Gå til innhold

Mistenkelig lite aktivitet her idag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det fordi alle de kristine psyke er ute å farter opp i himmelen eller?

Anonymkode: 2cfe2...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Litt morsomt at det er jeg som har opprettet hele 9 av de trådene som er på førstesiden her på psykiatriforumet 😮

Hilsen kjeder seg

Anonymkode: 2cfe2...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio

Jeg har brukt dagen til å rydde og vaske ( inkl vinduene og verandaen). I morgen er det meldt så fint vær at vi skal sitte ute og grille etter jobb. Gleder meg til det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi alle de kristine psyke er ute å farter opp i himmelen eller?

Anonymkode: 2cfe2...578

Jeg har vært ute i hele dag og har ikke sett en eneste Kristine på himmelen. 

Anonymkode: fb698...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært her som vanlig, men har hatt en ganske aktiv dag også da. Årets varmeste dag med 11 grader i skyggen og full sol. I morgen er det meldt 15 grader og full sol. Så det blir jo rene sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utmattet i dag og sovet mye, men jeg har fått til å lese til eksamen, vaske og stelle tøy, lage en god makrellmiddag og så har jeg fått gått meg en tur. I morgen håper jeg formen er  bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har nå vært her som vanlig, men har hatt en ganske aktiv dag også da. Årets varmeste dag med 11 grader i skyggen og full sol. I morgen er det meldt 15 grader og full sol. Så det blir jo rene sommeren. 

Du og flere er jo så flinke og dere får til så mye. Jeg har bare vært hos min gamle mor og hjulpet henne med noe ( det tok over 3,5 timer fra jeg dro til jeg var hjemme) + vasket to maskiner med klær.  Ellers så har jeg bare surret rundt. Burde ha gjort mer (det er litt kaos her) og føler meg som en elendig latsabb, men har ikke så mye energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er nok utslitt av alle flisespikkeri diskusjonene tidligere i uka.

Anonymkode: 9ea13...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, emilie321 skrev:

Du og flere er jo så flinke og dere får til så mye. Jeg har bare vært hos min gamle mor og hjulpet henne med noe ( det tok over 3,5 timer fra jeg dro til jeg var hjemme) + vasket to maskiner med klær.  Ellers så har jeg bare surret rundt. Burde ha gjort mer (det er litt kaos her) og føler meg som en elendig latsabb, men har ikke så mye energi.

Jeg synes du har gjort mye jeg. Jeg hadde ikke klart å hjelpe mamma med noe så lenge. Det har jeg ikke energi til. Men å bevege meg ute er ikke noe jeg trenger å ha energi for å gjøre. Det er ute, og da spesielt i finvær at jeg får pause fra egen tilværelse. Så for meg er det dette jeg får til i hverdagen. Når det gjelder husarbeid, sosialt liv, arbeidsmuligheter, ivaretakelse av meg selv osv. Så har jeg ganske lavt funksjonsnivå. 

Jeg tror dette handler om at vi er gode/funksjonsfriske på ulike områder. Ikke om at den ene eller den andre er lat. 

Det kan jo foreksempel se helt merkelig ut at jeg som oftest trener når jeg er innlagt, men trening er den siste funksjonen jeg mister før jeg er sengeliggende. Det er det jo mange grunner til og det er ikke bare friske grunner. Det vet de på sykehuset så de måler ikke meg så mye ut fra om jeg kommer meg ut eller ikke. Eneste er at når de ser at jeg ikke gjør det så er jeg så dårlig som jeg kan bli. 

Så poenget mitt er at jeg synes ikke du er lat i det hele tatt. Jeg synes stadig vekk du skriver om diverse aktiviteter som jeg ikke klarer i det hele tatt. Vi bare er ulike på hva vi klarer i hverdagen, men vi klarer noe begge to. Så jeg håper du heller klapper deg på skulderen for at du klarte å hjelpe henne i 3,5 time framfor å tenke negativt om at du ikke har gjort ting du mener du bør gjøre. :)

Et lite forsøk på en oppmuntring fra min side. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
20 minutter siden, emilie321 skrev:

Du og flere er jo så flinke og dere får til så mye. Jeg har bare vært hos min gamle mor og hjulpet henne med noe ( det tok over 3,5 timer fra jeg dro til jeg var hjemme) + vasket to maskiner med klær.  Ellers så har jeg bare surret rundt. Burde ha gjort mer (det er litt kaos her) og føler meg som en elendig latsabb, men har ikke så mye energi.

Synes du har gjort mye, jeg.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg synes du har gjort mye jeg. Jeg hadde ikke klart å hjelpe mamma med noe så lenge. Det har jeg ikke energi til. Men å bevege meg ute er ikke noe jeg trenger å ha energi for å gjøre. Det er ute, og da spesielt i finvær at jeg får pause fra egen tilværelse. Så for meg er det dette jeg får til i hverdagen. Når det gjelder husarbeid, sosialt liv, arbeidsmuligheter, ivaretakelse av meg selv osv. Så har jeg ganske lavt funksjonsnivå. 

Jeg tror dette handler om at vi er gode/funksjonsfriske på ulike områder. Ikke om at den ene eller den andre er lat. 

Det kan jo foreksempel se helt merkelig ut at jeg som oftest trener når jeg er innlagt, men trening er den siste funksjonen jeg mister før jeg er sengeliggende. Det er det jo mange grunner til og det er ikke bare friske grunner. Det vet de på sykehuset så de måler ikke meg så mye ut fra om jeg kommer meg ut eller ikke. Eneste er at når de ser at jeg ikke gjør det så er jeg så dårlig som jeg kan bli. 

Så poenget mitt er at jeg synes ikke du er lat i det hele tatt. Jeg synes stadig vekk du skriver om diverse aktiviteter som jeg ikke klarer i det hele tatt. Vi bare er ulike på hva vi klarer i hverdagen, men vi klarer noe begge to. Så jeg håper du heller klapper deg på skulderen for at du klarte å hjelpe henne i 3,5 time framfor å tenke negativt om at du ikke har gjort ting du mener du bør gjøre. :)

Et lite forsøk på en oppmuntring fra min side. :)

Tusen takk Glitter.  

Ja, vi har vel alle våre områder vi fungerer bedre eller dårligere på. Det er bare det at jeg så ofte sammenligner  meg med friske og da kommer jeg jo alltid til kort. Ser at jeg må slutte med det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Tusen takk Glitter.  

Ja, vi har vel alle våre områder vi fungerer bedre eller dårligere på. Det er bare det at jeg så ofte sammenligner  meg med friske og da kommer jeg jo alltid til kort. Ser at jeg må slutte med det.

 

De fleste av oss sammenligner oss jo med hverandre, men ikke alltid det er så hensiktsmessig tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dolmio skrev:

Synes du har gjort mye, jeg.. :) 

Tusen takk dolmio.  Skal prøve å klappe meg på skulderen å si at det er bra nok🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolmio
Akkurat nå, emilie321 skrev:

Tusen takk dolmio.  Skal prøve å klappe meg på skulderen å si at det er bra nok🙂

Gjør det :) har hatt samme problematikk selv, så jeg forstår hva du mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

De fleste av oss sammenligner oss jo med hverandre, men ikke alltid det er så hensiktsmessig tror jeg. 

Nei, det er nok ikke alltid hensiktsmessig.  Trener på og ikke gjøre det. Det handler vel kanskje om at jeg aldri føler meg bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, emilie321 skrev:

Nei, det er nok ikke alltid hensiktsmessig.  Trener på og ikke gjøre det. Det handler vel kanskje om at jeg aldri føler meg bra nok.

Det skjønner jeg. Har det også sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler

Har ikke gjort noen ting i dag men får meg ikke til å starte innlegg her inne nå. Så da er jeg heller innom og titter etter oppdateringer innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er nok utslitt av alle flisespikkeri diskusjonene tidligere i uka.

Anonymkode: 9ea13...347

Hehe ja, eller kanskje de bare er ute å handler mere ved?

Anonymkode: 2cfe2...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...