Gå til innhold

Noen som vet svaret på dette ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har i mange år slitt med tanker som stopper opp,tanker som går alt for fort eller at jeg tenker de samme tankene om og om igjen. 

Men nå de siste månedene erfarer jeg noe nytt.  Det er som feks dette, mannen spør meg " har du sett telefonen min? "  Jeg " ja det har jeg ,den ligger på ........ full tanke stopp. Den ligger på den brune.....den høye,vet du ,....i stua....HYLLA.   Det kan ta et minutt eller to før jeg klarer å svare på et spørsmål.  Ordet jeg leter etter kommer først når jeg har forklart hvordan tingen ser ut.

Tenkte først at det er en ny type tanke stopp, men jeg kan beskrive hvordan tingen ser ut men ikke navnet på tingen ,så da er det vel kanskje ikke tanke stopp?

Og det har alltid med ting, møbler ja normale ting vi omgir oss med. 

Eller jeg kan spørre mannen " kan du gi meg den med knapper på" imens jeg peker på bordet, fjernkontrollen er det jeg mener ,men ordet fjernkontroll er borte.

Begynner å lure på om jeg holder på å utvikle veldig tidlig Alzheimers eller om det " bare" er schizofreni viruset som tuller med harddisken min ( hjernen).

Alle glemmer en gang i blant, navnet på en kjent person, eller hovedstaden i Brasil, men å glemme navnet på ting som en omgir seg med til vanlig? 

Har ellers god hukommelse. 

Noen som har opplevd dette eller som vet hva det er? 

Anonymkode: e6b02...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har i mange år slitt med tanker som stopper opp,tanker som går alt for fort eller at jeg tenker de samme tankene om og om igjen. 

Men nå de siste månedene erfarer jeg noe nytt.  Det er som feks dette, mannen spør meg " har du sett telefonen min? "  Jeg " ja det har jeg ,den ligger på ........ full tanke stopp. Den ligger på den brune.....den høye,vet du ,....i stua....HYLLA.   Det kan ta et minutt eller to før jeg klarer å svare på et spørsmål.  Ordet jeg leter etter kommer først når jeg har forklart hvordan tingen ser ut.

Tenkte først at det er en ny type tanke stopp, men jeg kan beskrive hvordan tingen ser ut men ikke navnet på tingen ,så da er det vel kanskje ikke tanke stopp?

Og det har alltid med ting, møbler ja normale ting vi omgir oss med. 

Eller jeg kan spørre mannen " kan du gi meg den med knapper på" imens jeg peker på bordet, fjernkontrollen er det jeg mener ,men ordet fjernkontroll er borte.

Begynner å lure på om jeg holder på å utvikle veldig tidlig Alzheimers eller om det " bare" er schizofreni viruset som tuller med harddisken min ( hjernen).

Alle glemmer en gang i blant, navnet på en kjent person, eller hovedstaden i Brasil, men å glemme navnet på ting som en omgir seg med til vanlig? 

Har ellers god hukommelse. 

Noen som har opplevd dette eller som vet hva det er? 

Anonymkode: e6b02...0b9

Noen medikamenter kan gi denne typen problemer som bivirkning, blant andre orfiril. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har i mange år slitt med tanker som stopper opp,tanker som går alt for fort eller at jeg tenker de samme tankene om og om igjen. 

Men nå de siste månedene erfarer jeg noe nytt.  Det er som feks dette, mannen spør meg " har du sett telefonen min? "  Jeg " ja det har jeg ,den ligger på ........ full tanke stopp. Den ligger på den brune.....den høye,vet du ,....i stua....HYLLA.   Det kan ta et minutt eller to før jeg klarer å svare på et spørsmål.  Ordet jeg leter etter kommer først når jeg har forklart hvordan tingen ser ut.

Tenkte først at det er en ny type tanke stopp, men jeg kan beskrive hvordan tingen ser ut men ikke navnet på tingen ,så da er det vel kanskje ikke tanke stopp?

Og det har alltid med ting, møbler ja normale ting vi omgir oss med. 

Eller jeg kan spørre mannen " kan du gi meg den med knapper på" imens jeg peker på bordet, fjernkontrollen er det jeg mener ,men ordet fjernkontroll er borte.

Begynner å lure på om jeg holder på å utvikle veldig tidlig Alzheimers eller om det " bare" er schizofreni viruset som tuller med harddisken min ( hjernen).

Alle glemmer en gang i blant, navnet på en kjent person, eller hovedstaden i Brasil, men å glemme navnet på ting som en omgir seg med til vanlig? 

Har ellers god hukommelse. 

Noen som har opplevd dette eller som vet hva det er? 

Anonymkode: e6b02...0b9

Jeg opplever stadig det samme og tror nok mange har det sånn,  spesielt når en blir godt voksen.

Har av andre årsaker lest meg litt opp på demens og der sto det om akkurat dette.  Og at det ikke hadde noe med demens å gjøre. Husker ikke akkurat nå forklaringen, men det var ikke unormalt å ha det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var da godt det ikke var demens 😀 bruker ingen medisiner så det er det heller ikke.  Alder ja, får ikke håpe at første tegnet på at åra går er at hodet svikter 😄 å huff ,men må bare ta det med god humør, ikke noe annet en kan gjøre. 

Anonymkode: e6b02...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, frosken skrev:

Noen medikamenter kan gi denne typen problemer som bivirkning, blant andre orfiril. 

Hvilke andre?

Anonymkode: 09dc5...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...