Gå til innhold

Sobril - hvor mye er trygt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Er inne i en tøff periode psykisk og det har gått en del sobril og har god effekt. Kan ta inntil to 10 mg pr. dag. Men hvor lenge i ett er det trygt å ta for å unngå avhengighet?

Anonymkode: bc89f...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da det er like mye egenskaper ved personen som ved medisinen som er avgjørende for avhengighet, er det umulig å gi konkrete svar på slike spørsmål.

Spør deg selv, og vær helt ærlig med svaret: "Har jeg en tendens til å velge minste motstands vei?" Hvis svaret er i retning av "ja", er faren for avhengighet stor selv ved moderate doser og kort tid.

Objektivt sett er 20 mg/døgn ikke en stor dose. Det tilsvarer ca 8 mg Valium/diazepam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girlinyellow

Jeg har tatt 25 mg Sobril hver dag i sju måneder. I blant har jeg droppet det, for å sjekke om jeg får abstinenser eller tegn på avhengighet. Jeg er redd for å bli avhengig. 

Når jeg har tatt noen dagers pause, har det gått fint. Har ikke fått abstinenser, og ingen trang til å måtte ta Sobril når jeg ikke skulle. 

Det er en del rusmisbrukere i slekta mi, så derfor er jeg veldig bevisst og reflektert rundt dette. Har snakket med behandlerne mine om disse tingene noen ganger, og de er ikke redd for at jeg skal være/bli avhengig, og sier at jeg kan fortsette å bruke Sobril daglig en stund til. At fordelene ved å ta det er større enn sjansen for avhengighet. 

Det er bare meg, da. Sikkert stor variasjon blant ulike folk🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...