Gå til innhold

Hva ville dere gjort - corona


Glitter

Anbefalte innlegg

Jeg er litt i villrede nå. Kompisen min som jeg var sammen med i rundt 8 timer innendørs på søndag har nå feber, er snørrete og slapp og sitter i isolasjon. Han er helsepersonell så blir testet på mandag sannsynligvis. Han har også pollenallergi, men man får ikke feber av det? 

Det er lite smitte i min kommune, men det var akkurat to nye som er smittet. 

For et par uker siden var det bare én stk. 

Men hvis han har corona så er jeg nok smittet og midt i egen inkubasjonstid. 

Skal egentlig ha barna mine fra lørdag til søndag. Hvis jeg er smittet, så kan jeg med stor sannsynlighet smitte de i morgen. Vi kan ikke akkurat holde avstand. 

Bør jeg avlyse samværet til neste helg når vennen min har fått svar på testen? Jeg vil ikke skuffe barna. :(

Var samme greie for noen uker siden. Bare at det var fars samboer. Da avlyste vi samvær for å unngå at jeg skulle smittes. Eller vi utsatte det en uke. 

Har sendt melding til faren, men ja. Er veldig usikker her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg er litt i villrede nå. Kompisen min som jeg var sammen med i rundt 8 timer innendørs på søndag har nå feber, er snørrete og slapp og sitter i isolasjon. Han er helsepersonell så blir testet på mandag sannsynligvis. Han har også pollenallergi, men man får ikke feber av det? 

Det er lite smitte i min kommune, men det var akkurat to nye som er smittet. 

For et par uker siden var det bare én stk. 

Men hvis han har corona så er jeg nok smittet og midt i egen inkubasjonstid. 

Skal egentlig ha barna mine fra lørdag til søndag. Hvis jeg er smittet, så kan jeg med stor sannsynlighet smitte de i morgen. Vi kan ikke akkurat holde avstand. 

Bør jeg avlyse samværet til neste helg når vennen min har fått svar på testen? Jeg vil ikke skuffe barna. :(

Var samme greie for noen uker siden. Bare at det var fars samboer. Da avlyste vi samvær for å unngå at jeg skulle smittes. Eller vi utsatte det en uke. 

Har sendt melding til faren, men ja. Er veldig usikker her. 

Spør om å bli tatt prøve av og ta det derfra, jeg ville holdt meg innendørs til du vet mer.

Anonymkode: 3ccde...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spør om å bli tatt prøve av og ta det derfra, jeg ville holdt meg innendørs til du vet mer.

Anonymkode: 3ccde...dee

edit: innendørs og selvsagt i isolasjon.

Anonymkode: 3ccde...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør om å bli tatt prøve av og ta det derfra, jeg ville holdt meg innendørs til du vet mer.

Anonymkode: 3ccde...dee

Hm ja. Du har vel rett. :( Får bare så dårlig samvittighet. Guttene blir så skuffet. Men prioritet en er selvsagt å unngå å smitte de eller andre. Vet ikke om jeg får lov til å testes? Hvis han tester positivt så må de jo smittespore, men vil de automatisk teste meg da eller blir jeg bare pålagt isolasjon? 

Jeg tror jeg vil bli veldig mye dårligere psykisk av isolasjon. Så håper jeg kan testes så jeg ikke må sitte unødvendig. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Glitter skrev:

Hm ja. Du har vel rett. :( Får bare så dårlig samvittighet. Guttene blir så skuffet. Men prioritet en er selvsagt å unngå å smitte de eller andre. Vet ikke om jeg får lov til å testes? Hvis han tester positivt så må de jo smittespore, men vil de automatisk teste meg da eller blir jeg bare pålagt isolasjon? 

Jeg tror jeg vil bli veldig mye dårligere psykisk av isolasjon. Så håper jeg kan testes så jeg ikke må sitte unødvendig. 

Ring legesenteret ditt asap mandag morgen. Her (storby i norge) tester de alt og alle og har gjort det i ukesvis

Anonymkode: 3ccde...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring legesenteret ditt asap mandag morgen. Her (storby i norge) tester de alt og alle og har gjort det i ukesvis

Anonymkode: 3ccde...dee

Ja, jeg får gjøre det. Og også avlyse samværet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og faren var enige om å avlyse. Den dårlige samvittigheten har ingen bunn nå. Selv om det for en gang skyld ikke er på grunn av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker
På 22.5.2020 den 20.13, Glitter skrev:

Jeg og faren var enige om å avlyse. Den dårlige samvittigheten har ingen bunn nå. Selv om det for en gang skyld ikke er på grunn av meg. 

Hvordan gikk det ? 

Anonymkode: 128a1...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det ? 

Anonymkode: 128a1...817

Joda vi avlyste samværet, men kompisen min var ikke smittet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...