Gå til innhold

Når sier du at du "hører stemmer"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det når du diskuterer med andre oppi hodet som tanker?

Er det når du snakker med deg selv?

Er det når du hører andre snakke, men som du skjønner at ikke er ekte mennesker?

Er det når du hører andre snakke og faktisk tror fullt og helt at dette er noen andre som snakker?

Anonymkode: e0945...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må bare legge til at det var bare eksempler jeg kom på i HI. Kan være du mener det er noe annet også enn de jeg har skrevet opp..

Anonymkode: e0945...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg gjør de to andre også, men personlig mener jeg det ikke er å høre stemmer, for det er noe jeg gjør bevisst.  Det blir vel litt forskjellige variasjoner alt etter den enkelte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Må innrømme at jeg gjør de to andre også, men personlig mener jeg det ikke er å høre stemmer, for det er noe jeg gjør bevisst.  Det blir vel litt forskjellige variasjoner alt etter den enkelte. 

Jeg kan ofte sitte å snakke med andre på en måte bare at jeg gjør det ubevisst. At de snakker og så blir jeg sint. Jeg kan bestemme litt av samtalen men så går liksom stemmene til den andre å sier ting som gjør meg sint.

Dette ble visst  litt vamskelig å forklare. Jaja

Anonymkode: e0945...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hører noen som snakker til meg ,det kan komme fra hvor som helst men de forskjellige stemmene snakker ofte fra forskjellige steder. Jeg har en dame som snakker og av og til snakker hun med en annen dame . Da snakker de samme om meg. De snakker oftest fra siden bak meg, høyre side.

Så har jeg en mann han bare teller. Han snakker forfra .

Det er noe av det.

Før hadde jeg ofte mange stemmer på en gang,som om du har på flere radiokanaler på en gang, det var både barn og voksne, de snakket på forskjellige dialekter og noen ganger på forskjellige språk. 

Det høres helt ekte ut og jeg forholder meg til det på samme måte som virkelige mennesker, noe annet går ikke. 

Nå er det heldigvis ikke sånn at alle disse stemmene er tilstede hver dag,det går i perioder.  I dårlig perioder er det damene som dominerer ,i gode perioder er det han som teller, og damen er bare innom og hilser på en gang i blant. 

Jeg hører klart forskjellige på tanker og stemmer, umulig å ta feil.

Håper dette var forståelig.  

Anonymkode: c2906...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ofte sitte å snakke med andre på en måte bare at jeg gjør det ubevisst. At de snakker og så blir jeg sint. Jeg kan bestemme litt av samtalen men så går liksom stemmene til den andre å sier ting som gjør meg sint.

Dette ble visst  litt vamskelig å forklare. Jaja

Anonymkode: e0945...8f2

Tror jeg forstod hva du mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører noen som snakker til meg ,det kan komme fra hvor som helst men de forskjellige stemmene snakker ofte fra forskjellige steder. Jeg har en dame som snakker og av og til snakker hun med en annen dame . Da snakker de samme om meg. De snakker oftest fra siden bak meg, høyre side.

Så har jeg en mann han bare teller. Han snakker forfra .

Det er noe av det.

Før hadde jeg ofte mange stemmer på en gang,som om du har på flere radiokanaler på en gang, det var både barn og voksne, de snakket på forskjellige dialekter og noen ganger på forskjellige språk. 

Det høres helt ekte ut og jeg forholder meg til det på samme måte som virkelige mennesker, noe annet går ikke. 

Nå er det heldigvis ikke sånn at alle disse stemmene er tilstede hver dag,det går i perioder.  I dårlig perioder er det damene som dominerer ,i gode perioder er det han som teller, og damen er bare innom og hilser på en gang i blant. 

Jeg hører klart forskjellige på tanker og stemmer, umulig å ta feil.

Håper dette var forståelig.  

Anonymkode: c2906...788

Uff jeg syntes han som teller høres fryktelig irriterende ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

He he, ja han er fryktelig irriterende , men verre er han som synger som jeg ikke har nevnt før, han kan synge den samme sangen om igjen og om igjen hele dagen, i flere dager ,det er til å bli gal av 😄

Anonymkode: c2906...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, RamonaK skrev:

Må innrømme at jeg gjør de to andre også, men personlig mener jeg det ikke er å høre stemmer, for det er noe jeg gjør bevisst.  Det blir vel litt forskjellige variasjoner alt etter den enkelte. 

Jeg gjør også de to første, og mener helt bestemt at jeg ikke hører noen stemmer. Dette tror jeg er helt normalt i større eller mindre grad. Jeg diskuterer med tankene mine hver dag jeg. Kanskje det hadde vært mindre hvis jeg ikke var så mye alene. 

Også har jeg på en måte flere fragmenterte deler av meg og de kan krangle, men alt sammen er meg og ikke stemmehøring. Så noen ganger når jeg snakker med behandler så sier jeg at tankene vendte seg i mot meg og jeg klarte ikke la vær å ikke gjøre det de ville. Men det er fortsatt meg.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne artikkelen, "Hører stemmer - redd for å bli stemplet som gal", står det litt om at det er viktig for pasienter som hører stemmer å få snakke om hva de sier.

"– Stemmene kan være som et ekko fra det de har opplevd, sier hun, og påpeker hvor viktig det er at personer som hører stemmer, blir trodd når de forteller om dem. At de blir tatt på alvor.
– Å bli behandlet med respekt er viktig, mener Kalhovde."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, Marye skrev:

Hører helvete og døden kalle navnet mitt og skremme vettet av meg

Hvordan vet du at det der helvete? Hvordan høres det?

Anonymkode: 9a520...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hører bare stemmer når det er folk rundt meg. Stemmene som er der når jeg er alene hører jeg ikke. Det er tanker.

Anonymkode: 399ff...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hører bare stemmer når det er folk rundt meg. Stemmene som er der når jeg er alene hører jeg ikke. Det er tanker.

Anonymkode: 399ff...241

Er det tanker også om det er andre som snakker til deg og sier ting du ikke en gang liker eller vil snakke om når du er alene?

Anonymkode: e0945...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.5.2020 den 15.36, AnonymBruker skrev:

Er det tanker også om det er andre som snakker til deg og sier ting du ikke en gang liker eller vil snakke om når du er alene?

Anonymkode: e0945...8f2

Nei. For hører jeg noen snakke er det fordi det er folk der. Det er ekte stemmer. Jeg hører aldri stemmer når jeg er alene

Anonymkode: 399ff...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2020 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det der helvete? Hvordan høres det?

Anonymkode: 9a520...e85

Stemmene er ikke av denne verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...