Gå til innhold

Eupf


RamonaK

Anbefalte innlegg

Nå føler jeg at jeg maser, men jeg har ingen å snakke med. Og tankekjøret er helt fryktelig. 

Er det vanlig å høre stemmer å hallusinere med eupf? Jeg føler også at jeg ikke er helt med fortida, glemmer å ta på sko, blir veldig forvirret og distré og noen ganger detter jeg helt ut feks var på butikken i stad, men husker ikke at jeg var der. Begynner også å slite med å vite hva som er virkelig og ikke,feks satt og snakket med en mann frem til noen kom bort til meg å spurte om det gikk bra med meg. Først da gikk det opp for meg at denne mannen ikke var virkelig. Jeg er så fryktelig sliten av å ha det sånn.  @kupton eller andre noen innspill? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallusinasjoner kan du få ved alle tilstander som setter hjernen din i en «ekstremsituasjon» (f.eks en uke uten søvn). Ikke spesifikt for EUPF men jeg tror ikke det er helt uvanlig. 
 

Det er ikke farlig å hallusinere, men det er jo veldig ubehagelig. 
 

Ellers er det vel ikke sånn at «har du EUPF oppfører du deg sånn eller sånn». Ser til og med her på forumet at alle med denne diagnosen er ulike. Du og @Glitter f.eks, synes jeg framstår modne selv om dere har det veldig tungt. Andre igjen, f.eks vedkommende som kun ville ha negative tilbakemeldinger om helsevesenet fordi hun ikke ble lagt inn oftere, er eksempler på at dessverre mange har en vei å gå i egen modning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ISW skrev:

Hallusinasjoner kan du få ved alle tilstander som setter hjernen din i en «ekstremsituasjon» (f.eks en uke uten søvn). Ikke spesifikt for EUPF men jeg tror ikke det er helt uvanlig. 
 

Det er ikke farlig å hallusinere, men det er jo veldig ubehagelig. 
 

Ellers er det vel ikke sånn at «har du EUPF oppfører du deg sånn eller sånn». Ser til og med her på forumet at alle med denne diagnosen er ulike. Du og @Glitter f.eks, synes jeg framstår modne selv om dere har det veldig tungt. Andre igjen, f.eks vedkommende som kun ville ha negative tilbakemeldinger om helsevesenet fordi hun ikke ble lagt inn oftere, er eksempler på at dessverre mange har en vei å gå i egen modning. 

Takk. Ja det er sant alle er forskjellige. Ja, det er ikke farlig, men som du sa fryktelig ubehagelig. Det blir til at en tviler veldig på seg selv. Snakker jeg med en virkelig person nå har jeg tatt meg selv i å tenke . Men jeg må innrømme at stemmene er verst, de virker så fryktelig logiske, også klarer jeg ikke stå imot. Kanskje jeg er overfølsom for tiden. Ikke vet jeg. Ting begynte jo endelig å komme på rett spor igjen, men det var jo skjørt son et korthus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker i alle fall ganske stresset og surrete og sliten for tiden! Jeg tror de fleste plagene du har skyldes det, og heldigvis vil det gå over! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ISW skrev:

Du virker i alle fall ganske stresset og surrete og sliten for tiden! Jeg tror de fleste plagene du har skyldes det, og heldigvis vil det gå over! :) 

Ja det skal jeg innrømme at jeg er:) æsj og i morgen skal jeg rotfylle, aldri gjort før , skal bli godt å få det overstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja det skal jeg innrømme at jeg er:) æsj og i morgen skal jeg rotfylle, aldri gjort før , skal bli godt å få det overstått. 

Jeg har rotfylt flere ganger og det var ikke vondt i det hele tatt. Men uansett så er det ikke noe gøy å gå til tannlegen,  men som du sier, så er det godt å få det overstått.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Jeg har rotfylt flere ganger og det var ikke vondt i det hele tatt. Men uansett så er det ikke noe gøy å gå til tannlegen,  men som du sier, så er det godt å få det overstått.

 

Ok. Det er bra . Det hjalp å høre:) for jeg har Grua meg veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke det er vanlig å bli psykotisk av EUpf om det er det du er redd for. Det er vel en av få fordeler vi har. 

Jeg og har Eupf. Jeg tror jeg er henimot immun mot psykose, men jeg kan få sterk uvirkelighetsfølelse i dårlige perioder/perioder med mye belastning. Det føles litt som at alt bare en drøm/mareritt. Jeg fortrenger også en god del fra sånne perioder. Heldigvis. 

 

Anonymkode: b96e8...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
8 timer siden, RamonaK skrev:

Ok. Det er bra . Det hjalp å høre:) for jeg har Grua meg veldig. 

Jeg har også samme erfaring med rotfylling, ikke vondt i hele tatt :) lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har fast kontakt med en behandler. Du må fortelle om dette du skriver om i starten. Det er ikke typisk for eupf og bør vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er vanlig å bli psykotisk av EUpf om det er det du er redd for. Det er vel en av få fordeler vi har. 

Jeg og har Eupf. Jeg tror jeg er henimot immun mot psykose, men jeg kan få sterk uvirkelighetsfølelse i dårlige perioder/perioder med mye belastning. Det føles litt som at alt bare en drøm/mareritt. Jeg fortrenger også en god del fra sånne perioder. Heldigvis. 

 

Anonymkode: b96e8...b76

Psykotiske symptomer er ikke en del av symptomene på EUPF, men jeg har fått forklart at man kan være mer sårbar for å utvikle andre lidelser når man har EUPF. Som feks psykose, men at det ikke blir satt i sammenheng med EUPF i seg selv. 

Ingen er immune mot psykose, noen har bare høyere/lavere terskel enn andre. 

Blir dette riktig @kupton

Det var vel derfor diagnosen før ble kalt for borderline eller? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
32 minutter siden, Glitter skrev:

Psykotiske symptomer er ikke en del av symptomene på EUPF, men jeg har fått forklart at man kan være mer sårbar for å utvikle andre lidelser når man har EUPF. Som feks psykose, men at det ikke blir satt i sammenheng med EUPF i seg selv. 

Ingen er immune mot psykose, noen har bare høyere/lavere terskel enn andre. 

Blir dette riktig @kupton? 

Det var vel derfor diagnosen før ble kalt for borderline eller? 

Jeg tenker litt sånn at når man har Eupf så kan man bli pushet så langt ut på kanten at det kan tippe over/gå til psykose. Er jeg på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg tenker litt sånn at når man har Eupf så kan man bli pushet så langt ut på kanten at det kan tippe over/gå til psykose. Er jeg på bærtur?

Nei jeg har også fått forståelse av at det er sånn og jeg har ved noen anledninger selv fått psykotiske symptomer, men det har vært i forbindelse med alvorlig depresjon da. 

Uansett. Behandler sa noe om dette en gang. Husker ikke hvordan hun formulerte det, men jeg oppfattet det slik at de med EUPF har høyere sannsynlighet for å utvikle psykose enn gjennomsnittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, dolmio skrev:

Jeg har også samme erfaring med rotfylling, ikke vondt i hele tatt :) lykke til :) 

Takk. Kom akkurat hjem. Det var jo overhodet ikke noe å grue seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kupton skrev:

Jeg håper du har fast kontakt med en behandler. Du må fortelle om dette du skriver om i starten. Det er ikke typisk for eupf og bør vurderes.

Jeg har fortalt det til behandler, men h*n avfeide det hele. Men men , mesteparten av det er jo helt ufarlig. Har ihvertfall noen å snakke med... lol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg tenker litt sånn at når man har Eupf så kan man bli pushet så langt ut på kanten at det kan tippe over/gå til psykose. Er jeg på bærtur?

Jeg vet ikke. Men disse tingene kan komme helt ut av det blå for meg. Jeg følte meg egentlig ganske bra før det startet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Glitter skrev:

Nei jeg har også fått forståelse av at det er sånn og jeg har ved noen anledninger selv fått psykotiske symptomer, men det har vært i forbindelse med alvorlig depresjon da. 

Uansett. Behandler sa noe om dette en gang. Husker ikke hvordan hun formulerte det, men jeg oppfattet det slik at de med EUPF har høyere sannsynlighet for å utvikle psykose enn gjennomsnittet. 

Alle er jo forskjellig men for meg kan det komme uansett sinnsstemning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, ISW skrev:

Hallusinasjoner kan du få ved alle tilstander som setter hjernen din i en «ekstremsituasjon» (f.eks en uke uten søvn). Ikke spesifikt for EUPF men jeg tror ikke det er helt uvanlig. 
 

Det er ikke farlig å hallusinere, men det er jo veldig ubehagelig. 
 

Ellers er det vel ikke sånn at «har du EUPF oppfører du deg sånn eller sånn». Ser til og med her på forumet at alle med denne diagnosen er ulike. Du og @Glitter f.eks, synes jeg framstår modne selv om dere har det veldig tungt. Andre igjen, f.eks vedkommende som kun ville ha negative tilbakemeldinger om helsevesenet fordi hun ikke ble lagt inn oftere, er eksempler på at dessverre mange har en vei å gå i egen modning. 

Tar denne her som anonym, men jeg syns sånn subtil mobbing er skikkelig umodent av deg jeg, ISW. Dessuten så har ikke den personen som opprettet den tråden du snakker om nevnt noe om at han har eupf så å slenge diagnoser på folk her inne på et forum det syns jeg man skal holde seg for god til. Det er virkelig en uting man burde slutte med her inne.

Anonymkode: ac1c5...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne her som anonym, men jeg syns sånn subtil mobbing er skikkelig umodent av deg jeg, ISW. Dessuten så har ikke den personen som opprettet den tråden du snakker om nevnt noe om at han har eupf så å slenge diagnoser på folk her inne på et forum det syns jeg man skal holde seg for god til. Det er virkelig en uting man burde slutte med her inne.

Anonymkode: ac1c5...9cc

Hæ? Mobbing?! Leste du tittelen på tråden eller??? Trådstarter har selv kalt den EUPF...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Hæ? Mobbing?! Leste du tittelen på tråden eller??? Trådstarter har selv kalt den EUPF...

Tror det er snakk om den tråden om helsevesenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...