det nok. Siden man settes på medisiner. Den enkle utvei på en måte. 
Kanskje de bare tilfører noe hjernen trenger da.

men hadde vært interessant å se om det kan være noe i maten eller noe vi omgås som gjør oss sånn. 
Eller om det kan være at det er noe i genene våre som egentlig er skapt for å leve i en annen kultur. 
 

En jeg kjenner som er Bipolar går på antidepressiva. Han er stabil nå, men føler ikke glede heller. Så da vet jeg ikke hva som er best jeg.... 

Ellers har Ritalin funket på meg. Lisdeksamfetamin funker enda bedre.

Ritalin: stabilt humør i motsetning til uten medisin. Men ble fort nervøs og irritabel når den brant ut og måtte øke dose hele tiden og fylle på utover dagen. 
Nå bruker jeg langtidsvirkende og den holder passe frem til sengetid. 
 

Trener du? Det er viktig uavhengig av medisin. Vi er skapt for å være i aktivitet. 

Anonymkode: c37bf...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm. Kan jeg spørre hvilken diagnose du har? Ritalin tror jeg ikke jeg ville fått av legen min for dette.. men humøret mitt er så ekstremt ustabilt at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre. 
 

jeg har ikke trent særlig i det siste nei... bør nok ut på fjellturer osv igjen, var veldig flink til det før!

Anonymkode: 2b30c...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmm. Kan jeg spørre hvilken diagnose du har? Ritalin tror jeg ikke jeg ville fått av legen min for dette.. men humøret mitt er så ekstremt ustabilt at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre. 
 

jeg har ikke trent særlig i det siste nei... bør nok ut på fjellturer osv igjen, var veldig flink til det før!

Anonymkode: 2b30c...61e

Ad(h)d og moderat depresjon. Midlertidig diagnose den siste der. 

 

Anonymkode: c37bf...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...