Gå til innhold

Det er freddan igjen og lønningspils anno 2020


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Dette året 2020 kommer til å gå inn i historien. Bare vi overlever dette har vi vært med på noe historik vi kan fortelle om til våre barnebarn.

Og nå har jeg jammen hatt lønningspils på Teams også. 

Og det hadde jeg IKKE tenkt fordi jeg var sur, overarbeidet og sliten. Dødsliten.   Jeg satt og sendte mailer kl 2.00 i natt GRATIS for å lette på arbeidsaituasjonen min i dag. Gud, vet hvor mye jeg har jobbet grstis uten å ha tjent et rødt øre på det 😠Likevel , jeg føler jeg ikke kommer ajour uansett hvordan jeg prioriter. I dag ringte sjefen også og spør : Kan du være så snill, bla bla, du skjønner Trine er videre sykmeldt bla bla. - Joda, klart jeg kan bla bla. Ikke søren om jeg orker lønningspils i hvertfall. 

Ved middagsbordet : Jeg skal jobbe 6 dager med senvakter  neste uke og 6 senvakter uka deretter også. Jeg måtte. Kom meg ikke unna.

Har du glemt at du skal på urnenedsettelse ?-  Det får jeg ikke til dessverre . Har ikke sjangs. Sure miner tilbake. Jeg sprekker , slår hånden i bordet  -JEG ORKER IKKE MER ! 

Det er krav , krav , krav på alle kanter ! Jeg klarer ikke å gjøre alle fornøyd. Sorry ! 

Stillhet. Lenge. 

Det gjelder moren hans. Jeg svikter han. Dårlig samvittighet.

Jeg går bort til pc' n for å sjekke vaktlista en gang til. Finne ut hvem som er på jobb den dagen. 

Pling pling. Noen ringer meg opp på pc' n. Lønningspils på Teams ja. Det var det ja. Blir nysgjerring. Må sjekke hvem som er med . Plutselig er jeg med på lønningspils likevel. 

Der var det munter stemning. Okey da, nå jeg først er med. Kanskje jeg skal hente meg ei flaske vin da ? Jeg gjør det.  Et glass gikk rett i fletta. Er jo ikke vant til å drikke. Juhuuu, dette var morsomt ! Veldig morsomt  😁

Så kom jeg på en lur ide.    Jeg måtte bare vente litt til sjefen hadde fått i seg enda litt mer vin før jeg slo til med min lure ide 😊Av erfaring vet jeg når det er greit å spørre og når jeg ikke bør spørre nemlig. 

Etter st sjefen hadde inntatt litt mer vin. 

- Du sjef, jeg skulke hatt fri noe timer en dag pga bla bla. Ja , SELVFØLGELIG skal du få fri. Jada, ikke noe problem. Dette ordner seg. Selvfølgelig ordner det seg og selvfølgelig får du fri til det. 😂

- Ha ha, lønningspils med sjefen på Teams, det var tingen altså . 

Og for å sette ting litt i perspektiv. Jeg har jobb, jeg er ikke permitert. Firmaet går så det suser. Det er litt over en måned til ferie og jeg får attpåtil mine feriepenger. Jeg er superheldig. 

Skål og God helg ! 😊

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Haha, luringen! Fornøyelig lesing 😊😊😊

Her har vi sett på musikal i kveld (opptak fra i vinter, da russejenta var med på det ) Gøy! 

Tenker det blir vin her i morgen kveld!

Lønningspils på Teams har jeg ikke vært med på 😁😁😁

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bli flinkere til å si nei. Jeg tror ikke du blir mindre verdsatt om du setter visse grenser. Legg merke til hvor glatt andre sier nei til ting: "Da skal jeg på jakt, så det går ikke". Det begynte jeg å tenke over på et tidspunkt i livet.

Jeg har masse erfaring med gratis overtid selv, så jeg vet hvordan det fungerer.

Rettelse/presisering: det er en god og verdsatt egenskap å ta ansvar, men du må balansere det mot familien. Når du ikke har tid til å være med på  svigermors urnenedsettelse er balansen feil. 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig i det at når man ikke kan be om fri til svigermors urnenedsettelse så er noe som ikke stemmer.  Det får være meget spesiell situasjon på jobben til at det ikke går.

At kvinner sier ja til for mye og sliter seg ut pga. dårlig samvittighet er ikke noe nytt.  Jeg har store problemer med å si nei, og da jeg måtte det i januar fordi jeg var delvis sykemeldt etter et inngrep tenkte jeg lenge på om jeg ikke skulle ha sagt ja likevel😊.  Noe som var bare dumt, men jeg kan jobbe når det passer meg og derfor lurte jeg på om jeg kanskje skulle ha sagt nei, selv om timene hadde blitt for mange.

Anonymkode: 6fd7c...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...