Gå til innhold

EEG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble henvist til EEG av min psykiater for å sjekke hjerneaktiviteten min. Alt var helt bra, men psykiateren min tviler på at jeg er psykisk syk siden EEG var normal. Er det ingen psykisk syke som har normale EEG-målinger? Hvordan kan en slik test utelukke psykisk sykdom?

Anonymkode: 9c0e4...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I alle dager. Hva er dette slags psykiater? Jeg har nettopp hatt en normal EEG (og MR for to år siden) og jeg er slettes ikke psykisk frisk. EEG var kun for å utelukke epileptisk aktivitet. MR var for kognitiv svikt. Tror jeg. Husker ikke så mye av 2018. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Glitter skrev:

I alle dager. Hva er dette slags psykiater? Jeg har nettopp hatt en normal EEG (og MR for to år siden) og jeg er slettes ikke psykisk frisk. EEG var kun for å utelukke epileptisk aktivitet. MR var for kognitiv svikt. Tror jeg. Husker ikke så mye av 2018. 

Det er ikke godt å forstå alt, men det virker jo litt rart.

Anonymkode: 9c0e4...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, kupton skrev:

EEG og psykisk sykdom har tilnærmet ingenting med hverandre å gjøre  

Hvorfor tvilte psykiateren min når det ikke var noe utslag? Har jeg misforstått noe?

Anonymkode: 9c0e4...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Hjelpe meg... Hvor har han fått legelisensen sin fra? Jeg har f.eks. normal EEG til tross for både epilepsi og psykisk sykdom. Nevrolog sier epilepsi ikke nødvendigvis slår ut på EEG. Psykiater sier at noen få med psykisk sykdom har utslag, men at det er svært sjelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, kupton skrev:

EEG og psykisk sykdom har tilnærmet ingenting med hverandre å gjøre  

Kan man se om man har hatt mange ubehandlede psykoser og/eller schizofreni på mr?

Anonymkode: cee0e...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...