Gå til innhold

Erfaring med Helthjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mye billigere å sende litt større pakker enn med posten. Men jeg skjønner ikke hvordan betaling foregår? Vippser de beløpet på varen til selger og betaler frakten direkte til helthjem? Eller er det helst selger som betaler frakt og får dette i tillegg på Vipps av kjøper? Hvem er det egentlig som plukker opp varen? Avisbud/postbud står det, men her jeg bor er det Posten som kjører :S.  Hilsen forvirret 

Anonymkode: f3a34...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg skjønner ikke hvordan betaling foregår? Vippser de beløpet på varen til selger og betaler frakten direkte til helthjem? Eller er det helst selger som betaler frakt og får dette i tillegg på Vipps av kjøper?

Helthjem har ikke noe med innholdet i pakken å gjøre, bare frakten. Så hvis mottaker skal betale deg for det som er inni, er det en sak mellom deg og mottaker. Dere må avtale det i forkant. Men en fordel med Helthjem er at det er så klare / enkle grenser mht. mål og vekt.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det egentlig som plukker opp varen? Avisbud/postbud står det, men her jeg bor er det Posten som kjører

Det varierer rundt i landet. Pakken plukkes opp av de som distribuerer aviser etc. Når du legger inn adressen din, får du beskjed om du skal legge pakken i postkassa eller på dørmatta, avhengig av hvem som kjører sånt. Evt. kan du få beskjed om å bruke post i butikk hvis den er for stor. 

Du får med både sporing og forsikring i prisen, det er veldig greit hvis du f.eks. har solgt noe på Finn.no 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye billigere å sende litt større pakker enn med posten. Men jeg skjønner ikke hvordan betaling foregår? Vippser de beløpet på varen til selger og betaler frakten direkte til helthjem? Eller er det helst selger som betaler frakt og får dette i tillegg på Vipps av kjøper? Hvem er det egentlig som plukker opp varen? Avisbud/postbud står det, men her jeg bor er det Posten som kjører :S.  Hilsen forvirret 

Anonymkode: f3a34...9dd

Elsker den tjenesten, har brukt dem mye selv. Anbefales på det sterkeste. Posten har og henting av pakker i coronatiden vet jeg, fungerer også veldig bra.

Anonymkode: be730...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye billigere å sende litt større pakker enn med posten. Men jeg skjønner ikke hvordan betaling foregår? Vippser de beløpet på varen til selger og betaler frakten direkte til helthjem? Eller er det helst selger som betaler frakt og får dette i tillegg på Vipps av kjøper? Hvem er det egentlig som plukker opp varen? Avisbud/postbud står det, men her jeg bor er det Posten som kjører :S.  Hilsen forvirret 

Anonymkode: f3a34...9dd

Både god og mindre god erfaring. Noen ganger går det fort å pakker, men det tar gjerne lengre tid enn med Posten eller PostNord hos oss og vi bor ikke så avsides til altså. En uke fra pakken er hentet hos avsender er helt normalt, med Posten kan det ta 2-3 dager. En gang fikk jeg beskjed om at pakken var levert i postkassen min kl. 03:20 på natten, men ingen pakke var å se. Verken på trappa, i kassen eller hengende på kassen. Sendte dem en mail og de skulle høre med sjåføren og jeg skulle få tilbakemelding. Neste dag lå pakken i postkassen, men jeg har en mistanke om at den har kommet dit ved hjelp av en av bedriftene i området (om man kjører på gps kan den vise feil for å komme til oss) og ikke via Helthjem. Sendte dem nok en mail og fortalte at pakken hadde dukket opp, men hørte ikke noe mer. Har aldri sendt noe med dem og kommer neppe til å gjøre det heller, liker ikke at pakken henges meget synlig utenpå postkassen, vi bor like ved en Europavei. Nå kommer de riktignok alltid så tidlig på dagen (før kl. 7!) at jeg rekker å ta den inn før jeg drar på jobb, men føles tryggere med posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Både god og mindre god erfaring. Noen ganger går det fort å pakker, men det tar gjerne lengre tid enn med Posten eller PostNord hos oss og vi bor ikke så avsides til altså. En uke fra pakken er hentet hos avsender er helt normalt, med Posten kan det ta 2-3 dager. En gang fikk jeg beskjed om at pakken var levert i postkassen min kl. 03:20 på natten, men ingen pakke var å se. Verken på trappa, i kassen eller hengende på kassen. Sendte dem en mail og de skulle høre med sjåføren og jeg skulle få tilbakemelding. Neste dag lå pakken i postkassen, men jeg har en mistanke om at den har kommet dit ved hjelp av en av bedriftene i området (om man kjører på gps kan den vise feil for å komme til oss) og ikke via Helthjem. Sendte dem nok en mail og fortalte at pakken hadde dukket opp, men hørte ikke noe mer. Har aldri sendt noe med dem og kommer neppe til å gjøre det heller, liker ikke at pakken henges meget synlig utenpå postkassen, vi bor like ved en Europavei. Nå kommer de riktignok alltid så tidlig på dagen (før kl. 7!) at jeg rekker å ta den inn før jeg drar på jobb, men føles tryggere med posten.

Jeg bor avsides så her er ingen stor risiko for at det skal stjeles. Vet om en som kan stjele det han kommer over men nå driver ikke han rundt i området hele tiden. Og hvem dekker tapet? Ja det føles utrygt å henge ting ut slik, men kjøper vil at jeg bruker dette da det er billigere. Jeg vil gjerne prøve noe nytt, men siden jeg ikke har gjort det før så tar jeg gjerne imot erfaringer :) 

Anonymkode: f3a34...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvem dekker tapet?

Sjekk med kundeservice om forsikringen gjelder fra tidspunktet du legger ut pakken, eller om den må være hentet først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor avsides så her er ingen stor risiko for at det skal stjeles. Vet om en som kan stjele det han kommer over men nå driver ikke han rundt i området hele tiden. Og hvem dekker tapet? Ja det føles utrygt å henge ting ut slik, men kjøper vil at jeg bruker dette da det er billigere. Jeg vil gjerne prøve noe nytt, men siden jeg ikke har gjort det før så tar jeg gjerne imot erfaringer :) 

Anonymkode: f3a34...9dd

Hvis det er kjøper som insisterer på at du skal bruke Helthjem er det ikke noe problem, da er det jo kjøper som ev. blir frastjålet varen og ikke du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Gammel_doler skrev:

Bare gode erfaringer. Har både sendt og mottatt.

Betalte du eller sender frakt?

Anonymkode: f3a34...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betalte du eller sender frakt?

Anonymkode: f3a34...9dd

Den som har sendt har betalt frakten til helthjem. Også har mottaker vippset for frakt i tillegg til pris av varen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har jeg prvød, men jeg lurer veldig på, HVEM henter den? Jeg bor langt ut i gokk og ble overrasket over at de henter hos meg. Bor i et sentrum da, men ikke akkurat en kommune som er på kartet. Har ikke husnr, men de finner det vel på gpsn. Pakken er godt synlig. Men HVEM? De sender ikke ut folk til å kjøre 25 mil bare for å frakte en pakke? Så skal denne enda lenger bort igjrn? Er det den lokale posten som tar seg av det? Legger postbudet dette på trailere eller noe? Hvem leverer?

Anonymkode: f3a34...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke husnr, men de finner det vel på gpsn. 

Anonymkode: f3a34...9dd

Har ikke alle hus i Norge fått husnummer nå? Jeg trodde det, men det stemmer kanskje ikke... Vi bor i en vei som har 3 husstander og vi bor i X-vei nr. 548 liksom... Litt snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke husnr, men de finner det vel på gpsn. Pakken er godt synlig. Men HVEM?

Adressen din må eksistere i registeret som Helthjem bruker på nettsiden sin. Kan du velge riktig adresse der, finner de pakken. (Min egen adresse var feilregistrert der i starten, så jeg har snakket med dem om dette. Den er korrigert nå, men de bruker altså en ekstern "adresseleverandør".)

Det er de som distribuerer morgenaviser i distriktet ditt, som henter pakken. Dermed får du beskjed om å legge den enten på dørmatta eller i postkassa, avhengig av hvordan sånt blir levert til deg og naboene.  Er den større enn det slike bud aksepterer å ta med seg (og det kan variere avhengig av om de må gå et stykke eller kan kjøre helt fram), får du beskjed om å bruke post i butikk. Det er det samme hos mottaker:  Den leveres helt hjem hvis de har slik distribusjon der, evt. må den hentes på post i butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt hjem er ikke noe for meg. Havner alltid på naboens dørmatte... 

Anonymkode: 8adf8...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt hjem er ikke noe for meg. Havner alltid på naboens dørmatte... 

Anonymkode: 8adf8...96e

Skjedde meg og😅😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, cilie skrev:

Skjedde meg og😅😂 

Ja det skjedde meg flere ganger. Måtte løpe bort å sjekke på naboen sin dørmatte. Det viste seg at ene naboen fikk pakkene på sin matte hver gang. Tilslutt så var det stopp på "helt hjem" . Det ble mer stress og ubehag rundt det enn hva det er å hente på postkontoret 😅😂

Anonymkode: 8adf8...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...